drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ I PRODUKCJĄ KONTRAKTOWĄ (Zarządzanie outsourcingiem)


O szkoleniu


Szkolenie Zarządzanie logistyką i produkcją kontraktową (zarzadzanie outsourcingiem) umożliwi uczestnikom zrozumienie zasad prawidłowej i całościowej organizacji współpracy w oparciu o logistykę czy produkcję kontraktową (delegowanie, outsourcing).

Dzięki temu pozwoli wdrożyć najwłaściwszy model biznesowy i najkorzystniej zarządzać podwykonawcą kontraktowym i zrealizować najbardziej optymalny efekt. Pozwoli również prawidłowo zaplanować większość działań związanych z biznesowymi celami organizacji w oparciu o analizę opłacalności i właściwe poszukiwanie i kwalifikację kontrahentów do współpracy.

Pozwoli nauczyć się definiowania celów dla bieżącej i długofalowej współpracy z uwzględnieniem wymogów prawnych oraz organizacyjnych. Pozwoli to zmniejszyć ryzyko biznesowe poprzez wprowadzenie mierników oceny oraz controlingu i kontroli współpracy.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób prowadzących lub planujących działania związane z outsourcingiem (delegowaniem) działań "na zewnątrz".
Szkolenie jest wskazane dla kadry zatrudnionej na średnim i wyższym poziomie zarządczym oraz związanej z poziomem operacyjnym w organizacji.

Cele szkolenia


Szkolenie Zarządzanie logistyką i produkcją kontraktową (zarządzanie outsourcingiem)w sposób praktyczny ma poszerzyć wiedzę menedżerów pracowników odpowiadających i zarządzających funkcjonowaniem przepływu produktu (logistyka / produkcja kontraktowa) oraz informacją z tym związaną tzn. planowanie produktu, produkcji i dostaw oraz właściwy poziom obsługi klienta.

Korzyści dla uczestników w zakresie rozwoju umiejętności:

  • umiejętność planowania i wyboru optymalnych rozwiązań (planowanie współpracy, wybór weryfikacja kontraktora),
  • polepszenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w działalności outsourcingowej,
  • wybór właściwych i najbardziej optymalnych rozwiązań (make or buy) dla różnych działów, pionów w organizacji,
  • umiejętność wymiernej oceny działań związanych ze współpracą kontraktową,
  • umiejętność doboru personelu dla działań na zasadach outsourcingu.

Korzyści dla uczestników w zakresie zdobytej wiedzy:

  • ogólna wiedza w zakresie prawidłowych zasad organizacji łańcucha dostaw oraz sposobów zarządzania nim w przedsiębiorstwie (od planowania produkcji do sprzedaży i obsługi posprzedażnej),
  • poznanie zasad planowania, realizacji działań w postaci outsoursowania określonych funkcjonalności wg potrzeb organizacji oraz wymagań poziomu obsługi klienta,
  • poznanie zasad konstruowania zasad współpracy oraz umów dotyczących rozwiązań kontraktowanych,
  • optymalizacji kosztów działania w założeniu win/win zlecający / kontraktor
  • poznanie zasad komunikacji i prawidłowego przepływu informacji w zakresie współpracy outsourcingowej z różnymi podmiotami zarówno ze strony organizacji (produkcja, dystrybucja, marketing, customer service) jak i kontraktora,
  • wiedza w zakresie zasad oceny i wartościowania efektu dla organizacji w dziedzinie współpracy outsourcingowej.
 

Program szkolenia


1. ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW

  • Model biznesowy organizacji cele, struktura
  • Organizacja a łańcuch dostaw - firma produkcyjna, handlowa, usługowa
  • Zarządzanie łańcuchem dostaw dzisiaj i jutro - cel i meritum
  • Przyczyny problemów w łańcuchu – analiza metodą diagramu Ishikawy
  • Dobór rozwiązań - make or buy? Jak wypracować przewagę konkurencyjną?
  • Zmiany w łańcuchach dostaw, rola i zadania firmy zewnętrznej, czyli kontraktora usługi (operatora logistycznego)

2. ZARZĄDZANIE OUTSOURCIGIEM W ORGANIZACJI

  • Gdzie wykorzystać outsourcing w organizacji - skrócona analiza SWOT? Ewolucja czy rewolucja - Business Process Reengineering przy wdrożeniu outsourcingu
  • "Kup czy zleć" - czy to na pewno to samo.
  • Kontraktacja prosta i złożona modele 3PL i 4PL
  • Kryteria doboru partnerów do działań kontraktowych - weryfikacja, audyt
  • Partnerstwo WIN-WIN
  • Umowy na logistykę lub produkcję kontraktową (outsourcingową) –niezbędne zapisy i najczęściej popełniane błędy
  • Analiza wyników operacyjnych działania outsourcingu:

a. wydajność, terminowość, wykorzystanie zasobów,

b. poziom obsługi klienta w łańcuchu dostaw z kontraktorem,

c. obsługa innych działań – reklamacje, zwrotów produktu i opakowań

d. controling operacyjny wskaźników outsourcingu w łańcuchu dostaw dla zapasów transportu) dystrybucji

  • Outsourcing vs wynik finansowy vs poziom obsługi klienta - kryteria ocen i standardy


3. KOMUNIKACJA W PROCESACH OPARTYCH NA OUTSOURCINGU

  • Specyfika i organizacja negocjacji handlowych przy logistyce lub produkcji kontraktowej
  • Personel w kontraktowym modelu współpracy
  • Zmiany zakresów obowiązków, przesunięcia na stanowiskach pracy
  • Zadanie projektowe, mapa procesów, przeprojektowanie procesów
  • Wspólne planowanie działań i wymagań w oparciu o S&OP
  • Komunikacja operacyjna wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań IT
  • Funkcjonalność i integracja systemów informatycznych zarządzania:

a. łańcuchem - dzielenie się informacją i bezpieczeństwo danych

b. planowania i śledzenia przepływu zasobów, pojazdów

  • Przepływ danych na potrzeby reagowania na potrzeby klienta,
  • Dynamika i elastyczność systemu logistycznego łańcucha dostaw,
  • Przepływ dokumentacji - koordynacja rozwiązania w oparciu o przekaz elektroniczny (platformy elektroniczne)

4. STUDIUM PRZYPADKÓW I ANALIZY RZECZYWISTYCH ROZWIĄZAŃ

Szkolenie zamknięte – dopasowane do Twojej firmy i zespołu

Szukasz skutecznego szkolenia, które naprawdę odpowiada na potrzeby Twojego biznesu? Nasze szkolenia zamknięte to więcej niż standardowa wiedza – to praktyczne rozwiązania dostosowane do wyzwań Twojej branży i specyfiki Twojego zespołu.

Dlaczego warto?
  • Program dopasowany do Twojej firmy – na podstawie profesjonalnej analizy potrzeb i specyfiki branży.
  • Termin i miejsce ustalane indywidualnie – pełna elastyczność, zarówno stacjonarnie, jak i online.
  • Praktyczne podejście – szkolenia prowadzą trenerzy z doświadczeniem biznesowym.
  • Forma warsztatowa – angażujące ćwiczenia i realne case study.
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe – gotowe do wykorzystania w codziennej pracy.
  • Certyfikaty dla uczestników – imienne potwierdzenie zdobytych kompetencji.
  • Optymalne grupy warsztatowe – 3/4 do 12/15 osób dla maksymalnej efektywności.
  • Działamy w całej Polsce – dojazd trenera i zakwaterowanie wliczone w cenę.
  • Indywidualna wycena – dopasowana do zakresu i potrzeb Twojego zespołu.
  • Możliwość dofinansowania – realizujemy szkolenia ze środków KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).

Zainwestuj w rozwój swojego zespołu! Skontaktuj się z nami i otrzymaj spersonalizowaną ofertę.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Kontakt

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszego szkolenia.

Biuro Obsługi Klienta: bok@bonavigator.pl | 784 010 774 | 22 877 38 43

Dział szkoleń zamkniętych: firma@bonavigator.pl | 784 010 775 | 22 877 38 47

Zapraszamy do kontaktu!