- "Coraz więcej kobiet obejmuje stanowiska kierownicze, coraz więcej kobiet piastuje wysokie stanowiska w firmach, czy spółkach. Modny stał się również trend zakładania różnych klubów biznesowych dla kobiet i generalnie fajnych, ciekawych inicjatyw dla kobiet – mówi newsrm.tv Ilona Adamska, redaktor naczelna magazynów Law Business Quality oraz Imperium Kobiet."
Kobieta szef ma do perfekcji opanowaną wielozadaniowość i podzielność uwagi. Zadaniem mężczyzny jest przede wszystkim praca, natomiast od kobiety oczekuje się, że poza karierą zawodową będzie się opiekować dziećmi oraz będzie wykonywała obowiązki domowe jak chociażby gotowanie obiadów. Dzięki temu, że potrafi połączyć życie prywatne z pracą, potrafi lepiej zaplanować działania na dany dzień. Kobieta różni się też podejściem do pracowników – jest bardziej empatyczna dzięki czemu łatwiej jej rozumieć podwładnych, jest dobra w rozwiązywaniu konfliktów.
Jednak nie zawsze jest to plus, ponieważ czasem ciężej niż mężczyźnie przychodzi jej powiedzenie czegoś, co mogłoby kogoś urazić, przez co kobiety są w pewnym stopniu utożsamiane z takim miękkim stylem rządzenia. Wciąż zdarza się, że w relacjach biznesowych kobiety nie są traktowane poważnie. Mężczyźni często nie widzą w nich partnerów biznesowych i zastanawiają się raczej nad tym jak się umówić z taką kobietą szefem prywatnie.
- "Zdarzały się takie sytuacje, że przychodziłam na spotkanie i miałam wrażenie, że nie jestem traktowana poważnie. Dopiero jak pokazałam, że jestem przygotowana na spotkanie, ludzie zaczynają rozumieć, że nie przyszła tutaj jakaś trzpiotka, pani, która ma zamiar flirtować i cedzić miłe słowa, tylko osoba, która jest profesjonalistą i wie co robi – mówi Ilona Adamska."
Jednak koniec końców, nie można generalizować. Jak zauważa Ilona Adamska, o tym, jakim szefem jesteśmy nie decyduje płeć. Decyduje nasz charakter, wykształcenie, a nawet sam zespół, którym kierujemy.
Ilona Adamska, redaktor naczelna magazynów Law Business Quality oraz Imperium Kobiet
Expose szefa jest bardzo ważnym i przydatnym narzędziem managerskim wykorzystywanym w zarządzaniu zespołami pracowniczymi. Czym jest expo...
Jak to możliwe, że wyrabiamy sobie opinię o nowo poznanej osobie w ciągu 30 sekund? Nawet jeżeli nie odezwała się do nas ani jednym słowe...
Czy to możliwe, że obserwacje włoskiego ekonomisty i miłośnika kotów, następnie opracowane i opisane w latach 50-tych XX wieku prz...
Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...
W praktyce kierowania zespołem menedżerowie mają prędzej czy później do czynienia z oporem pracowników. Ujawnia się on w ro...
Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miar...
Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...
Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...
W "płynnej nowoczesności", w której dominującym przekonaniem jest pewność co do tego, że wszystko może się zmienić, nie dziwi wcal...
Zapraszamy do zapoznania się z 5 poradami dla menedżerów kierujących zespołami. Zasady opracował Paweł Wojciechowski trener, autor...
Motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy. Dlaczego? Ponieważ im pracownicy są bardziej zmoty...
Oddajemy w Państwa ręce ebook "Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć" przygotow...
Pytanie postawione w tytule tego artykułu jest o tyle nietypowe, co frapujące. Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zasobami ludzkimi, czyli...
Wielu liderów nie przyznaje się do strachu ... Jeśli szef zespołu stosuje "siłowe rozwiązania", prędzej czy później poczuje...
Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...
Niedawno rozmawiałem z Anną, nowo mianowaną dyrektor dużego centrum informacyjnego. Kiedy się spotkaliśmy odniosłem wrażenie, że rozmawia...
Sprzedaż, konsulting, szkolenia, rozwój produktów, e-commerce i wiele innych obszarów z rzeczywistości globalnego bi...
Właściwe ukierunkowanie strategiczne pozwoli uzyskać wymierne korzyści wpływające na efektywność pracy zespołu min.: członkowie zespołu z...
Sztuka zadawania właściwych pytań stała się dzisiaj jedną z podstawowych umiejętności w zarządzaniu firmą. Einstein twierdził, że to co r...
Przed przystąpieniem do budowania zespołu każdy lider powinien sobie zadać kluczowe pytanie "Czego oczekują ode mnie moi pracownicy?". Cz...
Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...
Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...
KPI - kluczowe wskaźniki wydajności (ang. Key Performance Indicators) - to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowe...