drukuj

b_form
 @ 1,980.00
b_form

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów). Szkolenie dla Category Managerów


O szkoleniu


Szkolenie "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" dostarczy category managerom i specjalistom odpowiedzialnym za zarządzanie kategorią kompleksową wiedzę i rozwinie umiejętności dotyczące tak szerokiego i strategicznego obszaru jakim jest category management, jego rola i wpływ na rozwój i wyniki finansowe firmy.

Przedstawione zostaną praktyczne aspekty budowania i rozwoju kategorii, analizowania KPI's , podejmowania decyzji na ich podstawie. Warsztatowy charakter szkolenia z category management podniesie umiejętności zarządzania tym obszarem. Pozwoli zwiększyć kluczowe kompetencje Category Managera oraz określić jakie błędy w zarządzaniu kategorią są najczęściej popełniane przez firmy.

Cele szkolenia


Celem szkolenia "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" jest zapoznanie i przygotowanie uczestników do efektywnego opracowania i zarządzania procesem, jakim jest zarządzanie kategorią. Szkolenie uświadomi uczestnikom związek procesów category management-u ze strategią firmy.

Biorąc udział w szkoleniu z category management-u:

  • Poznasz jaką rolę pełni Category Management, sposoby budowania kategorii, która maksymalizuje zyski i realizuje cele firmy oraz narzędzia jakie Ci w tym pomogą.
  • Dowiesz się, jakie są kluczowe elementy i jak w praktyce wygląda proces category management.
  • Nauczysz się, jak dobierać asortyment, wybierać dostawców, wyznaczać cele sprzedażowe, analizować wyniki, podnosić zyskowność i budować planogramy.
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie docierać do Klienta i realizować cele firmy, maksymalizować zysk oraz ograniczyć ryzyko związane z niepełnym wykorzystaniem potencjału jaki niesie ze sobą właściwy proces zarządzania kategoriami.

Grupa docelowa szkolenia z zarządzania kategorią produktów:

Udział w szkoleniu rekomendujemy:

  • Category Managerom / Kupcom, Specjalistom ds. zakupów.
  • Brand Managerom, Trade Marketing Managerom.
  • Key Account Managerom.
  • Dyrektorom Marketingu, Sprzedaży, Zakupów.
  • Zarządom / Top Managerom.

3 wygodne sposoby udziału w szkoleniu z category management:

Wybierz najbardziej odpowiednią dla siebie lub twojego zespołu / firmy formę udziału w szkoleniu dla Category Managerów:

  • Udział w szkoleniu otwartym. Rozwiązanie rekomendowane dla jednej osoby bądź małej grupy 2 - 4/5 osób. Terminy, miejsca i cenę znajdziesz z prawej strony.
  • Szkolenie zamknięte dla zespołu Twojej firmy. Rozwiązanie rekomendowane dla grup 4/5 do 12 osób. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Korzyścią jest to, że szkolenie jest prowadzone wg. dedykowanego programu uwzględniające potrzeby szkoleniowe i specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstwa klienta.
  • Szkolenie "1 na 1". Przeznaczone indywidualnie dla 1 osoby. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Program szkolenia jest dostosowywany do zgłoszonych potrzeb.

Jak przebiega szkolenie dla Category Managerów?

Szkolenie odbywa się w formie praktycznych warsztatów rozwijających u uczestników umiejętności związane z category management-em. Podczas warsztatów wykorzystywane są narzędzia aktywizujące takie jak m.in.: ćwiczenia indywidualne i zespołowe, praca w małych grupach, praca z zadaniami, rozwiązywanie studiów przypadku, burza mózgów, dyskusja moderowane. Poszczególne moduły i bloki szkolenia są podsumowywane przez trenera prowadzącego mini-wykłady. Szkolenie może być prowadzone również w języku angielskim.

Program szkolenia


1. ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ

  • Definicja i rola zarządzania kategorią
  • Kto jest zaangażowany w CatMan / struktura firmy
  • CatMan jako proces
  • Kluczowe pojęcia
  • Profil Category Managera

2. STRATEGIA KATEGORII

  • Czym jest strategia kategorii
  • Role kategorii, misje zakupowe
  • Analiza rynku: trendy konsumenckie, biznesowe, konkurencja
  • Analiza zasobów wewnętrznych (infrastruktura techniczna, operacyjna)
  • Analiza wyników sprzedażowych

3. SHOPPER I KONSUMENT

  • Kim są nasi konsumenci a kim nasi shopperzy
  • Badanie potrzeb i trendów
  • Analiza koszyka
  • Misje zakupowe
  • Drzewo decyzyjne
  • Zachowanie przy półce

4. ASORTYMENT

  • Analiza kategorii na podstawie danych odsprzedażowych
  • Udział marek w strukturze
  • Analiza marży, rentowność produktów
  • Ranking SKUs
  • Dziury asortymentowe
  • Porównanie struktury sprzedaży z rynkiem
  • Rotacja / zapas
  • Struktura sprzedaży a format sklepu / kanał dystrybucji
  • Optymalizacja asortymentu

5. PLANOGRAM

  • Czym jest planogram
  • Zasady budowania planogramów
  • Analiza danych do zbudowania idealnej półki
  • Planogram a zapas
  • Sąsiedztwo kategorii
  • Oznaczenia
  • Strefa promocji
  • Dodatkowe ekspozycje
  • Budowanie wartości kategorii
  • Rola marki własnej
  • Materiały POS
  • Testy, co powie shopper, wyniki, analiza, korekta

6. STRATEGIE CENOWE

  • Postrzeganie ceny przez Klienta
  • Pozycjonowanie cenowe produktów / kategorii
  • Wpływ ceny na rentowność kategorii
  • Promocje cenowe, wrażliwość promocyjna
  • Regionalizm cen
  • Ceny w sklepie

7. KOMUNIKACJA

  • Komunikacja z Klientem
  • Wizerunek kategorii
  • Materiały reklamowe, przekaz
  • Percepcja Shopper-a

8. KPI’s

  • Wyznaczenie KPI’s
  • Analiza wyników
  • Porównanie z danymi rynkowymi
  • Realizacja strategii, okresowe aktualizacje

 

Szkolenia otwarte
28.02 - 01.03.2019
Warszawa
27.05 - 28.05.2019
Warszawa
Cena zgłoszenia biznesowego

1980 zł netto +23% VAT

Promocje dla klientów biznesowych

10 % dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób
20 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
25 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
100 zł netto rabatu przy zgłoszeniu na 40 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
100 zł netto rabatu przy płatności na 20 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia

 @ 1,980.00

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik: "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

Liczba uczestników ograniczona do 12 osób, dla każdego terminu. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń. Lista jest zamykana najpóźniej na 1 tydzień przed datą rozpoczęcia szkolenia.

CENA DLA OSÓB PRYWATNYCH W RAMACH PROJEKTU "PROFESJONALNY INDYWIDUALISTA 2019"

1000 zł netto + 23% VAT

Cena zawiera:

jak powyżej.

Kliknij tutaj i zapoznaj się ze szczegółami projektu.

Zgłoszenie dla osoby prywatnej w ramach projektu możesz pobrać tutaj.

Jeżeli nie jesteś pewny /-a czy kwalifikujesz się do projektu bądź masz pytania, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta - tel. 22 877 38 43, GSM 784 010 774, email:bok@bonavigator.pl.



Pytania / Kontakt
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Tel: 22 877 38 43, GSM 784 010 774 E-mail: bok@bonavigator.pl
Formularz
Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami Tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 E-mail: firma@bonavigator.pl
Formularz kontaktowy

Szkoliliśmy

Szkolenia
PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Kompetencje Product Managera zarządzającego produktem są kluczowe dla realizacji zadań i celów stawianych przed działami marketingu. ...

Czytaj więcej

WPROWADZENIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (New product development - NPD marketing)
Wprowadzenie nowego produktu na rynek, to zadanie, przed którym stają managerowie i specjaliści marketingu każdej firmy. New product ...

Czytaj więcej

PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami
Czym jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie złota myśl "cena czyni cuda" tak często powtarzana prze...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE MARKĄ (Brand Management). Szkolenie dla Brand Managerów
Każdy Brand Manager stara się tak zarządzać marką, aby stała się ona wyjątkowa, ale niestety nie każdej marce to się to udaje. Funkcjonowani...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży
Trade marketing to taki dziwny twór zawieszony pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Niby marketing, ale nie do końca. To mniej prestiżo...

Czytaj więcej

BADANIA MARKETINGOWE. BADANIA RYNKU. Jak poznać i zrozumieć zachowania konsumentów
Jeśli dostrzegasz, ze Twojej marce brakuje wiatru w żaglach, dotychczasowe działania nie przynoszą już takich efektów jak przed laty,...

Czytaj więcej

NEGOCJACJE ZAKUPOWE. Profesjonalne Szkolenie Kupieckie
Negocjacje zakupowe i negocjowanie warunków zakupu towarów i usług wymaga, tak jak każde inne działanie w przedsiębiorstwie, p...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI. Szkolenie dla Działu Zakupów
Szkolenie przygotowaliśmy z myślą o wszystkich menedżerach, specjalistach, pracownikach, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności i ko...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI Z ELEMENTAMI NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
Zakupy jako nieodłączna część Łańcucha Dostaw stają się kluczowym elementem w strategicznym zarządzaniu organizacjami w obecnych czasach ora...

Czytaj więcej

Trenerzy
Hanna Adamiak
Trener praktyk biznesu. Manager marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert w zakresie product managementu, category mana...

Czytaj więcej

Marcin Mielniczuk
Trener praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania zakupami, dostawcami i negocjacji kupieckich. Posiada ponad 8 letnie doświadczenie zawodowe w...

Czytaj więcej

Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Artykuły
ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI. OPINIA O SZKOLENIU B&O NAVIGATOR

W dniach 26 - 27 kwietnia odbyło się szkolenie otwarte "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych” prowadzone przez t...

Czytaj więcej

Zarządzanie dostawcami w Lear Corporation Poland II

Zarządzaniu dostawcami było poświęcone szkolenie zamknięte, które przeprowadziliśmy dla managerów i pracowników Lear...

Czytaj więcej

Bardzo kompetentny trener praktyk zakupów
Nasz ekspert w zakresie zarządzania zakupami w firmie - Marcin Mielniczuk przeprowadził 8 i 9 grudnia szkolenie otwarte "Zarządzanie do...

Czytaj więcej

Budowanie strategii wobec dostawców poprzez ich klasyfikację

Często osoby odpowiedzialne za proces zakupów ograniczają planowanie do czynności bieżących. Z łatwością wchodzą w ramy sfery komf...

Czytaj więcej

Negocjacje kupieckie – doświadczenia praktyka

Umiejętność negocjowania jest jedną z najważniejszych kompetencji biznesowych. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej uniwersalnych zdo...

Czytaj więcej

Spotkania z potencjalnymi dostawcami w dziale zakupów

Praca osoby zarządzającej procesem zakupów wymaga innowacyjności, szybkiej reakcji na zmiany rynkowe i ciągłego poszukiwania nowyc...

Czytaj więcej

Zarządzanie dostawcami poprzez relacje na przykładzie modelu kooperacyjnego

Tematyka zarządzania dostawcami w ujęciu kupieckim jest bardzo szeroka i obejmuje wiele aspektów działalności biznesowej. Ró...

Czytaj więcej

A CO TY WIESZ O SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ?

Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Umysł klienta jest wiele wart

Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...

Czytaj więcej

Raz, Dwa, Trzy... niska cena patrzy / straszy

Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -