Przyjmuje się, że działania marketingowe wspierające sprzedaż, a przynajmniej ich część określa się mianem trade marketingu. Sam trade marketing, jak pisze ekspert marketingowych strategii wsparcia sprzedaży - Izabela Bohdan - Talmont to:
"Z biegiem lat przekonałam się, że trade marketing stanowi jednak ciekawy obszar. Stwarza przestrzeń do rozwoju kreatywności, daje możliwość obcowania z klientami i rozpoznawania ich potrzeb, reagowania na ich komunikaty i dodatkowo daje ogromną satysfakcję w postaci namacalnych wyników.
Kiedy dostrzegasz, że Twoje działania przekładają się na sprzedaż, wówczas zyskujesz motor do dalszego działania i poszukiwania coraz to nowszych i ciekawszych rozwiązań. Wiele marek buduje swoje pozycje rynkowe przez pryzmat tych właśnie działań, dlatego warto przyjrzeć się trade marketingowi z bliska."
Pani Izabela jest również autorką programu i trenerem prowadzącym szkolenie "Trade Marketing. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży", którego kolejną edycję w formie otwartej przeprowadziliśmy 18 i 19 marca. Uczestnicy szkolenia wzięli udział w dwudniowych aktywnych warsztatach, podczas który podnosili swoje kompetencje między innymi z zakresu projektowania działań trade marketingowych i wyznaczania ich celów, doboru i wykorzystania technik promocyjnych w relacjach B2C i B2B, budowaniu komunikatów w działaniach marketingowych, prowadzenia kampanii trade marketingowych w kanałach online oraz ocenie efektywności działań trade marketingowych.
Pod koniec szkolenia uczestnicy zostali poproszeni o dokonanie jego oceny w skali 1-5 (1 - ocena najniższa a 5 - ocena najwyższa). Ocenie podlegały trzy aspekty szkolenia: wiadomości przekazane przez trenera, jego przygotowanie do zajęć oraz sposób prowadzenia zajęć. Z satysfakcją możemy poinformować, że szkolenie i prowadząca je trenerka uzyskali maksymalnie wysoką ocenę szkolenia - 5,00 na 5,00 możliwych. Bardzo dobrą ocenę szkolenia z trade marketingu jego uczestnicy uzasadnili takimi pisemnymi opiniami:
Szkolenie i trener w pełni spełnia oczekiwania do warsztatów :)
Praktyczne ćwiczenia, konkretne przypadki, dobrze opisane - takich na szkoleniach brakuje.
Pełen profesjonalizm.
Szkolenie nie było przegadane o niczym, ale o konkretach, super!
Gratulujemy trenerowi i uczestnikom udanego szkolenia "Trade marketing. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży". Wszystkich zainteresowanych rozwojem swoich kompetencji w zakresie działań marketingowych zapraszamy do skorzystania ze szkoleń dedykowanych managerom i specjalistom ds. marketingu, szczegóły na podstronie "Szkolenia marketing". Linki do szkoleń marketingowych znajdziecie również poniżej.
Opr. DB
Trade Marketing, to obszar marketingu w organizacji, który może pełnić różne funkcje. Może wspierać i rozwijać wzrost sprze...
Kilka lat temu, w prasie kolorowej dla kobiet trafiłam na reklamę, która zachęcała do udziału w sondzie/konkursie. Sondo-konkurs b...
Czy dzięki kampanii trade marketingowej można osiągnąć 35% wzrostu sprzedaży dla produktu, który jest kupowany w zasadzie epizodyc...
Wprowadzenie nowego produktu na rynek, to skomplikowany proces marketingowy wymagający od zaangażowanych w niego osób, wiedzy i um...
Budowanie ceny produktu jest jednym z zadań Product Managera, które wykonuje w procesie zarządzania produktem. W praktyce biznesow...
E-szkolenie "Zarządzanie sprzedażą produktu dla Product Managerów" powstało z myślą o podniesieniu kompetencji Product Manager&oac...
Każdy Category Manager budując kategorię produktową stanie przed koniecznością dobrania właściwej dla niej strategii category management....
Strategie cenowe, zarządzanie ceną stanowią istotny element procesu product management-u. Umiejętność dobrania odpowiedniej, z punktu wid...
Category management (zarządzanie kategorią produktów) to, według najprostszej definicji, strategia zarządzania grupami produkt&oac...
Jednym z kluczowych obowiązków Product Managera jest prowadzenie analiz rynkowych dla produktu / grup produktowych, za któr...
Pricing, polityka cenowa, marketing ceny i strategie cenowe stanowią obszar zainteresowania nie tylko managerów i specjalist&oacut...
Jak zarządzać produktem? Na to pytanie, odpowiedź znaleźli uczestnicy szkolenia otwartego "Product management (Zarządzanie produktem). Sz...
Czy wiesz, że istnieje kilka strategii opartych na niskiej cenie? Jak zatem je rozpoznać i skąd wiedzieć, która będzie odpowiednia...
Strategia penetracyjna to jedna z ciekawszych strategii cenowych. Celem tej strategii jest zwiększenie udziałów rynkowych, zdobyci...
24 i 25 stycznia przeprowadziliśmy w Warszawie szkolenie "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing&...
Jak zarządzać marką, aby była ona na tle konkurencji wyjątkowa i stale rosła jej wartość? To pytanie, przed którym stoją Brand Man...
3 i 4 lutego Marcin Kozioł, trener w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa przeprowadził kolejną edycję szkolenia "Marketing internetowy (e...
Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...
Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...
Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...
Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...