drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

BENCHMARKING W MARKETINGU. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?


O szkoleniu


Benchmarking jest często określany, w sposób bardzo ogólny, jako rozwiązanie stosowane w zarządzaniu przedsiębiorstwem polegające na porównaniu procesów, koncepcji, metod, praktyk stosowanych przez naszą firmę, z tymi sami stosowanymi przez firmy uchodzące za najlepsze na rynku.

Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Through Quality", którego II część nosiła nazwę Benchmarking. Celem tego programu było rozwiązanie problemów finansowych i organizacyjnych związanych z wysoką konkurencją na rynku producentów kserokopiarek (koszty produkcji u głównego konkurenta Xerox-a - Canona były kilkukrotnie niższe).

Pamiętajmy jednak o jednym, benchmarking nie jest naśladownictwem ani kopiowaniem rozwiązań!

Benchmarking to metoda pozwalająca:

  • wskazać czynniki powodujące, że analizowany proces biznesowy jest efektywny,
  • a następnie określić podobne możliwości w naszym przedsiębiorstwie, dziale, rynku, branży.
  • Benchmarking to nauka od najlepszych (często na ich błędach) i kreatywne wdrażanie najlepszych praktyk (the best practise) we własnej organizacji.

Jak wykorzystać benchmarking w działaniach marketingowych firmy, o tym opowiemy już na szkoleniu.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów ds. marketingu, product managerów, brand managerów.

Cele szkolenia


Biorąc udział w szkoleniu:

  • Dowiesz się czym jest benchmarking i w jakich obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa najczęściej się pojawia,
  • Poznasz rodzaje i zastosowania benchmarkingu, ze szczególnym naciskiem na benchmarking konkurencyjny na poziomie marki i elementów marketingu mix,
  • Nauczysz się jak reagować na działania konkurencji, która Twoje działania marketingowe uważa za dobry wzór do naśladowania,
  • Na wielu praktycznych przykładach nauczysz się jak wykorzystać benchmarking do budowania swojej przewagi konkurencyjnej.
 

Program szkolenia


1. CZYM JEST BENCHMARKING

  • Zdefiniowanie benchmarkingu
  • Obszary zastosowań
  • Rodzaje i rola benchmarkingu

2. BENCHMARKING W POZYCJONOWANIU I REPOZYCJONOWANIU MARKI

  • Strategie pozycjonowania / repozycjonowania w oparciu o konkurencję i ich skuteczność
  • Wykorzystanie benchmarkingu do budowania silnej marki

3. STOSOWANIE BENCHMARKINGU NA POZIOMIE ELEMENTÓW MARKETINGU MIX

  • Benchmarking w kształtowaniu produktów
  • Strategie cenowe w oparciu o konkurencję i ich efektywność
  • Promocja i komunikacja

4. ZASTOSOWANIE BENCHMARKINGU W INNYCH OBSZARACH ZWIĄZANYCH Z MARKETINGIEM

  • Badania marketingowe
  • Benchmarking wyników

5. JAK SKUTECZNIE WYKORZYSTYWAĆ BENCHMARKING

  • Benchmarking strategiczny
  • Wykorzystanie benchmarkingu do budowania swojej przewagi
Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami Tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 E-mail: firma@bonavigator.pl
Formularz kontaktowy

Szkoliliśmy

Szkolenia
BADANIA MARKETINGOWE. BADANIA RYNKU. Jak poznać i zrozumieć zachowania konsumentów
Jeśli dostrzegasz, ze Twojej marce brakuje wiatru w żaglach, dotychczasowe działania nie przynoszą już takich efektów jak przed laty,...

Czytaj więcej

BENCHMARKING W MARKETINGU. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?
Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Thr...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE MARKĄ (Brand Management). Szkolenie dla Brand Managerów
Każdy Brand Manager stara się tak zarządzać marką, aby stała się ona wyjątkowa, ale niestety nie każdej marce to się to udaje. Funkcjonowani...

Czytaj więcej

MARKA WŁASNA (Private Labels). Nowoczesne Strategie. Praktyka Zarządzania
Marka własna (private labels) w ciągu ostatnich lat stała bardzo ważnym elementem rynku, zwłaszcza w wypadku produktów FMCG, zdobywaj...

Czytaj więcej

MARKETING INTERNETOWY (e-marketing). Reklama internetowa, Content Marketing, SEO, Social Media, Marketing Mobilny
Według danych z raportu "Ecommerce w Polsce" oraz z jego kolejnych edycji do robienia zakupów w sieci przyznaje się aż 46% polskich i...

Czytaj więcej

MARKETING MOBILNY (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, specjalistów marketingu i PR, a także osób zajmujących się sprzedażą, kt&oa...

Czytaj więcej

PROMOCJA SPRZEDAŻY - jak zwiększać sprzedaż bez obniżania cen. Mechanizmy i techniki stosowane w handlu tradycyjnym oraz e-commerce
Promocje sprzedaży to szeroko rozumiane mechanizmy i techniki mające w swoim zamierzeniu zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Nar...

Czytaj więcej

PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami
Czym jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie złota myśl "cena czyni cuda" tak często powtarzana prze...

Czytaj więcej

PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Kompetencje Product Managera zarządzającego produktem są kluczowe dla realizacji zadań i celów stawianych przed działami marketingu. ...

Czytaj więcej

REPOZYCJONOWANIE MARKI i REBRANDING. Zarządzanie Marką Dla Zaawansowanych
Repozycjowanie i rebranding marki coraz częściej staje się koniecznością przed która, stają Dyrektorzy Marketingu i Brand Managerowie...

Czytaj więcej

SOCIAL MEDIA W MARKETINGU
Social media (media społecznościowe) stały się ważnym kanałem komunikacji marketingowej z rynkiem i odbiorcami. Dynamiczny rozwój i w...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży
Trade marketing to taki dziwny twór zawieszony pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Niby marketing, ale nie do końca. To mniej prestiżo...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ KLIENTA I FIRMY
Podczas szkolenia zdefiniujemy pojęcia wartości dla klienta i dla firmy oraz rozważymy konotacje wynikające z tych definicji dla każdego z n...

Czytaj więcej

Trenerzy
Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Marcin Kozioł
Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m....

Czytaj więcej

Artykuły
Umysł klienta jest wiele wart

Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...

Czytaj więcej

Raz, Dwa, Trzy... niska cena patrzy / straszy

Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...

Czytaj więcej

QR kody w marketingu mobilnym

Skuteczność QR kodów (Quick-Response) bywa kwestionowana przez specjalistów marketingu. Często niesłusznie i na pewno przed...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku

Brak doświadczenia twórców i nieumiejętne niekiedy ściąganie wzorców z krajów Zachodnich owocuje popełnianiem...

Czytaj więcej

Reklama wizerunkowa w Internecie

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się rynek usług e-marketingowych, a wydatki na reklamę w internecie systematycznie rosną. Wciąż po...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -