drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

ZARZĄDZANIE CZASEM DLA MANAGERÓW


O szkoleniu


Zarządzanie czasem to zarządzanie sobą. Jeżeli okazuje się, że masz 100 zadań, nie wiesz za co się zabrać, wszystko wykonujesz w pośpiechu lub po godzinach to nie zawsze oznacza, że jest to wina organizacji, innych czy tego, że masz za dużo zadań. Często jest to właśnie kwestia zarządzania sobą w czasie, umiejętności planowania i wyznaczania priorytetów. Dziś zamiast skupiać się na właściwym robieniu rzeczy należy skoncentrować się na robieniu właściwych rzeczy.

Efektywne zarządzanie czasem to dodatkowo robienie rzeczy we właściwej kolejności. Na czas nie mamy wpływu, mamy natomiast wpływ i możemy wybierać to, co i jak będziemy robić w danym czasie.

"Nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób. Chodzi przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy".

Peter Drucker

Jeżeli chcemy efektywnie zarządzać naszym czasem i mieć jego zasoby na własny rozwój zawodowy:

  • musimy pamiętać, że kluczem do sukcesu w budowaniu własnej efektywności jest zmiana nawyków i przyjęcie proaktywnej postawy w zarządzaniu celami, priorytetami i planowanymi zadaniami,
  • nie możemy lekceważyć znaczenia prawidłowego formułowania celów,
  • musimy pamiętać o pobocznych obszarach życia, które mają znaczący wpływ na efektywność osobistą oraz realizację celów,
  • opanować i korzystać z zestawu skutecznych metod oraz zasad efektywnego planowania pracy,
  • umiejętnie wykorzystywać znajomość zasad służących priorytetyzacji celów oraz zadań.

"Większość ludzi wie, jak zabić czas, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić."

Albert Einstein

Cele szkolenia


Podczas szkolenia z zarządzania czasem:

  • zdiagnozujesz styl zarządzania sobą w czasie,
  • dowiesz się jakie twoje zachowania są odpowiedzialne za ten styl,
  • zidentyfikujesz swoje złe nawyki i wypracujesz nowe, bardziej efektywne,
  • odzyskasz kontrolę nad swoim czasem za pomocą skutecznych technik i metod,
  • dowiesz się, kiedy od siebie wymagać więcej i efektywniej, a kiedy mniej, bo nieskutecznie,
  • nauczysz się wyznaczać skutecznie cele, które są istotne a nie pozorne,
  • priorytety i plany staną się twoim procesem automatycznym,
  • staniesz się osobą decyzyjną i radzącą sobie ze stresem przy nagromadzeniu obowiązków.

Program szkolenia


1. ZARZĄDZANIE CZASEM WŁASNYM - ROLA I ZNACZENIE

  • Zarządzanie sobą w czasie jako główne założenie lepszego zorganizowania
  • Czas jako osobisty kapitał każdego z nas
  • Korzyści z lepszej organizacji
  • Co kryje się pod pojęciem pozytywnego myślenia?
  • Jaki jest wpływ mechanizmów pozytywnego myślenia na stan emocjonalny osoby, motywację oraz umiejętność realizacji celów?
  • Jakie znaczenie ma pozytywnie sformułowany cel, czyli jak to się dzieje, że pewne cele realizujemy a inne nie?

2. AUTOANALIZA

  • Analiza własnego stylu zarządzania sobą w czasie
  • SWOT
  • Indywidualny styl zarządzania sobą w czasie
  • Diagnozowanie alokacji czasu na przykładzie własnej sytuacji życiowej
  • Analiza kryteriów wpływających na zarządzanie sobą w czasie

3. STYLE ZARZĄDZANIA CZASEM

  • Różne style pracy, efektywności i możliwości koncentracji człowieka
  • Zarządzanie czasem a typy pracowników
  • Refleksja nad czasem w trzech wymiarach

4. BARIERY EFEKTYWNEGO WYKORZYSTANIA CZASU

  • Analiza obecnego stylu pracy
  • Mity dotyczące zarządzania czasem oraz ich wpływ na nasze działania
  • Identyfikacja pożeraczy czasu oraz walka z nimi
  • Nawyki tracenia czasu i metody zapanowania nad nimi
  • Zarządzanie czasem a zarządzanie sobą
  • Nawyki i ich podatność na zmiany
  • Kryteria efektywności działania

5. WYZNACZANIE CELÓW

  • Zasady ułatwiające formułowanie celów
  • Wybranie i doprecyzowanie najistotniejszego celu

- Cele długo- i krótkoterminowe
- Kryteria właściwie zdefiniowanego celu (np. metoda SMART)
- Analiza SWOT narzędziem pomocnym w definiowaniu celów
- Cele danej grupy zawodowej
- dobrze sformułowany cel
- Cele i szczegółowe podcele
- Motywacja ukryta w celu
- Techniki ułatwiające realizację celu

6. USTALANIE PRIORYTETÓW

  • Zasady pomagające w ustalaniu ważności zadań i maksymalizacji wydajności
  • Techniki pomocne przy nadawaniu zadaniom priorytetów
  • Struktura wykorzystania czasu i waga zadań

7. PLANOWANIE - JEGO ISTOTA W EFEKTYWNYM ZARZĄDZANIU SOBĄ W CZASIE

  • Skuteczność a efektywność w działaniu - różnice
  • Analiza własnej aktywności w ciągu dnia
  • Krzywa wydajności i koncentracji - sposób optymalnego wykorzystania czasu przeznaczonego na pracę i regenerację sił
  • Krzywa zakłóceń
  • Moje plany a plany zespołu / działu / firmy
  • Reguły związane z proaktywnym zarządzaniem sobą
  • Gospodarowanie czasem, czyli eliminowanie tzw. złodziei czasu
  • Zarządzanie czasem a organizacja przestrzeni

8. ZASADY PLANOWANIA

  • Tworzenie harmonogramu działań
  • Techniki skutecznego planowania
  • Ocena wykorzystania czasu i narzędzia wspierające efektywne planowanie
  • Błędy w planowaniu
  • Opracowanie osobistego planu działań

9. TECHNIKI I METODY ZARZĄDZANIA CZASEM

  • System planowania czasu 60/40
  • Zasada Pareto
  • Analiza ABC
  • Metoda ALPEN
  • Pomoce w planowaniu - sposoby organizacji pracy
  • Odzyskanie kontroli nad swoim czasem - planowanie działań
  • Sprawna organizacja dnia pracy - wskazówki praktyczne
  • Plan dnia - technika ALPEN
  • Rytm aktywności - krzywa zakłóceń i efekt piły
  • Zalety planowania działań

10. USTALANIE PRIORYTETÓW A WŁAŚCIWE PODEJMOWANIE DECYZJI

  • Metody ustalania priorytetów
  • Matryca zarządzania czasem jako sposób i możliwość delegowania zadań pracownikom
  • Zadania ważne i pilne - które z nich są najważniejsze - zasada Eisenhowera
  • Wyciąganie konsekwencji z braku realizacji zadań
  • Analiza zadań pod kątem priorytetów
  • Umiejętność stawiania priorytetów - ważność a pilność zadań
  • Ustalanie priorytetów - zasada Pareto
  • Ustalanie priorytetów - model Eisenhowera

11. PODEJMOWANIE DECYZJI

  • Identyfikacja trudności w podejmowaniu decyzji
  • Techniki ułatwiające efektywne podejmowanie decyzji i załatwianie spraw do końca
  • Przeciwdziałanie postawom utrudniającym realizację zadań i podejmowanie decyzji
  • Motywowanie działań i przygotowywanie zabezpieczeń do zastosowania od zaraz

12. RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

  • Przyczyny i objawy stresu
  • Techniki antystresowe

13. CO POTEM? PROCES ZMIANY OSOBISTEJ

  • Syntetyczne podsumowanie treści szkolenia
  • Wskazówki dotyczące wdrożenia nabytych umiejętności w praktyce
  • Plan zmiany osobistej

Szkolenie "ZARZĄDZANIE CZASEM DLA MANAGERÓW" poprowadzi

Szkolenia zamknięte

Przygotujemy dla Twojej firmy bądź zespołu dedykowane klasyczne szkolenie zamknięte prowadzone w oparciu o specjalnie przygotowany, w oparciu o diagnozę potrzeb szkoleniowych, program szkolenia. Termin miejsce realizacji szkolenia zamkniętego ustalamy indywidualnie z Klientem. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt. Dojazd trenera gratis.

Szkolenie online

Szkolenie online jest nowoczesną, bezpieczną i efektywną formą rozwoju pracowników. Przygotujemy i przeprowadzimy dla Twojej firmy / zespołu dedykowane szkolenie online. dedykowanego programu merytorycznego. Nasze szkolenia online realizujemy na w pełni profesjonalnej platformie internetowej. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Szkoliliśmy1

Szkolenia
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PROJEKTOWYM - KOLEJNY KROK DO CELU
Zarządzanie zespołem projektowym, to szkolenie dedykowane kierownikom i managerom projektów, którzy chcą podnieść swoje kompet...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM KROK PO KROKU
"Zarządzanie projektem krok po kroku" to szkolenie, które zapewnia aktualną, fachową i praktyczną wiedzę o fundamentach metodologii z...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM ROZPROSZONYM
Zarządzanie zespołem rozproszonym, to szkolenie, które jest odpowiedzią na powszechną obecnie potrzebę zapewnienia menedżerom wszystk...

Czytaj więcej

TREND, FORESIGHT, INNOWACJA. Szkolenie dla zarządzających innowacjami i strategiami rozwoju przedsiębiorstwa / organizacji
Szkolenie "Trend, Foresight, Innowacja" dostarczy wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania innowacjami, analizy otoczenia biznesowego i t...

Czytaj więcej

FEEDBACK (INFORMACJA ZWROTNA) W ZARZĄDZANIU ZESPOŁAMI. Szkolenie dla managera
Informacja zwrotna (feedback) jednym z najważniejszych narzędzi managerskich wykorzystywanych w zarządzaniu zespołem pracowniczym. Trudno wy...

Czytaj więcej

KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNICZYM. Szkolenie dla profesjonalnego managera
Szkolenie "Kierowanie Zespołem Pracowniczym" jest odpowiedzią na Twoje dzisiejsze potrzeby jako współczesnego managera zespołu pracow...

Czytaj więcej

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W ZESPOLE
Organizacje funkcjonujące w zmieniającym się otoczeniu wykształcają różne modele kultury organizacyjnej. Kultura panująca w organizac...

Czytaj więcej

MANAGER SPRZEDAŻY COACHEM. Jak wykorzystać coaching w zarządzaniu handlowcami?
Każdy manager sprzedaży dąży do zbudowania jak najskuteczniejszego zespołu handlowców. Jeżeli jesteś managerem zespołu sprzedażowego ...

Czytaj więcej

MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW. Sposoby motywowania, skuteczne metody i techniki dla managera
Motywowanie pracowników jest głównym zadaniem managera kierującego zespołem pracowniczym. To poziom motywacji pracownikó...

Czytaj więcej

PROBLEM SOLVING. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów w zarządzaniu produkcją
Problem solving jest usystematyzowanym procesem rozwiązywania problemów występujących w procesach produkcyjnych zorganizowanych w śro...

Czytaj więcej

LEADERSHIP (PRZYWÓDZTWO). Szkolenie managerskie
Leadership nie jest kolejnym kolejny modnym trendem w zarządzaniu, którego odbiorcą są managerowie. Przywództwo w organizacji ...

Czytaj więcej

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOLE. Szkolenie dla managerów
Szkolenie "Rozwiązywanie konfliktów w zespole" to kompleksowy program skierowany do managerów, mający na celu rozwój ic...

Czytaj więcej

SYSTEMY WYNAGRODZEŃ W DZIAŁACH HANDLOWYCH
System wynagradzania i premiowania handlowców jest jednym z kluczowych elementów funkcjonowania zespołów i działó...

Czytaj więcej

TECHNIKI MOTYWACJI POZAFINANSOWEJ
Zapraszamy na szkolenie w całości poświęcone może tylko jednemu zagadnieniu, ale za to niezbędnemu każdemu, kto chce nazywać się menedżerem ...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE EKSPORTEM. Strategie i najlepsze praktyki
Zarządzanie eksportem, to szkolenie, które umożliwi uczestnikom zrozumienie zasad prawidłowej i całościowej organizacji eksportu w fi...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ DYSTRYBUCJI
Logistyka dystrybucji to wyjątkowe i unikalne na polskim rynku szkolenie przeznaczone dla menedżerów i specjalistów odpowiedzi...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE LOGISTYKĄ I PRODUKCJĄ KONTRAKTOWĄ (Zarządzanie outsourcingiem)
Szkolenie umożliwi uczestnikom zrozumienie zasad prawidłowej i całościowej organizacji współpracy w oparciu o logistykę czy produkcję...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE (MBO - Management by Objectives)
Zarządzanie Przez Cele - (ang. MBO - Management by Objectives) jest jedną z metod kierowania przedsiębiorstwem i pracownikami. Manager wykor...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ I STRATEGIE SPRZEDAŻY W SEGMENCIE B2B
Szkolenie "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B" jest warsztatem, prowadzonym przez trenera praktyka biznesu, Pana Ma...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻOWYM. Szkolenie dla kierowników sprzedaży
Szkolenie "Zarządzanie zespołem sprzedażowym" to wyjątkowa okazja, aby znacząco podnieść swoje umiejętności menedżerskie i osiągnąć lepsze w...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRODUKCYJNYM. Szkolenie dla Dyrektorów i Kierowników Produkcji
"Zarządzanie Zespołem Produkcyjnym" to szkolenie zaprojektowane z myślą o liderach, którzy chcą nadać nową jakość swojej pracy i skut...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM
Zarządzanie zespołem, to szkolenie, które kompleksowo i jak najbardziej praktycznie rozwija kompetencje niezbędne managerowi do profe...

Czytaj więcej

Artykuły
Jak zarządzać zespołem?

Jak zarządzać zespołem? Pytanie z pozoru proste. Prawda? Jednak odpowiedź nie należy do łatwych i nieskomplikowanych. W dużym skró...

Czytaj więcej

EXPOSE SZEFA

Expose szefa jest bardzo ważnym i przydatnym narzędziem managerskim wykorzystywanym w zarządzaniu zespołami pracowniczymi. Czym jest expo...

Czytaj więcej

PIERWSZE WRAŻENIE. Efekt Halo (efekt aureoli i efekt Golema)

Jak to możliwe, że wyrabiamy sobie opinię o nowo poznanej osobie w ciągu 30 sekund? Nawet jeżeli nie odezwała się do nas ani jednym słowe...

Czytaj więcej

Zasada Pareto w biznesie i nie tylko

Czy to możliwe, że obserwacje włoskiego ekonomisty i miłośnika kotów, następnie opracowane i opisane w latach 50-tych XX wieku prz...

Czytaj więcej

Zarządzanie czasem czyli skupiajmy się na rezultatach, a nie na byciu zajętym

Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...

Czytaj więcej

Jak udzielić pracownikowi informacji zwrotnej?

Informacja zwrotna (feedback) może być dla każdego managera zarządzającego zespołem pracowniczym bardzo istotnym narzędziem w kierowaniu ...

Czytaj więcej

Opór w zespole - zarządzanie antyzespołem

W praktyce kierowania zespołem menedżerowie mają prędzej czy później do czynienia z oporem pracowników. Ujawnia się on w ro...

Czytaj więcej

System ocen pracowniczych - zmiany są koniecznie i nieuniknione

Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miar...

Czytaj więcej

SMART brzmi skutecznie

Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...

Czytaj więcej

Czas, manager i 3 ćwiartki

Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...

Czytaj więcej

Decyzje menedżerskie, czyli piramida strachu

W "płynnej nowoczesności", w której dominującym przekonaniem jest pewność co do tego, że wszystko może się zmienić, nie dziwi wcal...

Czytaj więcej

5 Zasad kierowania zespołem

Zapraszamy do zapoznania się z 5 poradami dla menedżerów kierujących zespołami. Zasady opracował Paweł Wojciechowski trener, autor...

Czytaj więcej

Skuteczna motywacja pracowników

Motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy. Dlaczego? Ponieważ im pracownicy są bardziej zmoty...

Czytaj więcej

Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć

Oddajemy w Państwa ręce ebook "Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć" przygotow...

Czytaj więcej

Zarządzanie pracownikami. Łatwo, prosto i przyjemnie? Przegląd stylów kierowania dla menedżerów

Pytanie postawione w tytule tego artykułu jest o tyle nietypowe, co frapujące. Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zasobami ludzkimi, czyli...

Czytaj więcej

Udane i praktyczne szkolenie z zarządzania zespołem sprzedażowym

Bardzo udaną premierę rynkową miał program szkolenia z zarządzania zespołami handlowymi (sprzedażowymi) przygotowany przez trenera i eksp...

Czytaj więcej

Dylematy współczesnego lidera

Wielu liderów nie przyznaje się do strachu ... Jeśli szef zespołu stosuje "siłowe rozwiązania", prędzej czy później poczuje...

Czytaj więcej

Informacja zwrotna

Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...

Czytaj więcej

Porozmawiaj z nią... Menedżerskie style zarządzania

Niedawno rozmawiałem z Anną, nowo mianowaną dyrektor dużego centrum informacyjnego. Kiedy się spotkaliśmy odniosłem wrażenie, że rozmawia...

Czytaj więcej

Wirtualny Menedżer - czy nim jesteś?

Sprzedaż, konsulting, szkolenia, rozwój produktów, e-commerce i wiele innych obszarów z rzeczywistości globalnego bi...

Czytaj więcej

Wyznaczanie celów z zespołem

Właściwe ukierunkowanie strategiczne pozwoli uzyskać wymierne korzyści wpływające na efektywność pracy zespołu min.: członkowie zespołu z...

Czytaj więcej

Planowanie strategiczne - kto pyta... ten Strategic Quest Questions™ (SQQ)

Sztuka zadawania właściwych pytań stała się dzisiaj jedną z podstawowych umiejętności w zarządzaniu firmą. Einstein twierdził, że to co r...

Czytaj więcej

Czego pracownicy oczekują od lidera?

Przed przystąpieniem do budowania zespołu każdy lider powinien sobie zadać kluczowe pytanie "Czego oczekują ode mnie moi pracownicy?". Cz...

Czytaj więcej

Konflikt w zespole - rozpoznanie sytuacji

Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...

Czytaj więcej

Jak budować zaufanie w zespole?

Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...

Czytaj więcej

Key Performance Indicators (KPI) w rozwoju strategicznym

KPI - kluczowe wskaźniki wydajności (ang. Key Performance Indicators) - to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowe...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -