O szkoleniu
Design Thinking to metoda, która wspiera i systematyzuje pracę zespołów nad kreatywnymi pomysłami. Koncentrując się na użytkowniku, posiadając możliwość testowania hipotez oraz pracując w interdyscyplinarnych zespołach, powstaje proces wspierający budowanie rozwiązań, z których użytkownicy będą korzystali.
Metoda Design Thinking opiera się na pięciu głównych krokach, które wspierają konkretne narzędzia do zbierania informacji. Badania marketingowe oraz ich analiza, są główną specjalizacją prowadzącego szkolenie z design thinking i podczas warsztatów uczestnicy będą mogli poznać nowe narzędzia do gromadzenia użytecznych danych.
Dzisiejsze rynki charakteryzują się dużą konkurencyjnością, bez względu na branżę. Łatwość komunikacji z klientem oraz duża ilość ofert sprawiają, że firmy coraz bardziej starają się zainteresować klienta oryginalnością swoich produktów i usług. Jednak, żeby stać się pionierem, organizacja musi wiedzieć jak zarządzać procesem tworzenia innowacji.
Grupa docelowa szkolenia "Design Thinking i Service Design"
Szkolenie "Design Thinking i Service Design" skierowane jest do osób chcących korzystać z metody Design Thinking w budowaniu atrakcyjnych rozwiązań dla klientów. Szczególnie rekomendujemy je dla:
- przyszłych moderatorów Design Thinking,
- project managerów,
- product ownerów,
- liderów zmian,
- UX/UI designerów,
- marketingowców,
- osób, które chcą zaadaptować swój biznes do nowych warunków,
- oraz osób, które chcą się nauczyć praktycznego wykorzystywania potencjału poznanej metody w budowaniu atrakcyjnych rozwiązań dla klientów.
Cele szkolenia
Szkolenie "Design Thinking i Service Design" przygotuje Cię do profesjonalnego wykorzystania metodyki design thinking w pracy zawodowej. Biorąc aktywny udział w warsztacie:
- dowiesz się, czym jest design thinking i service design i jak zastosować go w codziennej pracy i zarządzaniu zespołem,
- zrozumiesz, jak DT i SD mogą wpłynąć na rozwiązywanie zadań, optymalizację usług i zwiększenie efektywności działań,
- dowiesz się, jak wykorzystywać indywidualne i zespołowe narzędzia Design Thinking i Service Design,
- nauczysz się myślenia wizualnego - wskażemy proste techniki, które odmienią Twoje podejście do zarządzania projektem.
Szkolenie Design Thinking i Service Design - 3 wygodne sposoby udziału
Wybierz najbardziej odpowiednią dla siebie lub twojego zespołu / firmy formę udziału w szkoleniu z design thinking:
- Szkolenie zamknięte dla zespołu Twojej firmy. Rozwiązanie rekomendowane dla grup 4/5 do 12 osób. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Korzyścią jest to, że szkolenie jest prowadzone wg. dedykowanego programu uwzględniające potrzeby szkoleniowe i specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstwa klienta.
- Szkolenie "1 na 1". Przeznaczone indywidualnie dla 1 osoby. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Program szkolenia jest dostosowywany do zgłoszonych potrzeb.
- Szkolenie online. Dedykowany webinar dla Ciebie indywidualnie lub Twojej firmy / zespołu.
Szkolenie "Design Thinking i Service Design" może być prowadzone w języku angielskim.
Program szkolenia
1. DESIGN THINKING I SERVICE DESIGN - WPROWADZENIE
- Jak to się wszystko zaczęło, historia powstania i rozwoju design thinking
- Definicje design thinking i przykłady zastosowania - przykłady firm, które inwestują w mapowanie doświadczeń klientów
- Dla kogo jest design thinking
- Kluczowe wartości i zasady podejścia design thinking
- Design thinking vs service design - czym różnią się te podejścia od siebie? Kiedy je stosować?
2. PROCES PROJEKTOWY NA PRZYKŁADZIE - INTERAKTYWNE ZADANIA
- Proces double diamond
- Zrozumienie sensu myślenia konwergencyjnego i dywergencyjnego
3. EMPATYZACJA - METODY BADAWCZE I RESEARCH INTERNETOWY
- Przejście przez ścieżkę klienta - mapowanie doświadczeń użytkownika - Customer Journey (porównanie dostępnych narzędzi do mapowania ścieżek klienta online i offline)
- Poznanie takich narzędzi, jak: User Stories, mapy empatii, service blueprint
- Poznanie potrzeb, frustracji, bolączek i pragnień finalnego odbiorcy naszego produktu / usługi
4. DEFINIOWANIE PROBLEMU
- Priorytetyzacja danych i wyciąganie wniosków z badań
- Skupianie się na najważniejszych wyzwaniach projektowych
- Ideacja / generowanie pomysłów
- Co oznacza bycie kreatywnym i jak pobudzać kreatywność
- Tworzenie rozwiązań zgodnych z wybranymi wyzwaniami projektowymi
- Wybór rozwiązań, które będą poddane testom
5. PROTOTYPOWANIE
- Myślenie wizualne
- Scenariusze korzystania z produktu / usługi
- Tworzenie prototypów produktów / usług w celu ulepszenia, doprecyzowania i rozwinięcia pierwotnych pomysłów oraz sprawdzenia ich działania
6. TESTOWANIE
- Przeprowadzenie testów prototypów z użytkownikami finalnego rozwiązania
- Iteracja
7. PODSUMOWANIE I SESJA “PYTAŃ I ODPOWIEDZI”
Szkolenie Design Thinking i Service Design poprowadzi