Każdy Category Manager budując kategorię produktową stanie przed koniecznością dobrania właściwej dla niej strategii category management. Generalnie możemy wyróżnić pięć podstawowych strategii zarządzania kategorią produktów. Każda z nich jest zorientowana na osiągnięcie innych celów. Kompetentny Category Manager zadaje sobie kilka kluczowych, w kontekście doboru właściwej strategii, pytań.
Przekazanie wiedzy o strategiach zarządzania kategoriami produktowymi i podniesieniu umiejętności niezbędnych do realizacji wybranej strategii, to założenia szkolenia online "Strategie category management" przygotowanego i prowadzonego przez trenera praktyka category management-u p. Hannę Adamiak. Podczas eszkolenia zrealizowanego 15 lipca uczestnicy dowiedzieli się jakie są strategie budowania kategorii produktów i jaką pełnią rolę rynkową. Zapoznali się z przebiegiem procesów decyzyjnych klientów. Określili różnice pomiędzy category management w sklepach i sieciach handlowych a category management-em w firmie produkcyjnej. Trener przedstawił również wiele inspirujących case study ’s z zarządzania kategorią produktów.
Pod koniec szkolenia online "Strategie category management" uczestnicy wypełnili ankietę oceny zajęć, oceniając wiadomości trenera, jego przygotowanie do zajęć oraz sposób ich prowadzenia. Oceny dokonywano w skali 1-5 (1 - ocena najniższa a 5 - ocena najwyższa). Jest nam bardzo miło poinformować, że eszkolenie z category management otrzymało najwyższą możliwą notę - 5,00.
Oceny najczęściej były uzasadniane następująco:
"Bardzo dobre merytoryczne przygotowanie, komunikatywność i przykłady z życia."
"Swoboda wymiany poglądów, ugruntowanie wiedzy."
Warto podkreślić, że uczestnicy zapytania o przydatność wiedzy wyniesionej ze szkolenia, zgodnie stwierdzili, że wykorzystają ją w swojej pracy zawodowej. Również 100% osób biorących udział w szkoleniu jest gotowe polecić je swoim koleżankom i kolegom.
Chcemy podziękować uczestnikom za poświęcony czas i zaangażowanie, które wykazali podczas zajęć. Pani Hannie Adamiak gratulujemy kolejnego udanego szkolenia z zakresu category management.
Osoby zainteresowane podniesieniem swoich kompetencji w zarządzaniu kategorią produktową polecamy kolejne edycje szkolenia online "Strategie category management" oraz szkolenie realizowane w klasycznej formie otwartej lub zamkniętej "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów). Szkolenie dla Category Managerów".
Opr. DB
Category management (zarządzanie kategorią produktów) to, według najprostszej definicji, strategia zarządzania grupami produkt&oac...
Strategie cenowe, zarządzanie ceną stanowią istotny element procesu product management-u. Umiejętność dobrania odpowiedniej, z punktu wid...
Trade Marketing, to obszar marketingu w organizacji, który może pełnić różne funkcje. Może wspierać i rozwijać wzrost sprze...
Pricing, polityka cenowa, marketing ceny i strategie cenowe stanowią obszar zainteresowania nie tylko managerów i specjalist&oacut...
Czy dzięki kampanii trade marketingowej można osiągnąć 35% wzrostu sprzedaży dla produktu, który jest kupowany w zasadzie epizodyc...
Jak zarządzać produktem? Na to pytanie, odpowiedź znaleźli uczestnicy szkolenia otwartego "Product management (Zarządzanie produktem). Sz...
Czy wiesz, że istnieje kilka strategii opartych na niskiej cenie? Jak zatem je rozpoznać i skąd wiedzieć, która będzie odpowiednia...
Strategia penetracyjna to jedna z ciekawszych strategii cenowych. Celem tej strategii jest zwiększenie udziałów rynkowych, zdobyci...
24 i 25 stycznia przeprowadziliśmy w Warszawie szkolenie "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing&...
Jak zarządzać marką, aby była ona na tle konkurencji wyjątkowa i stale rosła jej wartość? To pytanie, przed którym stoją Brand Man...
3 i 4 lutego Marcin Kozioł, trener w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa przeprowadził kolejną edycję szkolenia "Marketing internetowy (e...
Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...
Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...
Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...
Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...
Zarządzanie zakupami, to "szkolenie było prowadzone ciekawie, dynamicznie. Poparte wieloma przykładami i ciekawostkami" - to jedna z wiel...
Negocjacje zakupowe, to kompetencja, która jest szczególnie pożądana u Kupców, managerów i specjalistó...
W dniach 26 - 27 kwietnia odbyło się szkolenie otwarte "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych” prowadzone przez t...
Zarządzaniu dostawcami było poświęcone szkolenie zamknięte, które przeprowadziliśmy dla managerów i pracowników Lear...
"Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych" to szkolenie przeznaczone dla managerów i specjalistów dział&oacu...
Często osoby odpowiedzialne za proces zakupów ograniczają planowanie do czynności bieżących. Z łatwością wchodzą w ramy sfery komf...
Umiejętność negocjowania jest jedną z najważniejszych kompetencji biznesowych. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej uniwersalnych zdo...
Praca osoby zarządzającej procesem zakupów wymaga innowacyjności, szybkiej reakcji na zmiany rynkowe i ciągłego poszukiwania nowyc...
Tematyka zarządzania dostawcami w ujęciu kupieckim jest bardzo szeroka i obejmuje wiele aspektów działalności biznesowej. Ró...