Jak zarządzać zespołem? Pytanie z pozoru proste. Prawda? Jednak odpowiedź nie należy do łatwych i nieskomplikowanych. W dużym skrócie, możemy powiedzieć, że zarządzanie zespołem wymaga interdyscyplinarnych kompetencji managerskich związanych z rekrutacją pracowników (członków zespołu), planowaniem i wyznaczaniem celów dla zespołu, budowaniem i rozwijaniem zespołu, motywowaniem pracowników, kontrolowaniem realizacji celów i rozwiązywaniem konfliktów.
Odpowiedzią na pytanie "Jak zarządzać zespołem?" jest szkolenie Zarządzanie Zespołem. Przygotowane i prowadzone przez doświadczonego trenera praktyka B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa, managera zespołów pracowniczych p. Annę Ritter. Program szkolenia rozwija i podnosi u uczestniczących w nim managerów kompetencje niezbędne do efektywnego kierowania zespołami pracowniczymi. Rozpoczyna się o odkreślenia przez uczestnika własnego stylu zarządzania. Następnie przechodzimy przez wszystkie etapy funkcjonowania zespołu, od rekrutacji, przez planowanie, wyznaczanie celów, motywowanie i kontrolowanie realizacji. Kończymy zaś modułem specjalnym o rozwiązywaniu konfliktów w zespole.
27 i 28 sierpnia przeprowadziliśmy kolejną edycję szkolenia Zarządzanie Zespołem, podczas którego oczywiście, wspólnie z uczestnikami, odpowiadaliśmy na pytanie - jak zarządzać zespołem. Pod koniec szkolenia poprosiliśmy osoby w nim uczestniczące o wypełnienie dobrowolnej ankiety oceny szkolenia, której anonimowość zapewniała rzetelność otrzymanych wyników. Ocenie w skali 1-5 (1 to ocena najniższa, 5 to ocena najwyższa) podlegały trzy elementy szkolenia z zarządzania zespołem tj. wiadomości przekazywane przez trenera, jego przygotowanie do zajęć oraz sposób prowadzenia szkolenia.
Z satysfakcją możemy poinformować, że szkolenie Zarządzanie Zespołem i prowadząca je trenerka - p. Anna Ritter uzyskało bardzo wysoką średnią ocenę - 4,84 pkt. na 5,00 możliwych. Najwyżej, bo na 5,00 oceniono wiadomości przekazane przez trenera oraz sposób prowadzenia szkolenia. Swoje wysokie oceny uczestnicy najczęściej uzasadniali następująco:
"Mnóstwo praktycznej i konkretnej wiedzy w bardzo twórczej i przyjaznej atmosferze".
"Dużo praktycznych wskazówek / konkretnych narzędzi".
"Kompleksowość przedstawienia tematu".
Ankieta zawiera również serię pytań zamkniętych dotyczących tego czy szkolenie spełniło oczekiwania (100% odpowiedzi na tak). Czy szkolenie z zarządzania zespołem jest godne polecenia innych osobom w firmach uczestników (wszystkie odpowiedzi na tak). Czy wiedza i umiejętności wyniesione ze szkolenia znajdą praktyczne zastosowanie w zarządzaniu zespołem - również 100% odpowiedzi na tak.
Cieszy nas wysoka ocena szkolenia Zarządzanie Zespołem i uznanie jakie zdobyła prowadząca je trenerka oraz to, że uczestnicy docenili zwłaszcza jego praktyczny wymiar. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu udało się znaleźć odpowiedź na pytanie - jak zarządzać zespołem.
Wszystkich managerów zainteresowanych rozwojem swoich kompetencji w zarządzaniu zespołami zapraszamy na kolejne edycje otwarte szkolenia Zarządzanie Zespołem. Warsztat jest również dostępny w formie szkolenia zamkniętego, prowadzonego u Państwa w firmie w oparciu o dedykowany program merytoryczny.
opr. DB
Expose szefa jest bardzo ważnym i przydatnym narzędziem managerskim wykorzystywanym w zarządzaniu zespołami pracowniczymi. Czym jest expo...
Jak to możliwe, że wyrabiamy sobie opinię o nowo poznanej osobie w ciągu 30 sekund? Nawet jeżeli nie odezwała się do nas ani jednym słowe...
Czy to możliwe, że obserwacje włoskiego ekonomisty i miłośnika kotów, następnie opracowane i opisane w latach 50-tych XX wieku prz...
Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...
Informacja zwrotna (feedback) może być dla każdego managera zarządzającego zespołem pracowniczym bardzo istotnym narzędziem w kierowaniu ...
W praktyce kierowania zespołem menedżerowie mają prędzej czy później do czynienia z oporem pracowników. Ujawnia się on w ro...
Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miar...
Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...
Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...
W "płynnej nowoczesności", w której dominującym przekonaniem jest pewność co do tego, że wszystko może się zmienić, nie dziwi wcal...
Zapraszamy do zapoznania się z 5 poradami dla menedżerów kierujących zespołami. Zasady opracował Paweł Wojciechowski trener, autor...
Motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy. Dlaczego? Ponieważ im pracownicy są bardziej zmoty...
Oddajemy w Państwa ręce ebook "Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć" przygotow...
Pytanie postawione w tytule tego artykułu jest o tyle nietypowe, co frapujące. Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zasobami ludzkimi, czyli...
Bardzo udaną premierę rynkową miał program szkolenia z zarządzania zespołami handlowymi (sprzedażowymi) przygotowany przez trenera i eksp...
Wielu liderów nie przyznaje się do strachu ... Jeśli szef zespołu stosuje "siłowe rozwiązania", prędzej czy później poczuje...
Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...
Niedawno rozmawiałem z Anną, nowo mianowaną dyrektor dużego centrum informacyjnego. Kiedy się spotkaliśmy odniosłem wrażenie, że rozmawia...
Sprzedaż, konsulting, szkolenia, rozwój produktów, e-commerce i wiele innych obszarów z rzeczywistości globalnego bi...
Właściwe ukierunkowanie strategiczne pozwoli uzyskać wymierne korzyści wpływające na efektywność pracy zespołu min.: członkowie zespołu z...
Sztuka zadawania właściwych pytań stała się dzisiaj jedną z podstawowych umiejętności w zarządzaniu firmą. Einstein twierdził, że to co r...
Przed przystąpieniem do budowania zespołu każdy lider powinien sobie zadać kluczowe pytanie "Czego oczekują ode mnie moi pracownicy?". Cz...
Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...
Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...
KPI - kluczowe wskaźniki wydajności (ang. Key Performance Indicators) - to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowe...