O szkoleniu
Zakupy i zarządzanie zakupami jako nieodłączna część łańcucha dostaw stają się, w obecnej sytuacji rynkowej i gospodarczej, kluczowym elementem w strategicznym zarządzaniu organizacjami. Prawidłowe i profesjonalne zorganizowanie i zarządzanie procesami zakupowymi znacznie przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstw w walce o rynek i realizacji strategii opartych na niskich kosztach. Zapraszamy na szkolenie "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych".
Grupa docelowa szkolenia "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych"
Szkolenie z zarządzania zakupami służy rozwojowi i podniesieniu kompetencji:
- Managerów działów zakupów i zaopatrzenia, którzy odpowiadają za organizację i kierowanie procesami zakupowymi w przedsiębiorstwach.
- Kupców i specjalistów ds. zakupów realizujących cele zakupowe.
- Wszystkim, którzy wiążą swoją karierę zawodową z pracą w działach zakupowych.
Jak uczestnicy i klienci oceniają szkolenie Zarządzanie Zakupami?
Przed wyborem szkolenia i firmy szkoleniowej warto zapoznać się z opiniami i ocenami osób, które już brały w nim udział.
Opinie o szkoleniu zrealizowanym 25-26 kwietnia:
"Trener praktyk z ogromnym zakresem wiedzy z zakresu zakupów, duża liczba ćwiczeń".
"Bardzo dobre szkolenie -> poparte przykładami z życia, bogaty zasób wiedzy".
"Całość programu była bardzo dobrze i ciekawie zrealizowana, do wykorzystania w przyszłości".
Szkolenie i trener zostali ocenieni na 4,85 w skali 1-5. Zapoznaj się z pełną treścią informacji zwrotnej "Zarządzanie zakupami - opinia o szkoleniu B&O NAVIGATOR".
Ocena i opinie szkolenia przeprowadzonego 10 i 11 grudnia (średnia 5,00!)
"Szkolenie było prowadzone ciekawie, dynamicznie. Poparte wieloma przykładami i ciekawostkami";
"Trener wykazał się zaangażowaniem poprzez przekazywane treści oraz materiały";
"Świetne przygotowanie do tematu".
Jak uczestnicy uzasadniali "5,00" dowiesz się z informacji zwrotnej "Zarządzanie zakupami. Dynamicznie i ciekawie".
Cele szkolenia
Celem szkolenia "Zarządzanie Zakupami z Elementami Negocjacji Zakupowych" jest przekazanie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do nowoczesnego kierowania procesem organizacji i realizacji polityki zakupowej przedsiębiorstwa.
Biorąc udział w szkoleniu z zarządzania zakupami:
- Poznasz nowoczesne strategie stosowane w polityce zakupowej i narzędzia ich realizacji.
- Nauczysz się wykorzystywać analizy i wskaźniki do mierzenia i oceny efektywności procesów zakupowych.
- Poznasz zasady i modele współpracy z dostawcami.
- Zdobędziesz (rozwiniesz) swoje kompetencje w zakresie negocjacji zakupowych.
- Dowiesz się jak są podstawowe zasady organizacji działu zakupów i zarządzania zespołem kupców.
3 wygodne formy realizacji szkolenia "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych" (h4)
Wybierz najbardziej odpowiednią dla siebie formę udziału w szkoleniu z zarządzania zakupami.
- Udział w szkoleniu otwartym. Rozwiązanie rekomendowane dla uczestników indywidualnych lub małych grup 2/3 osoby. Terminy, miejsca i cenę znajdziesz z prawej strony.
- Szkolenie zamknięte dla działu zakupów Twojej firmy. Rozwiązanie rekomendowane dla grup 4/5 - 12 osób. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Korzyścią jest to, że szkolenie jest prowadzone wg. dedykowanego programu uwzględniające potrzeby szkoleniowe i specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstwa klienta.
- Szkolenie online. Dedykowane e-szkolenie dla kupców, specjalistów ds. zakupów, managerów zakupowych Twojej firmy.
Program szkolenia
1.SPECYFIKA I CELE DZIAŁU ZAOPATRZENIA
- Funkcja i cele działu zaopatrzenia
- Proces ewolucji roli zaopatrzenia w strukturach biznesowych
- Logistyka zaopatrzeniowa i jej zadania cząstkowe
2. ZINTEGROWANE SYSTEMY ZARZĄDZANIA A PROCES ZAOPATRZENIA
- Ewolucja i cechy systemów MRP, MRP z zamkniętą pętlą, MRP II, ERP
- Zaopatrzenie w systemie "just in time"
- Podstawowe zasady zarządzania zaopatrzeniem
3. ZAOPATRZENIE JAKO PLAN I STRATEGIA
- Działania procesu zaopatrzenia
- Elementy strategii zakupu
- Instrumenty polityki zaopatrzenia i przykłady ich stosowania
4. PLANOWANIE I MIERZENIE PROCESÓW ZAOPATRZENIOWYCH
- Analiza rentowności i kosztów
- Metody kształtowania zapasów
- Analiza ABC XYZ w zarządzaniu bezpieczeństwem magazynowym
- Analiza procesu: od zamówienia do przyjęcia
5. WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCAMI
- Metody pozyskiwania informacji o produktach i dostawcach
- Segmentacja dostawców i dostarczanego asortymentu
- Kryteria wyboru dostawców
- Zarządzanie dostawcami w modelach Supplier Development - SD, Early Supplier Involvement ESI
- Strategiczne zarządzanie dostawcami
- Metody modelowania współpracy
- System okresowej oceny dostawców: kryteria i metody
- Cykl współpracy: od nawiązania do zakończenia
6. REGULOWANIE ZASAD WSPÓŁPRACY Z DOSTAWCAMI
- Modele umów z dostawcą
- Definiowanie warunków handlowych - możliwe warianty
- Wzorowy kontrakt: na co zwracać uwagę, do czego dążyć, czego unikać
- Jak doprowadzić do udanych renegocjacji warunków handlowych
7. NEGOCJACJE JAKO KLUCZOWY ELEMENT PROCESU ZAOPATRZENIA
- Rodzaje negocjacji i typowe sytuacje
- Style negocjacyjne
- Przygotowanie do negocjacji
- Specyfika procesu negocjacyjnego i jego warianty
- Techniki negocjacyjne
- Metody wywierania wpływu
8. ORGANIZOWANIE DZIAŁU ZAKUPÓW
- Główne grzechy managerów działów zakupu
- Budowanie zespołu zakupowego
- Kompetencje kupców - jak je rozpoznać i jak je rozwijać
Szkolenie "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych" poprowadzi