8 SKUTKÓW TRADE MARKETINGU - HISTORIA POZYSKANIA KLIENTA BEZ MODYFIKACJI CENY [CASE STUDY]


Pierwszy kontakt z marką

Kilka lat temu, w prasie kolorowej dla kobiet trafiłam na reklamę, która zachęcała do udziału w sondzie/konkursie. Sondo-konkurs był sms-owy i w związku z tym nie wymagał wiele wysiłku, żeby wziąć w nim udział. Nie trzeba było zbierać paragonów, nie trzeba było się nigdzie rejestrować, nie było konieczności organizowania wyjścia do urzędu pocztowego. Jedno z pytań było pytaniem weryfikacyjnym, którego celem było sprawdzenie czy uczestnik zabawy używa do prania tradycyjnego proszku do prania czy też delikatnych płynów o właściwościach pielęgnacyjnych. Drugie pytanie miało charakter konkursowy. Ponieważ schemat zabawy był prosty i niezbyt kosztowny postanowiłam wziąć udział w zabawie.

Jak wygrałam 12 litrów płynu do prania

Zgodnie z prawdą odpowiedziałam, iż korzystam z tradycyjnego proszku do prania. Moje zdziwienie było ogromne, kiedy po niedługim czasie otrzymałam informację, iż wygrałam 12 l płynu do prania tkanin. Te jednolitrowe butelki wywołały moje przerażenie, bo przecież nigdy nie używałam takiego płynu. Na szczęście płyny były przeznaczone do różnych tkanin i pięknie pachniały. Zdecydowałam jednak, że "na spróbowanie" podaruję płyn mamie i pani, która pomagała w domu przy pracach domowych.

Co osiągnął producent płynu do prania?

  • Producent trafił do grupy, która nie miała doświadczeń z używaniem płynów do prania tkanin i jednocześnie płyny nie trafiły już do swoich dotychczasowych użytkowników, a więc precyzyjnie została określona grupa docelowa.
  • Obdarowując konsumenta dużą ilością płynu wykorzystał ludzką chęć dzielenia się (produktem) i w efekcie dotarł do jeszcze innych konsumentek.
  • Producent pokazał mi, że płyn może być równie skuteczny w praniu jak tradycyjny proszek, pozostawia piękny zapach na tkaninie i jest mocno spersonalizowany (do tkanin czarnych, do wełny i jedwabiu, do białych, itp.).
  • Producent sprawił, że wiadomością o wygranej zaczęłam się dzielić z koleżankami i rodziną zachwalając przy tym walory płynów.
  • Producent przekonał mnie do produktu. Obdarowując mnie płynem dał mi możliwość przetestowania produktu bez kosztów (poza kosztem sms-a).
  • Poprzez konkurs i wygraną dał podstawy do budowania mojej lojalności wobec marki.
  • Przekazanie pełnowartościowych produktów do dłuższego testowania zaowocowało przywiązaniem do produktu i przekonaniem, że produkt działa w długim okresie czasu. Ten efekt trudno byłoby osiągnąć po przetestowaniu tylko jednorazowej próbki - saszetki z płynem.
  • Cena produktu zeszła na drugi plan. Liczyły się moje doświadczenia i zadowolenie z produktu.

Jakie narzędzia trade marketingowe wykorzystał producent?

Producent/właściciel marki wykorzystał zgrabnie 2 narzędzia: konkurs i próbki produktów połączone z opcją długiego testowania. Dodatkowo od strony komunikacyjnej narzędzia zostały wsparte komunikacją w prasie, czyli reklamą. Możliwość bezpłatnego sprawdzenia produktu w długim okresie czasu to jedno ze skuteczniejszych narzędzi trade marketingowych. Rynek oferuje wiele produktów i często wybór bez dodatkowych narzędzi okazuje się trudny dla kupującego. Długie testowanie sprawia, że jesteśmy w stanie ocenić skuteczność wyrobu i wzrasta nasze przywiązanie.

Od tej historii minęło 10 lat. Do dzisiaj jestem użytkownikiem wspomnianych płynów a moja próba przejścia na produkty konkurencyjne zakończyła się fiaskiem. Na bieżąco śledzę nowości produktowe i chętnie po nie sięgam. Przy każdej wizycie w drogerii podchodzę do półki z płynami. A wszystko to sprawił płyn o nazwie Perwoll.

Jeśli chcesz poznać więcej narzędzi trade marketingowych i case-ów biznesowych dołącz do szkolenia "Trade Marketing - metody wsparcia sprzedaży".

Autor

Izabela Bohdan - Talmont

Doświadczony manager marketingu i sprzedaży. Od ponad 15 lat prowadząca cieszące się dużym uznaniem uczestników szkolenie "Trade marketing. Metody wsparcia sprzedaży" oraz szkolenie online "Strategie i narzędzia trade marketingowe". Autorka artykułów i publikacji z zakresu trade marketingu… więcej.

Udostępnij

Szkoliliśmy

Polecane

Szkolenia
TRADE MARKETING. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży
Trade marketing to taki dziwny twór zawieszony pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Niby marketing, ale nie do końca. To mniej prestiżo...

Czytaj więcej

Strategia i narzędzia trade marketingowe [szkolenie online]
Właściwie dobrana do produktu strategia trade marketingowa i narzędzia trade marketingowe sprawiają, że trade marketing staje się jednym z n...

Czytaj więcej

20 trików psychologicznych w zarządzaniu ceną [szkolenie online]
Triki psychologiczne zawsze wywołują wiele emocji. Często jako odbiorcy komunikatów cenowych nie jesteśmy nawet świadomi, że im ulega...

Czytaj więcej

Tajemnice strategii z niską ceną [szkolenie online / webinar]
To nieprawda, że zastosowanie niskiej ceny zawsze jest takie samo. Strategii niskocenowych jest co najmniej kilka. W obecnych, dość trudnych...

Czytaj więcej

PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami
Czym jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie złota myśl "cena czyni cuda" tak często powtarzana prze...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE MARKĄ (Brand Management). Szkolenie dla Brand Managerów
Każdy Brand Manager stara się tak zarządzać marką, aby stała się ona wyjątkowa, ale niestety nie każdej marce to się to udaje. Funkcjonowani...

Czytaj więcej

BADANIA MARKETINGOWE. BADANIA RYNKU. Jak poznać i zrozumieć zachowania konsumentów
Jeśli dostrzegasz, ze Twojej marce brakuje wiatru w żaglach, dotychczasowe działania nie przynoszą już takich efektów jak przed laty,...

Czytaj więcej

PROFESJONALNY MARKETING INTERNETOWY. Konsument i marka w internecie. Sprzedaż internetowa
Marketing internetowy przestał być już kwestią mody. Jest koniecznością. Zarówno konsumenci jak i marki są obecne w sieci. Każdego ro...

Czytaj więcej

SPRZEDAŻ INTERNETOWA (HANDEL ELEKTRONICZNY). Jak współpracować ze sklepami on-line?
Sklepy on-line zajmujące się handlem elektronicznym wyrastają jak grzyby po deszczu. Dla wielu kategorii / marek to duża szansa na rozw&oacu...

Czytaj więcej

MARKA WŁASNA (Private Labels). Nowoczesne Strategie. Praktyka Zarządzania
Marka własna (private labels) w ciągu ostatnich lat stała bardzo ważnym elementem rynku, zwłaszcza w wypadku produktów FMCG, zdobywaj...

Czytaj więcej

BENCHMARKING W MARKETINGU. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?
Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Thr...

Czytaj więcej

REPOZYCJONOWANIE MARKI i REBRANDING. Zarządzanie Marką Dla Zaawansowanych
Repozycjowanie i rebranding marki coraz częściej staje się koniecznością przed która, stają Dyrektorzy Marketingu i Brand Managerowie...

Czytaj więcej

PROMOCJA SPRZEDAŻY - jak zwiększać sprzedaż bez obniżania cen. Mechanizmy i techniki stosowane w handlu tradycyjnym oraz e-commerce
Promocje sprzedaży to szeroko rozumiane mechanizmy i techniki mające w swoim zamierzeniu zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Nar...

Czytaj więcej

Linkedin marketing [szkolenie online]
Linkedin marketing, to szkolenie online, podczas którego poznasz zasady prowadzenia działań marketingowych na Linkedin. Serwis Linked...

Czytaj więcej

Strategie category management [szkolenie online]
Strategie category management, to szkolenie online, podczas którego przygotujemy Cię do zbudowania strategii zarządzania kategorią pr...

Czytaj więcej

Proces projektowania i wdrażania nowego produktu [szkolenie online]
Jak w czasie kryzysu i po nim sprawnie i skutecznie wprowadzić produkt na rynek? To pytanie, przed którym staną managerowie marketing...

Czytaj więcej

Analiza rynku dla Product Managera [szkolenie online]
Podczas szkolenia online "Analiza rynku dla Product Managera" poznasz kluczowe aspekty rynkowe, jakie należy przeanalizować , aby skutecznie...

Czytaj więcej

Strategie cenowe i zarządzanie ceną w zarządzaniu produktem [szkolenie online]
Dobór właściwej strategii cenowej dla produktu i profesjonalne zarządzanie jego ceną jest jedną z kluczowych kompetencji product mana...

Czytaj więcej

Zarządzanie sprzedażą produktu dla Product Managera [szkolenie online]
Zarządzanie sprzedażą produktu dla Product Managera, to szkolenie online, podczas którego poznasz taktyk i nauczysz się korzystać z n...

Czytaj więcej

INNOWACJA W FIRMIE. Szkolenie dla działów R&D (B+R)
Innowacja i związane z nią działania badawczo - rozwojowe (R&D / B+R) są bezpośrednio związane z konkurencyjnością oferty rynkowej przed...

Czytaj więcej

PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Kompetencje Product Managera zarządzającego produktem są kluczowe dla realizacji zadań i celów stawianych przed działami marketingu. ...

Czytaj więcej

WPROWADZENIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (New product development - NPD marketing)
Wprowadzenie nowego produktu na rynek, to zadanie, przed którym stają managerowie i specjaliści marketingu każdej firmy. New product ...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów). Szkolenie dla Category Managerów
Szkolenie "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów)" dostarczy category managerom i specjalistom odpowiedzialnym za zarz...

Czytaj więcej

Facebook marketing [szkolenie online]
Facebook marketing, to szkolenie online, podczas którego poznasz zasady prowadzenia działań marketingowych na największym serwisie sp...

Czytaj więcej

Instagram marketing. Sprzedaż na Instagramie [szkolenie online]
Instagram marketing. Sprzedaż na Instagramie, to szkolenie online, podczas którego poznasz zasady prowadzenia działań marketingowych ...

Czytaj więcej

DESIGN THINKING I SERVICE DESIGN
Design Thinking to metoda, która wspiera i systematyzuje pracę zespołów nad kreatywnymi pomysłami. Koncentrując się na użytkow...

Czytaj więcej

SOCIAL MEDIA MARKETING. Szkolenie dla zarządzających wizerunkiem i sprzedażą w mediach społecznościowych
Podczas szkolenia "Social media w marketingu" nauczysz się aktywnie prowadzić profil społecznościowy firmy i dzięki temu, znaleźć nowych kli...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ I STRATEGIE SPRZEDAŻY W SEGMENCIE B2B
Szkolenie "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B" jest warsztatem, prowadzonym przez trenera praktyka biznesu, Pana Ma...

Czytaj więcej

MATEMATYKA HANDLOWA. Jak zwiększyć rentowność sprzedaży i skuteczność negocjacji
Matematyka handlowa, to zestaw podstawowych kompetencji z zakresu finansów, które są potrzebne do prowadzenia działań w obszar...

Czytaj więcej

Trenerzy
Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Hanna Adamiak
Trener praktyk biznesu. Manager marketingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Ekspert w zakresie product managementu, category mana...

Czytaj więcej

Michał Pawlik
Trener praktyk digital marketingu. Ekspert branży marketingowej ponad z 14-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w portalu Nasza Klasa, f...

Czytaj więcej

Aktualności
35% WZROSTU SPRZEDAŻY [CASE STUDY KAMPANII TRADE MARKETINGOWEJ]

Czy dzięki kampanii trade marketingowej można osiągnąć 35% wzrostu sprzedaży dla produktu, który jest kupowany w zasadzie epizodyc...

Czytaj więcej

Na czym polega trade marketing?

Trade Marketing, to obszar marketingu w organizacji, który może pełnić różne funkcje. Może wspierać i rozwijać wzrost sprze...

Czytaj więcej

Wprowadzenie nowego produktu na rynek

Wprowadzenie nowego produktu na rynek, to skomplikowany proces marketingowy wymagający od zaangażowanych w niego osób, wiedzy i um...

Czytaj więcej

BUDOWANIE CENY PRODUKTU [VIDEO]

Budowanie ceny produktu jest jednym z zadań Product Managera, które wykonuje w procesie zarządzania produktem. W praktyce biznesow...

Czytaj więcej

E-szkolenie z zarządzania sprzedażą produktu dla Product Managerów

E-szkolenie "Zarządzanie sprzedażą produktu dla Product Managerów" powstało z myślą o podniesieniu kompetencji Product Manager&oac...

Czytaj więcej

Strategie category management

Każdy Category Manager budując kategorię produktową stanie przed koniecznością dobrania właściwej dla niej strategii category management....

Czytaj więcej

Strategie cenowe w zarządzaniu produktem

Strategie cenowe, zarządzanie ceną stanowią istotny element procesu product management-u. Umiejętność dobrania odpowiedniej, z punktu wid...

Czytaj więcej

Category management. Szkolenie na 5

Category management (zarządzanie kategorią produktów) to, według najprostszej definicji, strategia zarządzania grupami produkt&oac...

Czytaj więcej

Pricing. Jak zarządzać cenami?

Pricing, polityka cenowa, marketing ceny i strategie cenowe stanowią obszar zainteresowania nie tylko managerów i specjalist&oacut...

Czytaj więcej

Jak zarządzać produktem?

Jak zarządzać produktem? Na to pytanie, odpowiedź znaleźli uczestnicy szkolenia otwartego "Product management (Zarządzanie produktem). Sz...

Czytaj więcej

6 KROKÓW DO WYBORU STRATEGII Z NISKĄ CENĄ

Czy wiesz, że istnieje kilka strategii opartych na niskiej cenie? Jak zatem je rozpoznać i skąd wiedzieć, która będzie odpowiednia...

Czytaj więcej

STRATEGIE NISKICH CEN - STRATEGIA PENETRACYJNA

Strategia penetracyjna to jedna z ciekawszych strategii cenowych. Celem tej strategii jest zwiększenie udziałów rynkowych, zdobyci...

Czytaj więcej

Praktyka wprowadzenia nowego produktu na rynek

24 i 25 stycznia przeprowadziliśmy w Warszawie szkolenie "Wprowadzenie nowego produktu na rynek (New product development - NPD marketing&...

Czytaj więcej

Jak zarządzać marką?

Jak zarządzać marką, aby była ona na tle konkurencji wyjątkowa i stale rosła jej wartość? To pytanie, przed którym stoją Brand Man...

Czytaj więcej

Szkolenie emarketing. Praktyczne i z poczuciem humoru

3 i 4 lutego Marcin Kozioł, trener w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa przeprowadził kolejną edycję szkolenia "Marketing internetowy (e...

Czytaj więcej

A CO TY WIESZ O SPRZEDAŻY INTERNETOWEJ?

Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Umysł klienta jest wiele wart

Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...

Czytaj więcej

Raz, Dwa, Trzy... niska cena patrzy / straszy

Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...

Czytaj więcej