O szkoleniu
Szkolenie Zarządzanie logistyką i produkcją kontraktową (zarzadzanie outsourcingiem) umożliwi uczestnikom zrozumienie zasad prawidłowej i całościowej organizacji współpracy w oparciu o logistykę czy produkcję kontraktową (delegowanie, outsourcing).
Dzięki temu pozwoli wdrożyć najwłaściwszy model biznesowy i najkorzystniej zarządzać podwykonawcą kontraktowym i zrealizować najbardziej optymalny efekt. Pozwoli również prawidłowo zaplanować większość działań związanych z biznesowymi celami organizacji w oparciu o analizę opłacalności i właściwe poszukiwanie i kwalifikację kontrahentów do współpracy.
Pozwoli nauczyć się definiowania celów dla bieżącej i długofalowej współpracy z uwzględnieniem wymogów prawnych oraz organizacyjnych. Pozwoli to zmniejszyć ryzyko biznesowe poprzez wprowadzenie mierników oceny oraz controlingu i kontroli współpracy.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie adresowane jest do wszystkich osób prowadzących lub planujących działania związane z outsourcingiem (delegowaniem) działań "na zewnątrz".
Szkolenie jest wskazane dla kadry zatrudnionej na średnim i wyższym poziomie zarządczym oraz związanej z poziomem operacyjnym w organizacji.
Cele szkolenia
Szkolenie Zarządzanie logistyką i produkcją kontraktową (zarządzanie outsourcingiem)w sposób praktyczny ma poszerzyć wiedzę menedżerów pracowników odpowiadających i zarządzających funkcjonowaniem przepływu produktu (logistyka / produkcja kontraktowa) oraz informacją z tym związaną tzn. planowanie produktu, produkcji i dostaw oraz właściwy poziom obsługi klienta.
Korzyści dla uczestników w zakresie rozwoju umiejętności:
- umiejętność planowania i wyboru optymalnych rozwiązań (planowanie współpracy, wybór weryfikacja kontraktora),
- polepszenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w działalności outsourcingowej,
- wybór właściwych i najbardziej optymalnych rozwiązań (make or buy) dla różnych działów, pionów w organizacji,
- umiejętność wymiernej oceny działań związanych ze współpracą kontraktową,
- umiejętność doboru personelu dla działań na zasadach outsourcingu.
Korzyści dla uczestników w zakresie zdobytej wiedzy:
- ogólna wiedza w zakresie prawidłowych zasad organizacji łańcucha dostaw oraz sposobów zarządzania nim w przedsiębiorstwie (od planowania produkcji do sprzedaży i obsługi posprzedażnej),
- poznanie zasad planowania, realizacji działań w postaci outsoursowania określonych funkcjonalności wg potrzeb organizacji oraz wymagań poziomu obsługi klienta,
- poznanie zasad konstruowania zasad współpracy oraz umów dotyczących rozwiązań kontraktowanych,
- optymalizacji kosztów działania w założeniu win/win zlecający / kontraktor
- poznanie zasad komunikacji i prawidłowego przepływu informacji w zakresie współpracy outsourcingowej z różnymi podmiotami zarówno ze strony organizacji (produkcja, dystrybucja, marketing, customer service) jak i kontraktora,
- wiedza w zakresie zasad oceny i wartościowania efektu dla organizacji w dziedzinie współpracy outsourcingowej.
Program szkolenia
1. ZARZĄDZANIE ŁAŃCUCHEM DOSTAW
- Model biznesowy organizacji cele, struktura
- Organizacja a łańcuch dostaw - firma produkcyjna, handlowa, usługowa
- Zarządzanie łańcuchem dostaw dzisiaj i jutro - cel i meritum
- Przyczyny problemów w łańcuchu – analiza metodą diagramu Ishikawy
- Dobór rozwiązań - make or buy? Jak wypracować przewagę konkurencyjną?
- Zmiany w łańcuchach dostaw, rola i zadania firmy zewnętrznej, czyli kontraktora usługi (operatora logistycznego)
2. ZARZĄDZANIE OUTSOURCIGIEM W ORGANIZACJI
- Gdzie wykorzystać outsourcing w organizacji - skrócona analiza SWOT? Ewolucja czy rewolucja - Business Process Reengineering przy wdrożeniu outsourcingu
- "Kup czy zleć" - czy to na pewno to samo.
- Kontraktacja prosta i złożona modele 3PL i 4PL
- Kryteria doboru partnerów do działań kontraktowych - weryfikacja, audyt
- Partnerstwo WIN-WIN
- Umowy na logistykę lub produkcję kontraktową (outsourcingową) –niezbędne zapisy i najczęściej popełniane błędy
- Analiza wyników operacyjnych działania outsourcingu:
a. wydajność, terminowość, wykorzystanie zasobów,
b. poziom obsługi klienta w łańcuchu dostaw z kontraktorem,
c. obsługa innych działań – reklamacje, zwrotów produktu i opakowań
d. controling operacyjny wskaźników outsourcingu w łańcuchu dostaw dla zapasów transportu) dystrybucji
- Outsourcing vs wynik finansowy vs poziom obsługi klienta - kryteria ocen i standardy
3. KOMUNIKACJA W PROCESACH OPARTYCH NA OUTSOURCINGU
- Specyfika i organizacja negocjacji handlowych przy logistyce lub produkcji kontraktowej
- Personel w kontraktowym modelu współpracy
- Zmiany zakresów obowiązków, przesunięcia na stanowiskach pracy
- Zadanie projektowe, mapa procesów, przeprojektowanie procesów
- Wspólne planowanie działań i wymagań w oparciu o S&OP
- Komunikacja operacyjna wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań IT
- Funkcjonalność i integracja systemów informatycznych zarządzania:
a. łańcuchem - dzielenie się informacją i bezpieczeństwo danych
b. planowania i śledzenia przepływu zasobów, pojazdów
- Przepływ danych na potrzeby reagowania na potrzeby klienta,
- Dynamika i elastyczność systemu logistycznego łańcucha dostaw,
- Przepływ dokumentacji - koordynacja rozwiązania w oparciu o przekaz elektroniczny (platformy elektroniczne)
4. STUDIUM PRZYPADKÓW I ANALIZY RZECZYWISTYCH ROZWIĄZAŃ