drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W ZESPOLE I FIRMIE


O szkoleniu


Organizacje funkcjonujące w zmieniającym się otoczeniu wykształcają różne modele kultury organizacyjnej. Kultura panująca w organizacji, oraz nawyki komunikacyjne pracowników wpływają na efekty współpracy w zespołach.

Świadomość własnych nawyków komunikacyjnych, umiejętność pokonywania barier komunikacyjnych, konfliktów, jak też umiejętność budowania dialogu poprzez inspirowanie się różnicami i indywidualizmem to potencjał nowoczesnej organizacji - kultury adhokracji. Taka organizacja jest w stanie zaakceptować swoją własną zmienność i dostosować się do zmian w otoczeniu.

Cele szkolenia


Celem szkolenia "Komunikacja Wewnętrzna w Zespole" jest:

  • Otwarcie procesu zmiany społecznej w organizacji, współpracy w zespole i świadomości potrzeb grupowych.
  • Otwarcie procesu uważnej i świadomej współpracy, otwartości na zmianę i różnice między ludźmi.
  • Pokonywanie trudności w komunikacji i świadome radzenie sobie z konfliktem.
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientem wewnętrznym.
  • Rozpoczęcie procesu stosowania narzędzi budowania dobrego klimatu w komunikacji.
  • Otwarcie procesu refleksji nad sposobem komunikacji z "antagonistą osobowościowym".

Biorąc udział w szkoleniu:

  • Zdobędziesz umiejętność aktywnego słuchania i uważności.
  • Zdobędziesz umiejętność przekształcania złego klimatu.
  • Zdobędziesz umiejętność radzenia sobie z antagonistą charakterologicznym.
  • Rozpoczniesz świadomą współpracę w grupie
  • Dowiesz się jak budować porozumienie w trakcie konfliktów grupowych i indywidualnych
  • Nauczysz się definiować i rozpoznawać nieformalne role grupowe.
  • Dowiesz się w jaki sposób model kultury organizacyjnej determinuje zachowania grup ludzi i jak efektywnie działać w różnych kulturach organizacyjnych.

Sposób realizacji szkolenia:

Szkolenie jest prowadzone technikami aktywnymi wykorzystującymi: studium przypadku, dyskusję moderowaną, techniki wizualizacji, techniki twórczego myślenia, scenki i inne. W trakcie szkolenia kładziemy nacisk na trzy poziomy kompetencji: wiedzę, umiejętności i postawy.

Program szkolenia


1. BUDOWANIE DIALOGU W ZESPOLE

  • Narzędzia komunikacji
  • Aktywne słuchanie
  • Flow - M. Cikszentmichalyi

2. PROCES GRUPOWY I JEGO WPŁYW NA CIEBIE

  • Ustalanie zasad współżycia grupowego
  • Fazy rozwoju współżycia grupowego
  • Etap współpracy

3. BARIERY KOMUNIKACYJNE

  • Uważność i jej brak
  • Słuchanie i problemy ze słuchaniem
  • Szum informacyjny i Bomba Megabitowa
  • Przyzwyczajenia komunikacyjne

4. KONFLIKT W ZESPOLE JEGO EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE

  • Postawy w konflikcie
  • Twoja postawa w konflikcie
  • Trójkąt satysfakcji
  • Sposób dochodzenia do porozumienia i integracji
  • Pozytywne i negatywne strony konfliktów
  • Brak konfliktów i jego następstwa

5. PRZEKSZTAŁCANIE ZŁEGO KLIMATU

  • Model Porozumienie Bez Przemocy
  • Trudne sytuacje i sposoby ich pokonywania w dialogu

6. JAK POROZUMIEĆ SIĘ Z WŁASNYM ANTAGONISTĄ CHARAKTEROLOGICZNYM

  • Modele osobowości a różnorodność
  • Stosowanie narzędzi komunikacji w celu dostosowania się do partnera
  • Porozumienie pomimo różnic

7. MODELE KULTUR ORGANIZACYJNYCH I ICH WPŁYW NA KOMUNIKACJĘ W GRUPIE

  • Hierarchia
  • Rynek
  • Klan
  • Adhokracja

8. NIEFORMALNE ROLE GRUPOWE

  • Definicja nieformalnych ról grupowych
  • Przykłady ról grupowych
  • Reguły kształtowania i zmiany ról grupowych
  • Rozpoznawanie ról grupowych
  • Wchodzenie w rolę

Zapraszamy na szkolenie "Komunikacja wewnętrzna w zespole i firmie"

Szkolenie zamknięte – dopasowane do Twojej firmy i zespołu

Szukasz skutecznego szkolenia, które naprawdę odpowiada na potrzeby Twojego biznesu? Nasze szkolenia zamknięte to więcej niż standardowa wiedza – to praktyczne rozwiązania dostosowane do wyzwań Twojej branży i specyfiki Twojego zespołu.

Dlaczego warto?
  • Program dopasowany do Twojej firmy – na podstawie profesjonalnej analizy potrzeb i specyfiki branży.
  • Termin i miejsce ustalane indywidualnie – pełna elastyczność, zarówno stacjonarnie, jak i online.
  • Praktyczne podejście – szkolenia prowadzą trenerzy z doświadczeniem biznesowym.
  • Forma warsztatowa – angażujące ćwiczenia i realne case study.
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe – gotowe do wykorzystania w codziennej pracy.
  • Certyfikaty dla uczestników – imienne potwierdzenie zdobytych kompetencji.
  • Optymalne grupy warsztatowe – 3/4 do 12/15 osób dla maksymalnej efektywności.
  • Działamy w całej Polsce – dojazd trenera i zakwaterowanie wliczone w cenę.
  • Indywidualna wycena – dopasowana do zakresu i potrzeb Twojego zespołu.
  • Możliwość dofinansowania – realizujemy szkolenia ze środków KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).

Zainwestuj w rozwój swojego zespołu! Skontaktuj się z nami i otrzymaj spersonalizowaną ofertę.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Kontakt

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszego szkolenia.

Biuro Obsługi Klienta: bok@bonavigator.pl | 784 010 774 | 22 877 38 43

Dział szkoleń zamkniętych: firma@bonavigator.pl | 784 010 775 | 22 877 38 47

Zapraszamy do kontaktu!