O szkoleniu
Organizacje funkcjonujące w zmieniającym się otoczeniu wykształcają różne modele kultury organizacyjnej. Kultura panująca w organizacji, oraz nawyki komunikacyjne pracowników wpływają na efekty współpracy w zespołach.
Świadomość własnych nawyków komunikacyjnych, umiejętność pokonywania barier komunikacyjnych, konfliktów, jak też umiejętność budowania dialogu poprzez inspirowanie się różnicami i indywidualizmem to potencjał nowoczesnej organizacji - kultury adhokracji. Taka organizacja jest w stanie zaakceptować swoją własną zmienność i dostosować się do zmian w otoczeniu.
Cele szkolenia
Celem szkolenia "Komunikacja Wewnętrzna w Zespole" jest:
- Otwarcie procesu zmiany społecznej w organizacji, współpracy w zespole i świadomości potrzeb grupowych.
- Otwarcie procesu uważnej i świadomej współpracy, otwartości na zmianę i różnice między ludźmi.
- Pokonywanie trudności w komunikacji i świadome radzenie sobie z konfliktem.
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientem wewnętrznym.
- Rozpoczęcie procesu stosowania narzędzi budowania dobrego klimatu w komunikacji.
- Otwarcie procesu refleksji nad sposobem komunikacji z "antagonistą osobowościowym".
Biorąc udział w szkoleniu:
- Zdobędziesz umiejętność aktywnego słuchania i uważności.
- Zdobędziesz umiejętność przekształcania złego klimatu.
- Zdobędziesz umiejętność radzenia sobie z antagonistą charakterologicznym.
- Rozpoczniesz świadomą współpracę w grupie
- Dowiesz się jak budować porozumienie w trakcie konfliktów grupowych i indywidualnych
- Nauczysz się definiować i rozpoznawać nieformalne role grupowe.
- Dowiesz się w jaki sposób model kultury organizacyjnej determinuje zachowania grup ludzi i jak efektywnie działać w różnych kulturach organizacyjnych.
Sposób realizacji szkolenia:
Szkolenie jest prowadzone technikami aktywnymi wykorzystującymi: studium przypadku, dyskusję moderowaną, techniki wizualizacji, techniki twórczego myślenia, scenki i inne. W trakcie szkolenia kładziemy nacisk na trzy poziomy kompetencji: wiedzę, umiejętności i postawy.
Program szkolenia
1. BUDOWANIE DIALOGU W ZESPOLE
- Narzędzia komunikacji
- Aktywne słuchanie
- Flow - M. Cikszentmichalyi
2. PROCES GRUPOWY I JEGO WPŁYW NA CIEBIE
- Ustalanie zasad współżycia grupowego
- Fazy rozwoju współżycia grupowego
- Etap współpracy
3. BARIERY KOMUNIKACYJNE
- Uważność i jej brak
- Słuchanie i problemy ze słuchaniem
- Szum informacyjny i Bomba Megabitowa
- Przyzwyczajenia komunikacyjne
4. KONFLIKT W ZESPOLE JEGO EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE
- Postawy w konflikcie
- Twoja postawa w konflikcie
- Trójkąt satysfakcji
- Sposób dochodzenia do porozumienia i integracji
- Pozytywne i negatywne strony konfliktów
- Brak konfliktów i jego następstwa
5. PRZEKSZTAŁCANIE ZŁEGO KLIMATU
- Model Porozumienie Bez Przemocy
- Trudne sytuacje i sposoby ich pokonywania w dialogu
6. JAK POROZUMIEĆ SIĘ Z WŁASNYM ANTAGONISTĄ CHARAKTEROLOGICZNYM
- Modele osobowości a różnorodność
- Stosowanie narzędzi komunikacji w celu dostosowania się do partnera
- Porozumienie pomimo różnic
7. MODELE KULTUR ORGANIZACYJNYCH I ICH WPŁYW NA KOMUNIKACJĘ W GRUPIE
- Hierarchia
- Rynek
- Klan
- Adhokracja
8. NIEFORMALNE ROLE GRUPOWE
- Definicja nieformalnych ról grupowych
- Przykłady ról grupowych
- Reguły kształtowania i zmiany ról grupowych
- Rozpoznawanie ról grupowych
- Wchodzenie w rolę
Zapraszamy na szkolenie "Komunikacja wewnętrzna w zespole i firmie"