drukuj

b_form
 @ 960.00
b_form

PRAWA PACJENTA. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia


O szkoleniu


Szkolenie "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" ma na celu kompleksowe przygotowanie osób udzielających świadczeń zdrowotnych na liczne wyzwania związane z interpretacją i przestrzeganiem praw pacjenta.

Prawa pacjenta stanowią fundament dla skutecznego funkcjonowania ochrony zdrowia. Ich przestrzeganie jest podstawą polityki zarządzania jakością każdej placówki medycznej. Brak respektowania praw pacjenta przez personel lub nieuwzględnienie ich przestrzegania w systemie wewnętrznych procedur może nas narazić na problematyczne postępowanie skargowe i dotkliwe sankcje pokontrolne.

Szkolenie "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" polecamy:

  • dyrektorom i managerom placówek medycznych,
  • lekarzom,
  • pielęgniarkom,
  • ratownikom medycznym,
  • fizjoterapeutom,
  • salowym i pracownikom administracyjnym placówek medycznych.

Cele szkolenia


Biorąc udział w szkoleniu "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" zdobędziesz praktyczną i aktualną wiedzę o prawach pacjenta, sposobach ich przestrzegania oraz metodach zapobiegania ich naruszeniom.

Podczas szkolenia z praw pacjenta:

  • nauczysz się katalogu praw pacjenta wraz z ich specyfiką,
  • poznasz praktyczne sposoby zabezpieczenia się przed naruszeniem praw pacjenta,
  • zaznajomisz się z mechanizmami kontroli przestrzegania praw pacjenta.

Metoda prowadzenia szkolenia "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia"

Szkolenie "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" jest realizowany w przyjaznej i praktycznej formie "prawo dla nie prawników".
Podczas szkolenia oprócz prezentacji i prelekcji trenera zostaną wykorzystane aktywne metody pracy takie jak dyskusja moderowana, case study związane z prawami pacjenta. W czasie zajęć został przewidziany specjalny moduł na omówienie i dyskusję nad problemami zgłaszanymi przez uczestników. Każda z osób biorących udział w zajęciach otrzyma możliwość bezpłatnej, e-mailowej konsultacji z trenerem wybranego problemu dotyczącego praw pacjenta.

3 wygodne formy uczestnictwa w szkoleniu "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia"

  • Szkolenie otwarte - sugerowane dla jednej osoby i małych grup (2-4 osobowych). Terminy, miejsca znajdziesz w prawej kolumnie strony.
  • Szkolenie zamknięte - rekomendowane dla zespołów 4-12 osobowych z jednej placówki medycznej. Zaletą takiego szkolenia jest to, że jest realizowane w oparciu o dedykowany, przygotowany pod kątem specyfiki działalności i występujących problemów. Aby otrzymać ofertę i wycenę prosimy o kontakt - tel. 784 010 775, e-mail firma@bonavigator.pl. Szkolenie zamknięte może zostać przeprowadzone w formie stacjonarnej i online.
  • Szkolenie indywidualne "1na1". Szkolenie tylko dla Ciebie przeprowadzone w wygodnym terminie. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt. Rekomendujemy przeprowadzenie zajęć w formie zdalnej (online).

Program szkolenia


1. OMÓWIENIE KATALOGU PRAW PACJENTA ZAWARTYCH W USTAWIE O PRAWACH PACJENTA I RZECZNIKU PRAW PACJENTA ORAZ ODRĘBNYCH AKTACH PRAWNYCH

  • Omówienie przepisów regulujących prawa pacjenta
  • Jak znajdować, czytać i interpretować normy prawne regulujące prawa pacjenta

2. PRAKTYCZNE ASPEKTY PRZESTRZEGANIA POSZCZEGÓLNYCH PRAW PACJENTA

  • Prawo do świadczeń zdrowotnych
  • Prawo do informacji
  • Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
  • Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
  • Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
  • Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
  • Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
  • Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
  • Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  • Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
  • Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

3. MECHANIZMY KONTROLI WEWNĘTRZNEJ PRZESTRZEGANIA PRAW PACJENTA W PLACÓWCE OCHRONY ZDROWIA

  • Procedura analizy zdarzeń niepożądanych
  • Procedura skargowa
  • Pełnomocnik ds. praw pacjenta

4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNA Z TYTUŁU NARUSZENIA I ŁAMANIA PRAW PACJENTA

  • Rola Rzecznika Praw Pacjenta
  • Kontrola ze strony NFZ
  • Odpowiedzialność dyscyplinarna, cywilna i karna

5. A JAK TO WYGLĄDA W NASZEJ PLACÓWCE?

  • Dyskusja o wybranych problemach zgłoszonych przez uczestników
  • Odpowiedzi na pytania uczestników

Szkolenie "PRAWA PACJENTA. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" poprowadzi:

Szkolenia otwarte
22.03.2024
 Online
10.05.2024
 Online
Cena zgłoszenia biznesowego

960 zł netto +23% VAT

Promocje dla klientów biznesowych

10 % dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób
20 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
25 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
100 zł netto rabatu przy zgłoszeniu na 40 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
100 zł netto rabatu przy płatności na 20 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia

 @ 960.00

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu, e-materiały szkoleniowe: "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia", e-certyfikat ukończenia szkolenia.

CENA DLA OSÓB PRYWATNYCH W RAMACH PROJEKTU "PROFESJONALNY INDYWIDUALISTA 2024"

550 zł netto + 23% VAT

Cena zawiera:

jak powyżej.

Kliknij tutaj i poznaj się ze szczegółami projektu.

Zgłoszenie dla osoby prywatnej w ramach projektu możesz pobrać tutaj.

Jeżeli nie jesteś pewny /-a czy kwalifikujesz się do projektu bądź masz pytania, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta - tel. 22 877 38 43, GSM 784 010 774, email:bok@bonavigator.pl.



Pytania / Kontakt
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Tel: 22 877 38 43, GSM 784 010 774 E-mail: bok@bonavigator.pl
Formularz
Szkolenia zamknięte

Przygotujemy dla Twojej firmy bądź zespołu dedykowane klasyczne szkolenie zamknięte prowadzone w oparciu o specjalnie przygotowany, w oparciu o diagnozę potrzeb szkoleniowych, program szkolenia. Termin miejsce realizacji szkolenia zamkniętego ustalamy indywidualnie z Klientem. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt. Dojazd trenera gratis.

Szkolenie online

Szkolenie online jest nowoczesną, bezpieczną i efektywną formą rozwoju pracowników. Przygotujemy i przeprowadzimy dla Twojej firmy / zespołu dedykowane szkolenie online. dedykowanego programu merytorycznego. Nasze szkolenia online realizujemy na w pełni profesjonalnej platformie internetowej. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl
Formularz kontaktowy

Szkoliliśmy

Szkolenia
DOKUMENTACJA MEDYCZNA I ELEKTRONICZNA DOKUMENTACJA MEDYCZNA (EDM). Szkolenie dla placówek medycznych
Szkolenie "Dokumentacja medyczna i elektroniczna dokumentacja medyczna (EDM)" ma na celu zapoznanie personelu medycznego z aktualnie obowiąz...

Czytaj więcej

Trenerzy
Mateusz Kępa
Trener praktyk. Prawnik. Ekspert w zakresie prawa medycznego i zarządzania w państwowej i prywatnej służbie zdrowia. Od 2004 roku pracował ...

Czytaj więcej

Artykuły
Jak zarządzać zespołem?

Jak zarządzać zespołem? Pytanie z pozoru proste. Prawda? Jednak odpowiedź nie należy do łatwych i nieskomplikowanych. W dużym skró...

Czytaj więcej

EXPOSE SZEFA

Expose szefa jest bardzo ważnym i przydatnym narzędziem managerskim wykorzystywanym w zarządzaniu zespołami pracowniczymi. Czym jest expo...

Czytaj więcej

PIERWSZE WRAŻENIE. Efekt Halo (efekt aureoli i efekt Golema)

Jak to możliwe, że wyrabiamy sobie opinię o nowo poznanej osobie w ciągu 30 sekund? Nawet jeżeli nie odezwała się do nas ani jednym słowe...

Czytaj więcej

Zasada Pareto w biznesie i nie tylko

Czy to możliwe, że obserwacje włoskiego ekonomisty i miłośnika kotów, następnie opracowane i opisane w latach 50-tych XX wieku prz...

Czytaj więcej

Zarządzanie czasem czyli skupiajmy się na rezultatach, a nie na byciu zajętym

Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...

Czytaj więcej

Jak udzielić pracownikowi informacji zwrotnej?

Informacja zwrotna (feedback) może być dla każdego managera zarządzającego zespołem pracowniczym bardzo istotnym narzędziem w kierowaniu ...

Czytaj więcej

Opór w zespole - zarządzanie antyzespołem

W praktyce kierowania zespołem menedżerowie mają prędzej czy później do czynienia z oporem pracowników. Ujawnia się on w ro...

Czytaj więcej

System ocen pracowniczych - zmiany są koniecznie i nieuniknione

Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miar...

Czytaj więcej

SMART brzmi skutecznie

Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...

Czytaj więcej

Czas, manager i 3 ćwiartki

Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...

Czytaj więcej

Decyzje menedżerskie, czyli piramida strachu

W "płynnej nowoczesności", w której dominującym przekonaniem jest pewność co do tego, że wszystko może się zmienić, nie dziwi wcal...

Czytaj więcej

5 Zasad kierowania zespołem

Zapraszamy do zapoznania się z 5 poradami dla menedżerów kierujących zespołami. Zasady opracował Paweł Wojciechowski trener, autor...

Czytaj więcej

Skuteczna motywacja pracowników

Motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy. Dlaczego? Ponieważ im pracownicy są bardziej zmoty...

Czytaj więcej

Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć

Oddajemy w Państwa ręce ebook "Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć" przygotow...

Czytaj więcej

Zarządzanie pracownikami. Łatwo, prosto i przyjemnie? Przegląd stylów kierowania dla menedżerów

Pytanie postawione w tytule tego artykułu jest o tyle nietypowe, co frapujące. Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zasobami ludzkimi, czyli...

Czytaj więcej

Udane i praktyczne szkolenie z zarządzania zespołem sprzedażowym

Bardzo udaną premierę rynkową miał program szkolenia z zarządzania zespołami handlowymi (sprzedażowymi) przygotowany przez trenera i eksp...

Czytaj więcej

Dylematy współczesnego lidera

Wielu liderów nie przyznaje się do strachu ... Jeśli szef zespołu stosuje "siłowe rozwiązania", prędzej czy później poczuje...

Czytaj więcej

Informacja zwrotna

Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...

Czytaj więcej

Porozmawiaj z nią... Menedżerskie style zarządzania

Niedawno rozmawiałem z Anną, nowo mianowaną dyrektor dużego centrum informacyjnego. Kiedy się spotkaliśmy odniosłem wrażenie, że rozmawia...

Czytaj więcej

Wirtualny Menedżer - czy nim jesteś?

Sprzedaż, konsulting, szkolenia, rozwój produktów, e-commerce i wiele innych obszarów z rzeczywistości globalnego bi...

Czytaj więcej

Wyznaczanie celów z zespołem

Właściwe ukierunkowanie strategiczne pozwoli uzyskać wymierne korzyści wpływające na efektywność pracy zespołu min.: członkowie zespołu z...

Czytaj więcej

Planowanie strategiczne - kto pyta... ten Strategic Quest Questions™ (SQQ)

Sztuka zadawania właściwych pytań stała się dzisiaj jedną z podstawowych umiejętności w zarządzaniu firmą. Einstein twierdził, że to co r...

Czytaj więcej

Czego pracownicy oczekują od lidera?

Przed przystąpieniem do budowania zespołu każdy lider powinien sobie zadać kluczowe pytanie "Czego oczekują ode mnie moi pracownicy?". Cz...

Czytaj więcej

Konflikt w zespole - rozpoznanie sytuacji

Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...

Czytaj więcej

Jak budować zaufanie w zespole?

Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...

Czytaj więcej

Key Performance Indicators (KPI) w rozwoju strategicznym

KPI - kluczowe wskaźniki wydajności (ang. Key Performance Indicators) - to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowe...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -