Umiejętność prowadzenia negocjacji zakupowych jest jedną z najbardziej pożądanych, przez pracodawców, kompetencji Kupca, managera ds. zakupów czy też specjalisty zajmującego zakupami na potrzeby firmy. Czy negocjacje zakupowe różnią się od negocjacji biznesowych lub negocjacji handlowych? Na pewno nie, jeżeli będziemy patrzeć na strukturę procesu negocjacyjnego, czy występowanie takich elementów jak BATNA, czy ZOPA. Gdzie więc szukać różnicy? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć nasz ekspert od zarządzania zakupami Pan Marcin Mielniczuk. W swoim artykule eksperckim pisze m.in:
Poparta doświadczeniem znajomość specyfiki procesu negocjacyjnego, technik i wzorców daje znaczącą przewagę w sytuacji pertraktowania z negocjatorem korzystającym wyłącznie z własnej intuicji. Należy jednak zaznaczyć, że można osiągać względnie zadowalające efekty negocjując wyłącznie w oparciu o swoją intuicję i wiedzę powszechną czy też branżową.
Zapraszamy do lektury artykułu "Negocjacje kupieckie - doświadczenia praktyka" autorstwa Pana Marcina Mielniczuka. Prowadzi on cieszące się dużym powodzeniem i wysoko oceniane przez uczestników szkolenia zakupowe:
Każdy Category Manager budując kategorię produktową stanie przed koniecznością dobrania właściwej dla niej strategii category management....
Category management (zarządzanie kategorią produktów) to, według najprostszej definicji, strategia zarządzania grupami produkt&oac...
Zarządzanie zakupami, to "szkolenie było prowadzone ciekawie, dynamicznie. Poparte wieloma przykładami i ciekawostkami" - to jedna z wiel...
Negocjacje zakupowe, to kompetencja, która jest szczególnie pożądana u Kupców, managerów i specjalistó...
W dniach 26 - 27 kwietnia odbyło się szkolenie otwarte "Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych” prowadzone przez t...
Zarządzaniu dostawcami było poświęcone szkolenie zamknięte, które przeprowadziliśmy dla managerów i pracowników Lear...
"Zarządzanie zakupami z elementami negocjacji zakupowych" to szkolenie przeznaczone dla managerów i specjalistów dział&oacu...
Często osoby odpowiedzialne za proces zakupów ograniczają planowanie do czynności bieżących. Z łatwością wchodzą w ramy sfery komf...
Umiejętność negocjowania jest jedną z najważniejszych kompetencji biznesowych. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej uniwersalnych zdo...
Praca osoby zarządzającej procesem zakupów wymaga innowacyjności, szybkiej reakcji na zmiany rynkowe i ciągłego poszukiwania nowyc...
Tematyka zarządzania dostawcami w ujęciu kupieckim jest bardzo szeroka i obejmuje wiele aspektów działalności biznesowej. Ró...