drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

MATEMATYKA HANDLOWA. Jak zwiększyć rentowność sprzedaży i skuteczność negocjacji


O szkoleniu


Matematyka handlowa, to zestaw podstawowych kompetencji z zakresu finansów, które są potrzebne do prowadzenia działań w obszarze handlu, sprzedaży, negocjacji. Korzystając z wiedzy i umiejętności nabytych podczas szkolenia "Matematyka handlowa. Jak zwiększyć rentowność sprzedaży i skuteczność negocjacji" będziesz w stanie efektywnie wspierać realizację celów sprzedażowych i biznesowych firmy oraz zwiększać rentowność sprzedaży. Matematyka handlowa, to praktyczny warsztat, podczas którego omawiane są m.in. efektywne sposoby kalkulacji propozycji i ofert cenowych, systemów rabatowych oraz wykorzystanie matematyki handlowej do negocjowania kontraktów handlowych.

Grupa docelowa szkolenia "Matematyka handlowa. Jak zwiększyć rentowność sprzedaży i skuteczność negocjacji"

Od ponad 19 lat wspieramy rozwój kompetencji managerów sprzedaży i marketingu. Opierając się na naszym doświadczeniu rekomendujemy szkolenie z matematyki handlowej osobom, które prowadzą negocjacje cen i warunków sprzedaży z klientami lub współtworzą oferty handlowe oraz odpowiadają za rentowność sprzedaży, szczególnie:

  • Key Account Managerom.
  • National Account Managerom.
  • Dyrektorom Sprzedaży.
  • Doradcom Klienta.
  • Product Managerom.
  • Marketing Managerom.
  • Pricing Managerom.
  • Specjalistom, asystentom wspomagającym działy sprzedaży i marketingu.
  • Kierownikom produkcji.

Cele szkolenia


Biorąc udział w szkoleniu "Matematyka handlowa. Jak zwiększyć rentowność sprzedaży i skuteczność negocjacji":

Uczestnicy nauczą się:

  • Jak unikać pułapek w kalkulacji ofert.
  • Jak wyliczać koszty współpracy z klientem.
  • Jak realizować swoje cele sprzedażowe poprzez negocjacje rabatów i bonusów.
  • Jak negocjować korzystne kontrakty i zapisy o karach.
  • Jak skrócić termin płatności z klientem.

Uczestnicy przećwiczą podczas warsztatów:

  • Nowe metody kalkulacji rabatów i zasady ich stosowania.
  • Metody obrony swojej oferty cenowej.
  • Obliczanie opłacalności promocji handlowych.
  • Negocjowanie inwestycji poza kontraktowe.
  • Wyliczanie średnich warunków na grupie klientów.

Ponadto uczestnicy szkolenia z matematyki handlowej i rentowności sprzedaży otrzymają:

  • Praktyczne rozwiązania i tricki negocjacyjne.
  • Narzędzia w Excelu do wykorzystania w praktyce.
  • Konkretne doradztwo od praktyka biznesowego.
  • Bogaty zestaw materiałów szkoleniowych.

Metoda prowadzenia szkolenia z matematyki handlowej i rentowności sprzedaży

Szkolenie "Matematyka handlowa. Jak zwiększyć rentowność sprzedaży i skuteczność negocjacji" ma charakter praktycznego warsztatu. Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniach m.in. z wykorzystaniem arkuszy MS Excel, rozwiązywaniu case study’s, dyskusjach moderowanych, burzach mózgów. Podsumowaniem części warsztatowej są mini - wykłady i prezentacje multimedialne prowadzone przez trenera.

Omawiany materiał i realizowane ćwiczenia przygotowane są w oparciu rzeczywiste przykłady z biznesu. Warsztaty są prowadzone przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu zarówno działami jak i firmami handlowymi, posiadającego udokumentowane wykształcenie biznesowe.

W przypadku szkolenia zamkniętego możemy opracować case biznesowy do rozwiązania dla Twojej firmy. Program, przykłady biznesowe i zadania matematyczne mogą być przystosowane zarówno do potrzeb kadry zarządzającej jak i zespołów sprzedażowo - marketingowych na różnych szczeblach.

Program szkolenia


1. MODELE WSPÓŁPRACY Z KLIENTAMI I RODZAJE KONTRAKTÓW HANDLOWYCH

  • Główne typy kosztów rzutujące na rentowność współpracy
  • Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
  • Rodzaje cen - detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
  • Narzut, marża, zysk, kontrybucja - czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
  • Procent czy masa marży - co jest ważniejsze?

2. ELEMENTY CENY WPŁYWAJĄCE NA FINALNĄ MARŻĘ – CZYLI JAKIE SĄ RODZAJE RABATÓW ORAZ KOSZTÓW WSPÓŁPRACY Z KLIENTEM I JAK JE KSZTAŁTOWAĆ?

  • Od ceny wyjściowej do ceny neto
  • Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania - procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
  • Kaskadowo czy sumarycznie, frontowe czy po-transakcyjne, czyli sposoby naliczania rabatów i ich wpływ na zyskowność współpracy
  • Rodzaje bonusów i inwestycji - zależne lub niezależne od obrotu
  • Inwestycje poza-kontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
  • Zapisy dodatkowe np. kary - na co zwracać uwagę, jak je negocjować i minimalizować ich negatywny wpływ na wynik finansowy na kontrahencie

3. STRUKTURA WARUNKÓW HANDLOWYCH

  • Modele warunków handlowych - korzyści dla firmy, korzyści dla klienta
  • Warunki handlowe a konstrukcja cennika w dobie Internetu
  • Warunki liczone "od dołu" i "od góry" - czym się różnią i gdzie jest pułapka?

4. ZARZĄDZANIE WARUNKAMI KLIENTÓW

  • Suma warunków na kliencie - do czego jest przydaje się ta wiedza w firmie?
  • Jak zarządzać warunkami na grupie klientów?
  • Jak wyliczyć:
  • średnie warunki dla grupy klientów i do czego wykorzystać tę wiedzę?
  • marżę na projekcie, promocji, grupie produktów?
  • o ile więcej muszę sprzedać, aby odrobić dodatkowy rabat promocyjny?
  • rentowność sprzedaży - czyli ile muszę sprzedać, aby zarobić?

5. PODSTAWOWE ELEMENTY FINANSOWE W RELACJACH HANDLOWYCH

  • Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
  • Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
  • Termin płatności nic nie kosztuje?
  • Co to jest working capital, czyli kapitał obrotowy i dlaczego jest ważny dla firmy?
  • Jak skrócić termin płatności i poprawić wskaźnik DSO? - ważne elementy zapisów kontraktowych

6. NEGOCJACJE KONTRAKTÓW I ZMIANA WARUNKÓW HANDLOWYCH

  • Jak zaplanować tzw. negocjacje roczne?
  • Back to Front – jak zmienić warunki i kiedy warto to zrobić

Szkolenie "MATEMATYKA HANDLOWA. Jak zwiększyć rentowność sprzedaży i skuteczność negocjacji"

Szkolenia zamknięte

Przygotujemy dla Twojej firmy bądź zespołu dedykowane klasyczne szkolenie zamknięte prowadzone w oparciu o specjalnie przygotowany, w oparciu o diagnozę potrzeb szkoleniowych, program szkolenia. Termin miejsce realizacji szkolenia zamkniętego ustalamy indywidualnie z Klientem. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt. Dojazd trenera gratis.

Szkolenie online

Szkolenie online jest nowoczesną, bezpieczną i efektywną formą rozwoju pracowników. Przygotujemy i przeprowadzimy dla Twojej firmy / zespołu dedykowane szkolenie online. dedykowanego programu merytorycznego. Nasze szkolenia online realizujemy na w pełni profesjonalnej platformie internetowej. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Szkoliliśmy

Szkolenia
PLANOWANIE SPRZEDAŻY. Warsztaty z wykorzystaniem MS Excel
Szkolenie "Planowanie Sprzedaży. Warsztat z wykorzystaniem MS Excel" ma na celu zaprezentowanie sposobów i metod profesjonalnego plan...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ I STRATEGIE SPRZEDAŻY W SEGMENCIE B2B
Szkolenie "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B" jest warsztatem, prowadzonym przez trenera praktyka biznesu, Pana Ma...

Czytaj więcej

PRICING. STRATEGIE CENOWE I POLITYKA CENOWA. Praktyczne zarządzanie cenami
Czym jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie złota myśl "cena czyni cuda" tak często powtarzana prze...

Czytaj więcej

PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Kompetencje Product Managera zarządzającego produktem są kluczowe dla realizacji zadań i celów stawianych przed działami marketingu. ...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów). Szkolenie dla Category Managerów
Szkolenie "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" dostarczy category managerom i specjalistom odpowiedzialnym za zarz...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży
Trade marketing to taki dziwny twór zawieszony pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Niby marketing, ale nie do końca. To mniej prestiżo...

Czytaj więcej

PROFESJONALNY MARKETING INTERNETOWY. Konsument i marka w internecie. Sprzedaż internetowa
Marketing internetowy przestał być już kwestią mody. Jest koniecznością. Zarówno konsumenci jak i marki są obecne w sieci. Każdego ro...

Czytaj więcej

SPRZEDAŻ INTERNETOWA (HANDEL ELEKTRONICZNY). Jak współpracować ze sklepami on-line?
Sklepy on-line zajmujące się handlem elektronicznym wyrastają jak grzyby po deszczu. Dla wielu kategorii / marek to duża szansa na rozw&oacu...

Czytaj więcej

PROMOCJA SPRZEDAŻY - jak zwiększać sprzedaż bez obniżania cen. Mechanizmy i techniki stosowane w handlu tradycyjnym oraz e-commerce
Promocje sprzedaży to szeroko rozumiane mechanizmy i techniki mające w swoim zamierzeniu zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Nar...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻOWYM. Szkolenie dla kierowników sprzedaży
Szkolenie "Zarządzanie zespołem sprzedażowym" to wyjątkowa okazja, aby znacząco podnieść swoje umiejętności menedżerskie i osiągnąć lepsze w...

Czytaj więcej

Trenerzy
Mauricio Vargas Tapias
Trener - Praktyk. Menedżer wyższego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem. Znawca problematyki zarządzania strategicznego i operacyjnego...

Czytaj więcej

Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Hanna Adamiak
Trener praktyk biznesu. Manager marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert w zakresie product managementu, category mana...

Czytaj więcej

Marek Pieńkowski
Trener praktyk biznesu. Ekspert z ponad 26-letnim doświadczeniem w zarządzaniu sprzedażą, marketingiem i firmami na rynku B2B. Karierę zawo...

Czytaj więcej

Artykuły
Category management. Szkolenie na 5

Category management (zarządzanie kategorią produktów) to, według najprostszej definicji, strategia zarządzania grupami produkt&oac...

Czytaj więcej

Na czym polega trade marketing?

Trade Marketing, to obszar marketingu w organizacji, który może pełnić różne funkcje. Może wspierać i rozwijać wzrost sprze...

Czytaj więcej

Pricing. Jak zarządzać cenami?

Pricing, polityka cenowa, marketing ceny i strategie cenowe stanowią obszar zainteresowania nie tylko managerów i specjalist&oacut...

Czytaj więcej

35% WZROSTU SPRZEDAŻY [CASE STUDY KAMPANII TRADE MARKETINGOWEJ]

Czy dzięki kampanii trade marketingowej można osiągnąć 35% wzrostu sprzedaży dla produktu, który jest kupowany w zasadzie epizodyc...

Czytaj więcej

Jak zarządzać produktem?

Jak zarządzać produktem? Na to pytanie, odpowiedź znaleźli uczestnicy szkolenia otwartego "Product management (Zarządzanie produktem). Sz...

Czytaj więcej

6 KROKÓW DO WYBORU STRATEGII Z NISKĄ CENĄ

Czy wiesz, że istnieje kilka strategii opartych na niskiej cenie? Jak zatem je rozpoznać i skąd wiedzieć, która będzie odpowiednia...

Czytaj więcej

STRATEGIE NISKICH CEN - STRATEGIA PENETRACYJNA

Strategia penetracyjna to jedna z ciekawszych strategii cenowych. Celem tej strategii jest zwiększenie udziałów rynkowych, zdobyci...

Czytaj więcej

Praktyka wprowadzenia nowego produktu na rynek

24 i 25 stycznia przeprowadziliśmy w Warszawie szkolenie "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing&...

Czytaj więcej

Jak zarządzać marką?

Jak zarządzać marką, aby była ona na tle konkurencji wyjątkowa i stale rosła jej wartość? To pytanie, przed którym stoją Brand Man...

Czytaj więcej

A CO TY WIESZ O SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ?

Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Umysł klienta jest wiele wart

Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...

Czytaj więcej

Raz, Dwa, Trzy... niska cena patrzy / straszy

Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -