drukuj

b_form
 @ 995.00
b_form

PRAWA PACJENTA. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia


O szkoleniu


Szkolenie "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" ma na celu kompleksowe przygotowanie osób udzielających świadczeń zdrowotnych na liczne wyzwania związane z interpretacją i przestrzeganiem praw pacjenta.

Prawa pacjenta stanowią fundament dla skutecznego funkcjonowania ochrony zdrowia. Ich przestrzeganie jest podstawą polityki zarządzania jakością każdej placówki medycznej. Brak respektowania praw pacjenta przez personel lub nieuwzględnienie ich przestrzegania w systemie wewnętrznych procedur może nas narazić na problematyczne postępowanie skargowe i dotkliwe sankcje pokontrolne.

Szkolenie "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" polecamy:

  • dyrektorom i managerom placówek medycznych,
  • lekarzom,
  • pielęgniarkom,
  • ratownikom medycznym,
  • fizjoterapeutom,
  • salowym i pracownikom administracyjnym placówek medycznych.

Cele szkolenia


Biorąc udział w szkoleniu "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" zdobędziesz praktyczną i aktualną wiedzę o prawach pacjenta, sposobach ich przestrzegania oraz metodach zapobiegania ich naruszeniom.

Podczas szkolenia z praw pacjenta:

  • nauczysz się katalogu praw pacjenta wraz z ich specyfiką,
  • poznasz praktyczne sposoby zabezpieczenia się przed naruszeniem praw pacjenta,
  • zaznajomisz się z mechanizmami kontroli przestrzegania praw pacjenta.

Metoda prowadzenia szkolenia "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia"

Szkolenie "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" jest realizowany w przyjaznej i praktycznej formie "prawo dla nie prawników".
Podczas szkolenia oprócz prezentacji i prelekcji trenera zostaną wykorzystane aktywne metody pracy takie jak dyskusja moderowana, case study związane z prawami pacjenta. W czasie zajęć został przewidziany specjalny moduł na omówienie i dyskusję nad problemami zgłaszanymi przez uczestników. Każda z osób biorących udział w zajęciach otrzyma możliwość bezpłatnej, e-mailowej konsultacji z trenerem wybranego problemu dotyczącego praw pacjenta.

3 wygodne formy uczestnictwa w szkoleniu "Prawa Pacjenta. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia"

  • Szkolenie otwarte - sugerowane dla jednej osoby i małych grup (2-4 osobowych). Terminy, miejsca znajdziesz w prawej kolumnie strony.
  • Szkolenie zamknięte - rekomendowane dla zespołów 4-12 osobowych z jednej placówki medycznej. Zaletą takiego szkolenia jest to, że jest realizowane w oparciu o dedykowany, przygotowany pod kątem specyfiki działalności i występujących problemów. Aby otrzymać ofertę i wycenę prosimy o kontakt - tel. 784 010 775, e-mail firma@bonavigator.pl. Szkolenie zamknięte może zostać przeprowadzone w formie stacjonarnej i online.
  • Szkolenie indywidualne "1na1". Szkolenie tylko dla Ciebie przeprowadzone w wygodnym terminie. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt. Rekomendujemy przeprowadzenie zajęć w formie zdalnej (online).

Program szkolenia


1. OMÓWIENIE KATALOGU PRAW PACJENTA ZAWARTYCH W USTAWIE O PRAWACH PACJENTA I RZECZNIKU PRAW PACJENTA ORAZ ODRĘBNYCH AKTACH PRAWNYCH

  • Omówienie przepisów regulujących prawa pacjenta
  • Jak znajdować, czytać i interpretować normy prawne regulujące prawa pacjenta

2. PRAKTYCZNE ASPEKTY PRZESTRZEGANIA POSZCZEGÓLNYCH PRAW PACJENTA

  • Prawo do świadczeń zdrowotnych
  • Prawo do informacji
  • Prawo do zgłaszania działań niepożądanych produktów leczniczych
  • Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
  • Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
  • Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
  • Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
  • Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
  • Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
  • Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
  • Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie

3. MECHANIZMY KONTROLI WEWNĘTRZNEJ PRZESTRZEGANIA PRAW PACJENTA W PLACÓWCE OCHRONY ZDROWIA

  • Procedura analizy zdarzeń niepożądanych
  • Procedura skargowa
  • Pełnomocnik ds. praw pacjenta

4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAWNA Z TYTUŁU NARUSZENIA I ŁAMANIA PRAW PACJENTA

  • Rola Rzecznika Praw Pacjenta
  • Kontrola ze strony NFZ
  • Odpowiedzialność dyscyplinarna, cywilna i karna

5. A JAK TO WYGLĄDA W NASZEJ PLACÓWCE?

  • Dyskusja o wybranych problemach zgłoszonych przez uczestników
  • Odpowiedzi na pytania uczestników

Szkolenie "PRAWA PACJENTA. Praktyczne aspekty przestrzegania praw pacjenta i odpowiedzialność prawna personelu medycznego i placówek służby zdrowia" poprowadzi:

Szkolenie otwarte
21.05.2025
 Online (Live)
Cena zgłoszenia biznesowego

995 zł netto +23% VAT

Promocje dla klientów biznesowych

10 % rabatu dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób – odkryj nasze szkolenia i oszczędzaj!!
20 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
25 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
100 zł netto rabatu przy zgłoszeniu na 40 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
100 zł netto rabatu przy płatności na 20 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia

 @ 995.00

Cena zawiera:

uczestnictwo w szkoleniu, e-materiały szkoleniowe, e-certyfikat ukończenia szkolenia.

CENA DLA OSÓB PRYWATNYCH W RAMACH PROJEKTU "PROFESJONALNY INDYWIDUALISTA 2024/25"

550 zł netto + 23% VAT

Cena zawiera:

jak powyżej.

Kliknij tutaj i poznaj się ze szczegółami projektu.

Zgłoszenie dla osoby prywatnej w ramach projektu możesz pobrać tutaj.

Jeżeli nie jesteś pewny /-a czy kwalifikujesz się do projektu bądź masz pytania, to skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta - tel. 22 877 38 43, GSM 784 010 774, email:bok@bonavigator.pl.

Lista uczestników jest zamykana na 7 dni przed terminem szkolenia. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń.



Pytania / Kontakt
B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa Tel: 22 877 38 43, GSM 784 010 774 E-mail: bok@bonavigator.pl
Szkolenie zamknięte – dopasowane do Twojej firmy i zespołu

Szukasz skutecznego szkolenia, które naprawdę odpowiada na potrzeby Twojego biznesu? Nasze szkolenia zamknięte to więcej niż standardowa wiedza – to praktyczne rozwiązania dostosowane do wyzwań Twojej branży i specyfiki Twojego zespołu.

Dlaczego warto?
  • Program dopasowany do Twojej firmy – na podstawie profesjonalnej analizy potrzeb i specyfiki branży.
  • Termin i miejsce ustalane indywidualnie – pełna elastyczność, zarówno stacjonarnie, jak i online.
  • Praktyczne podejście – szkolenia prowadzą trenerzy z doświadczeniem biznesowym.
  • Forma warsztatowa – angażujące ćwiczenia i realne case study.
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe – gotowe do wykorzystania w codziennej pracy.
  • Certyfikaty dla uczestników – imienne potwierdzenie zdobytych kompetencji.
  • Optymalne grupy warsztatowe – 3/4 do 12/15 osób dla maksymalnej efektywności.
  • Działamy w całej Polsce – dojazd trenera i zakwaterowanie wliczone w cenę.
  • Indywidualna wycena – dopasowana do zakresu i potrzeb Twojego zespołu.
  • Możliwość dofinansowania – realizujemy szkolenia ze środków KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).

Zainwestuj w rozwój swojego zespołu! Skontaktuj się z nami i otrzymaj spersonalizowaną ofertę.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Kontakt

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszego szkolenia.

Biuro Obsługi Klienta: bok@bonavigator.pl | 784 010 774 | 22 877 38 43

Dział szkoleń zamkniętych: firma@bonavigator.pl | 784 010 775 | 22 877 38 47

Zapraszamy do kontaktu!