Czy wiesz, że istnieje kilka strategii opartych na niskiej cenie? Jak zatem je rozpoznać i skąd wiedzieć, która będzie odpowiednia dla marki, grupy produktowej, czy produktu? Przede wszystkim, zanim zdecydujesz się na wybór określonej strategii:
To tylko przykładowe parametry, które warto wziąć pod uwagę przed dokonaniem ruchu cenowego. Najważniejszy jest jednak cel. To bardzo często pomijany element. Dopóki osoba odpowiedzialna za rozwój marki nie będzie wiedziała co chce osiągnąć, może być trudno zdecydować się na określoną strategię. Strategie niskich cen różnią się między sobą właśnie celami. Każda daje możliwość osiągnięcia czegoś innego i w różnych okolicznościach się sprawdzają. Znając strategie oparte na niskiej cenie możesz też rozpoznać intencje konkurencji, co może uchronić Cię przed kopiowaniem rywali.
Wśród strategii opartych na niskiej cenie pojawiają się m.in.:
Każda z nich służy czemu innemu. Czasem jedna akcja z obniżką ceny może połączyć nawet kilka strategii. Więcej o strategii penetracyjnej dowiesz się z artykułu "Strategie niskich cen - strategia penetracyjna".
Trener - praktyk, ekspert w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding), trade marketingu strategii marketingowych, zarządzania cenami (pricing). Prowadzi swoje autorskie szkolenia m.in "Pricing. Polityka cenowa i marketing ceny. Praktyczne metody zarządzania cenami", "Badania Rynku. Badania Marketingowe", "Zarządzanie Marką (Brand Management). Szkolenie dla Brand Managerów" oraz "Trade marketing. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży".
Strategia penetracyjna to jedna z ciekawszych strategii cenowych. Celem tej strategii jest zwiększenie udziałów rynkowych, zdobyci...
24 i 25 stycznia przeprowadziliśmy w Warszawie szkolenie "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing&...
Jak zarządzać marką, aby była ona na tle konkurencji wyjątkowa i stale rosła jej wartość? To pytanie, przed którym stoją Brand Man...
Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...
Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...
Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...
Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...