drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

PRZYWÓDZTWO (LEADERSHIP). Szkolenie dla profesjonalnych managerów


O szkoleniu


Przywództwo (leadership) jest jednym z nowoczesnych modeli managerskich uzupełniających a czasami nawet wypierających tradycyjne standardy zarządzania. Przywództwo zazwyczaj jest kojarzone z kierowaniem zespołem pracowników, jednak z powodzeniem jest stosowane również na poziomie organizacji (przedsiębiorstwo, piony organizacyjne).

Przywództwo w praktyce pozwala na osiąganie ambitnych celów w sposób wyjątkowo skuteczny. Jest to możliwe dzięki efektywnemu i elastycznemu wykorzystaniu potencjału zespołu pracowniczego, firmy jako organizacji i kadry managerskiej.

Podczas prowadzenia spotkań firmowych, przekazywania i podejmowania decyzji, prowadzenia rozmów z zespołem, a także po to, żeby motywować ludzi, może przydać się - jak to się mówi: "naturalne przywództwo", czyli umiejętności kierowania trudnymi spotkaniami i rozwiązywania konfliktów, praktyczne narzędzia mediacji, odwaga i pewność w relacjach interpersonalnych.

Co wyróżnia nasze szkolenie z przywództwa na tle innych?

Wśród wielu narzędzi wzmacniania efektywności lidera na szkoleniu z przywództwa będziesz miał / -ą okazję poznać i przećwiczyć:

  • narzędzia mentoringowe i coachingowe stosowane w przywództwie,
  • dwa rodzaje interwencji wobec zespołu (angażujące i frustrujące),
  • styl inspirowania ludzi,
  • a także model podejmowania decyzji.

Ostatnim, bardzo cennym, elementem naszego szkolenia z przywództwa są indywidualne konsultacje z trenerem, prowadzone dla zainteresowanych uczestników.

Uczestnicząc w szkoleniu z przywództwa będziesz miał/a okazję nie tylko przyjrzeć się działaniu zespołu i na własnej skórze doświadczyć reakcji osób na różne rodzaje komunikatów, ale również popracować nad własną charyzmą lidera w relacji z drugą osobą i małą grupą społeczną. Może to stanowić okazję do zastanowienia się nad własnymi nawykami.

Po szkoleniu będziesz wyposażony/-a w narzędzia do wdrożenia przywództwa (leadership-u) w praktyce managerskiej.

Komu polecamy szkolenie „PRZYWÓDZTWO (LEADERSHIP). Szkolenie dla profesjonalnych managerów”?

Nasze blisko 20-letnie doświadczenie w rozwijaniu kompetencji przywódczych managerów pozwala na zarekomendować szkolenie:

  • Właścicielom i członkom zarządów firm, którzy chcą wykorzystać przywództwo w kierowaniu przedsiębiorstwem.
  • Managerom wyższego szczebla odpowiedzialnym za funkcjonowanie pionów i komórek organizacyjnych.
  • Managerom zespołów pracowniczych, którzy zamierzają wykorzystać potencjał przywództwa w kierowaniu pracownikami.

Cele szkolenia


Biorąc udział w naszym szkoleniu z leadership skutecznie zwiększysz swoje kompetencje i umiejętności w zakresie rozwijania przywództwa.

Po naszym szkoleniu z przywództwa:

  • Poszerzysz strefę wywierania wpływu.
  • Zwiększysz swoje kompetencje w zakresie inspirowania podwładnych.
  • Określisz własną osobistą wizję wyrazistego i efektywnego przywództwa.
  • Poszerzysz własną wiedzę na temat motywowania i poprawisz relacje ze współpracownikami.
  • Poznasz wybrane techniki mentoringu, coachingu, mediacji stosowane w przywództwie.
  • Będziesz potrafił / -a skutecznie wpływać na rozwiązanie konfliktów.
  • Nauczysz się wykorzystywać techniki asertywne w pracy z zespołem.
  • Zdobyte na szkoleniu z przywództwa znacząco wpłyną na Twoją własną odwagę i pewność siebie.

Program szkolenia


1. POZIOMY KOMPETENCJI PRZYWÓDCY

  • Profil kompetencji przywódcy, różnice między przywództwem a zarządzaniem
  • Nieoceniający styl komunikowania się z ludźmi, komunikat Ja
  • Bariery w komunikacji
  • Podmiotowe a przedmiotowe traktowanie pracownika
  • Wpływ sposobu tworzenia relacji z ludźmi na autorytet
  • Paradygmaty w myśleniu o sobie samym i ich zmiana wg. S. Coveya

2. OBLICZA AUTORYTETU LIDERA

  • Analiza przypadku - co wpływa na autorytet?
  • Czy budowania autorytetu można się nauczyć?
  • W czym i komu pomaga autorytet szefa?
  • Rodzaje wizerunku liderów, naturalna ekspresja w wyrażaniu siebie i droga do jej osiągnięcia
  • Jak zyskać autorytet po awansie z równorzędnego stanowiska?

3. LIDER A WŁADZA W FIRMIE

  • Podstawowe zasady budowania wizerunku managerskiego
  • Prowadzenie spotkań i prezentacji z większą ilością uczestników
  • Umacnianie autorytetu podczas spotkań z zespołami
  • Key Opinion Liders i współpraca z liderami
  • Sposoby sprawowania władzy i ich wpływ na autorytet
  • Własny wizerunek a rzeczywistość, czyli kiedy wizerunek staje się przeszkodą na drodze budowania autorytetu

4. EFEKTYWNOŚĆ, PRZEKAZYWANIE CELÓW, A WYRAZISTA WIZJA PRZYWÓDZTWA

  • Proaktywność w zespole, jak ją wspierać?
  • Jak radzić sobie z postawami biernymi w zespole?
  • Wizja przyszłych owoców własnego przywództwa
  • Strategie priorytetów i radzenia sobie z natłokiem zadań
  • Uzyskiwanie spójności życia zawodowego i pozazawodowego jako źródło efektywności lidera

5. SPOSOBY DECYDOWANIA LIDERA

  • Model MUD© (na podst. C. Rogers)
  • Konflikty w podejmowaniu decyzji przywódczych
  • Decyzje osobiste, w jaki sposób decydujemy na co dzień i jak możemy sobie pomóc

6. TECHNIKI MOTYWOWANIA, MENTORINGU INSPIRACYJNEGO I COACHINGU

  • Czynniki motywującego zadania wg. Hackamna i Oldchama
  • Trzy główne motywatory pracownika
  • Teoria Herzberga v. Piramida Maslowa
  • Zarażanie pozytywnymi emocjami i teoria memów
  • Wykorzystanie Action Learning w organizacji - studium przypadku
  • Techniki Mentoringowe w pracy managera, kto i w jaki sposób może stać się mentorem
  • Techniki i Pytania Coachingowe w pracy managera

7. ĆWICZENIE STYLU ANGAŻUJĄCEGO I FRUSTRUJĄCEGO

  • Przekazywanie wzmacniającej informacji zwrotnej
  • Angażowanie w proaktywne zachowania i działania
  • Umiejętność konfrontowania z faktami
  • Przekazywanie trudnych komunikatów w sposób wzmacniający

8. POCHWAŁY, REPRYMENDY I FUNKCJE KONTROLNE

  • Wyznaczenie granic przez szefa i obszarów odpowiedzialności pracowników
  • Komunikaty managerskie. Reprymenda. Pochwała
  • Sprawowanie kontroli przez managera
  • Systemy delegowania kontroli

9. PSYCHOLOGIA ZESPOŁU

  • Jawny i ukryty cel grupowy
  • Rodzaje zespołów - jak spowodować, aby twój zespół był zespołem pracy
  • Nieformalne role grupowe
  • Fazy Rozwoju Zespołu wg. K. Blancharda i inne
  • Definiowanie fazy rozwoju własnej grupy zadaniowej
  • Zastosowanie adekwatnego stylu przywództwa

10. ROZWIĄZYWANIE KRYZYSÓW, PROWADZENIE MEDIACJI

  • Rodzaje kryzysów i ich przyczyny
  • S. Jobs, Apple - studium przypadku
  • Unikanie kryzysów i "zamiatanie pod stół" przyczyny problemów
  • Bezpośredni atak na osobę managera
  • Twoja postawa w rozwiązywaniu kryzysu i trudności z kryzysem pojawiające się w twoim zespole
  • Sterownik Zarządzania Emocjami© w sytuacjach konfliktowych
  • Sposoby rozwiązywania kryzysów zespołowych
  • Praktyczne Narzędzia Mediacyjne do zastosowania w krótkim czasie w zespole

11. BUDOWANIE AUTORYTETU, PEWNOŚCI SIEBIE I EFEKTYWNOŚCI PRZYWÓDCY

  • Postawy życiowe wg. Harrisa
  • Analiza transakcyjna (na podst. E. Bearne)
  • Postawa uległa i jej geneza
  • Źródła siły, pewności siebie, poczucie wartości
  • Twoje mocne prawa asertywne i deficyty praw
  • Prawo do własnej złości
  • Kontakt z własnymi emocjami
  • Asertywne wyrażanie emocji
  • Asertywne wyrażanie złości
  • Asertywne wyrażanie innych emocji
  • Klaryfikacja asertywna
  • Obrona przed krytyką i stawianie granic

12. PODSUMOWANIE. KONSULTACJE INDYWIDUALNE DLA ZAINTERESOWANYCH UCZESTNIKÓW SZKOLENIA

Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami Tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 E-mail: firma@bonavigator.pl
Formularz kontaktowy

Szkoliliśmy

Szkolenia
Informacja zwrotna (feedback) w zarządzaniu zespołami
Informacja zwrotna (feedback) jednym z najważniejszych narzędzi managerskich wykorzystywanych w zarządzaniu zespołem pracowniczym. Trudno wy...

Czytaj więcej

KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNICZYM
Szkolenie Kierowanie Zespołem Pracowniczym jest przeznaczone dla managerów każdego szczebla zarządzających zespołami pracowniczymi. C...

Czytaj więcej

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W ZESPOLE
Organizacje funkcjonujące w zmieniającym się otoczeniu wykształcają różne modele kultury organizacyjnej. Kultura panująca w organizac...

Czytaj więcej

MANAGER SPRZEDAŻY COACHEM. Jak wykorzystać coaching w zarządzaniu handlowcami?
Każdy manager sprzedaży dąży do zbudowania jak najskuteczniejszego zespołu handlowców. Jeżeli jesteś managerem zespołu sprzedażowego ...

Czytaj więcej

MANAGER ZESPOŁU COACHEM. Jak wykorzystać coaching w zarządzaniu pracownikami
Zarządzanie zespołem pracowniczym, nawet tym najmniejszym, wymaga od managera ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji i rozwoju kompetencji...

Czytaj więcej

MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW. Sposoby motywowania, skuteczne metody i techniki dla managera
Motywowanie pracowników jest głównym zadaniem managera kierującego zespołem pracowniczym. To poziom motywacji pracownikó...

Czytaj więcej

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW. Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje w zespole
Konflikty mają swoje dobre strony, jeśli potrafimy je wykorzystać do efektywnego działania i rozwiązywania problemów. Narzędzie do ro...

Czytaj więcej

TECHNIKI MOTYWACJI POZAFINANSOWEJ
Zapraszamy na szkolenie w całości poświęcone może tylko jednemu zagadnieniu, ale za to niezbędnemu każdemu, kto chce nazywać się menedżerem ...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE CZASEM DLA MANAGERÓW
Zarządzanie czasem to zarządzanie sobą. Jeżeli okazuje się, że masz 100 zadań, nie wiesz za co się zabrać, wszystko wykonujesz w pośpiechu l...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM. Styl Zarządzania i Delegowanie Zadań
Rezultaty zarządzania zespołem, pomimo ogromnych nakładów pracy, nie są zgodne z twoimi oczekiwaniami? Podręcznikowe schematy nie spr...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM. Szkolenie dla Dyrektorów i Kierowników Sprzedaży
Zarządzanie zespołem handlowym wymaga od managera kompleksowych (multidyscyplinarnych) kompetencji związanych z różnymi dziedzinami k...

Czytaj więcej

Trenerzy
Paweł Wojciechowski
Trener - Praktyk. Menedżer wyższego szczebla (Dyrektor Operacyjny, Dyrektor Handlowy), specjalista w zakresie negocjacji, zarządzania, techn...

Czytaj więcej

Dariusz Misztal
Trener - praktyk. Ekspert w dziedzinie zarządzania. Menedżer wyższego szczebla (Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, Prokurent). Posiada pona...

Czytaj więcej

Aneta Ropek
Trener praktyk sprzedaży. Coach. Manager handlowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym związanym ze sprzedażą. Ekspert w zakresie zar...

Czytaj więcej

Artykuły
Zasada Pareto w biznesie i nie tylko

Czy to możliwe, że obserwacje włoskiego ekonomisty i miłośnika kotów, następnie opracowane i opisane w latach 50-tych XX wieku prz...

Czytaj więcej

Zarządzanie czasem czyli skupiajmy się na rezultatach, a nie na byciu zajętym

Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...

Czytaj więcej

Opór w zespole - zarządzanie antyzespołem

W praktyce kierowania zespołem menedżerowie mają prędzej czy później do czynienia z oporem pracowników. Ujawnia się on w ro...

Czytaj więcej

System ocen pracowniczych - zmiany są koniecznie i nieuniknione

Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miar...

Czytaj więcej

SMART brzmi skutecznie

Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...

Czytaj więcej

Czas, manager i 3 ćwiartki

Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...

Czytaj więcej

Kobieta szef. Bać się czy nie?

W świecie, w którym biznes przez długi czas był zdominowany przez mężczyzn coraz częściej słyszy się o tym, że kobiety obejmują st...

Czytaj więcej

Decyzje menedżerskie, czyli piramida strachu

W "płynnej nowoczesności", w której dominującym przekonaniem jest pewność co do tego, że wszystko może się zmienić, nie dziwi wcal...

Czytaj więcej

Dylematy współczesnego lidera

Wielu liderów nie przyznaje się do strachu ... Jeśli szef zespołu stosuje "siłowe rozwiązania", prędzej czy później poczuje...

Czytaj więcej

5 Zasad kierowania zespołem

Zapraszamy do zapoznania się z 5 poradami dla menedżerów kierujących zespołami. Zasady opracował Paweł Wojciechowski trener, autor...

Czytaj więcej

Skuteczna motywacja pracowników

Motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy. Dlaczego? Ponieważ im pracownicy są bardziej zmoty...

Czytaj więcej

Zarządzanie pracownikami. Łatwo, prosto i przyjemnie? Przegląd stylów kierowania dla menedżerów

Pytanie postawione w tytule tego artykułu jest o tyle nietypowe, co frapujące. Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zasobami ludzkimi, czyli...

Czytaj więcej

Informacja zwrotna

Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...

Czytaj więcej

Wywiad z trenerem Pawłem Wojciechowskim

Jakie problemy dotyczące motywowania pracowników najczęściej nurtują uczestników twoich szkoleń?
Czytaj więcej

Porozmawiaj z nią... Menedżerskie style zarządzania

Niedawno rozmawiałem z Anną, nowo mianowaną dyrektor dużego centrum informacyjnego. Kiedy się spotkaliśmy odniosłem wrażenie, że rozmawia...

Czytaj więcej

Wirtualny Menedżer - czy nim jesteś?

Sprzedaż, konsulting, szkolenia, rozwój produktów, e-commerce i wiele innych obszarów z rzeczywistości globalnego bi...

Czytaj więcej

Wyznaczanie celów z zespołem

Właściwe ukierunkowanie strategiczne pozwoli uzyskać wymierne korzyści wpływające na efektywność pracy zespołu min.: członkowie zespołu z...

Czytaj więcej

Planowanie strategiczne - kto pyta... ten Strategic Quest Questions™ (SQQ)

Sztuka zadawania właściwych pytań stała się dzisiaj jedną z podstawowych umiejętności w zarządzaniu firmą. Einstein twierdził, że to co r...

Czytaj więcej

Czego pracownicy oczekują od lidera?

Przed przystąpieniem do budowania zespołu każdy lider powinien sobie zadać kluczowe pytanie "Czego oczekują ode mnie moi pracownicy?". Cz...

Czytaj więcej

Konflikt w zespole - rozpoznanie sytuacji

Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...

Czytaj więcej

Jak budować zaufanie w zespole?

Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...

Czytaj więcej

Key Performance Indicators (KPI) w rozwoju strategicznym

KPI - kluczowe wskaźniki wydajności (ang. Key Performance Indicators) - to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowe...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -