Category management (zarządzanie kategorią produktów) to, według najprostszej definicji, strategia zarządzania grupami produktów przez partnerów handlowych, której celem jest maksymalizacja sprzedaży i zysków poprzez kreowanie jak największej wartości dla klientów oraz zaspokojenie ich potrzeb. Przekładając tą nieco akademicką definicję na język praktyki rynkowej możemy zadać sobie wiele pytań dotyczących sposobu funkcjonowania category management-u w organizacji biznesowej. Będą one dotyczyć roli, zadań i kompetencji Category Managera (CatMan-a), sposobu i narzędzi budowania kategorii produktowej (nie zawsze jest to takie oczywiście), metod doboru asortymentu i jego dostawców czy też sposobów wyznaczania celów sprzedażowych dla kategorii.
Kompleksowemu spojrzeniu na proces category management-u (od strategii do wyniku) i praktycznym umiejętnościom, które powinien posiadać i kształcić Category Manager jest poświęcone szkolenie "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów). Szkolenie dla Category Managerów" przygotowane i prowadzone przez trenera praktyka zarządzania kategorią - Panią Hannę Adamiak.
28 i 29 listopada w Warszawie B&O NAVIGATOR zorganizowała kolejną edycję otwartą szkolenia z category management. Pod koniec zajęć uczestnicy zostali poproszeni, aby w dobrowolnych i anonimowych ankietach dokonać oceny trenera i szkolenia. Oceny dokonywano w skali punktowej od 1 (ocena najniższa) do 5 (ocena najwyższa). Z satysfakcją możemy poinformować, że zarówno trener i szkolenie uzyskał najwyższą możliwą ocenę - 5,00 na 5,00 we wszystkich trzech ocenianych aspektach (wiadomości, przygotowania do zajęć, sposobu prowadzenia szkolenia). Swoje oceny osoby biorące udział w zajęciach uzasadniły następująco:
"Bardzo ciekawie prowadzone szkolenie, dużo przykładów z życia, praktyczne podejście do tematu, dużo wskazówek."
"Dobry kontakt z Trenerką. Trenerka nawiązuje do obecnej sytuacji lub problemu uczestnika w czasie prowadzenia zajęć, aby faktycznie pomóc w pracy. Pyta czego oczekujemy i mamy wpływ na sposób przeprowadzenia szkolenia."
"Bardzo przydatne szkolenie, wyłącznie praktyczne przykłady, nawiązywanie do aktualnej sytuacji zawodowej uczestników, dobra prezentacja, zadania typu "burza mózgów".
Uczestnicy szkolenia z category management-u wskazywali w swoich ankietach na rzeczy, które szczególnie im się podobały i stanowiły wartość szkolenia:
"Analiza SWOT, produkt - rdzeń, ćwiczenia i rozmowy."
"Przykłady z firm, różnych branż oraz możliwości dyskusji o własnych problemach w miejscu zatrudnienia."
"Kompetentny prowadzący, mały zespół, przyjazna atmosfera, wymiana dobrych praktyk."
Cieszymy się, że po raz kolejnych udało się nam spełnić oczekiwania naszych Klientów i przeprowadzić wysoko ocenione i efektywne szkolenie dla category managerów. Wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem swoich kompetencji w zakresie zarządzania kategorią produktów zapraszamy do udziału w kolejnych edycjach szkolenia "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów. Szkolenie dla Category Managerów" w formie otwartej lub zamkniętej. Szczegóły znajdują się na stronie szkolenia. Wystarczy kliknąć w temat szkolenia.
Opr. Daniel Bogusz
Publikacja: 30.12.2019
Aktualizacja: 30.12.2019
Trade Marketing, to obszar marketingu w organizacji, który może pełnić różne funkcje. Może wspierać i rozwijać wzrost sprze...
Pricing, polityka cenowa, marketing ceny i strategie cenowe stanowią obszar zainteresowania nie tylko managerów i specjalist&oacut...
Czy dzięki kampanii trade marketingowej można osiągnąć 35% wzrostu sprzedaży dla produktu, który jest kupowany w zasadzie epizodyc...
Jak zarządzać produktem? Na to pytanie, odpowiedź znaleźli uczestnicy szkolenia otwartego "Product management (Zarządzanie produktem). Sz...
Czy wiesz, że istnieje kilka strategii opartych na niskiej cenie? Jak zatem je rozpoznać i skąd wiedzieć, która będzie odpowiednia...
Strategia penetracyjna to jedna z ciekawszych strategii cenowych. Celem tej strategii jest zwiększenie udziałów rynkowych, zdobyci...
24 i 25 stycznia przeprowadziliśmy w Warszawie szkolenie "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing&...
Jak zarządzać marką, aby była ona na tle konkurencji wyjątkowa i stale rosła jej wartość? To pytanie, przed którym stoją Brand Man...
Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...
Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...
Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...
Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...
Zarządzanie zakupami, to "szkolenie było prowadzone ciekawie, dynamicznie. Poparte wieloma przykładami i ciekawostkami" - to jedna z wiel...
Negocjacje zakupowe, to kompetencja, która jest szczególnie pożądana u Kupców, managerów i specjalistó...
W dniach 26 - 27 kwietnia odbyło się szkolenie otwarte "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych” prowadzone przez t...
Zarządzaniu dostawcami było poświęcone szkolenie zamknięte, które przeprowadziliśmy dla managerów i pracowników Lear...
Często osoby odpowiedzialne za proces zakupów ograniczają planowanie do czynności bieżących. Z łatwością wchodzą w ramy sfery komf...
Umiejętność negocjowania jest jedną z najważniejszych kompetencji biznesowych. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej uniwersalnych zdo...
Praca osoby zarządzającej procesem zakupów wymaga innowacyjności, szybkiej reakcji na zmiany rynkowe i ciągłego poszukiwania nowyc...
Tematyka zarządzania dostawcami w ujęciu kupieckim jest bardzo szeroka i obejmuje wiele aspektów działalności biznesowej. Ró...