Wypowiedź konkursowa Pani Katarzyny Rej


W dzisiejszej sytuacji na rynku, każda osoba której zależy na rozwoju zawodowym jak i osobistym, poszukuje nowych, interesujących szkoleń. Gwałtowny rozwój oraz postęp powoduje zapotrzebowanie na ciągłe podnoszenie kwalifikacji wśród pracowników. Równie szybko rozwija się i powstaje mnóstwo szkół, placówek i firm szkoleniowych oferujących różnego rodzaju kursy i szkolenia. Na rynku dostępnych jest wiele ofert, wybór jest ogromny. Firmy prześcigają się w pomysłach w jaki sposób przyciągnąć kandydatów, oferując atrakcyjne rabaty, materiały szkoleniowe czy np. chwaląc się wysoko wykwalifikowaną kadrą.


    Zastanawiając się nad kwestią czynnika decydującego o wyborze dostawcy należy spojrzeć na problem szerzej. Należy odpowiedzieć sobie na pytanie czego oczekujemy od szkolenia i co jest dla nas istotne.

Dobre szkolenie powinno dać wskazówki, nauczyć jak  wykorzystywać wiedzę w praktyce, jak tworzyć i wykorzystywać działania. Głównym celem szkolenia ma być przekazanie informacji. Poprowadzenie skutecznego szkolenia według mojego mniemania, jest prawdziwą sztuką.

    Zastanówmy się chwilę nad czynnikami, które wpływają na jakość takiego szkolenia. Czyż głównym ogniwem nie staje się trener? To od niego zależy przebieg szkolenia

i płynące z tego korzyści. Dobry szkoleniowiec musi czynnie odpowiadać na potrzeby oraz problemy uczestników. Częstym błędem jest nadmiar przekazywanych informacji. Uczestnikowi powinny zostać przekazane wyselekcjonowane informacje, które będzie mógł wykorzystać w pracy bądź w życiu codziennym. Przekazywane informacje muszą być zgodne z potrzebami. Poza tym sądzę, iż trener musi być pasjonatem, zarażającym energią i entuzjazmem, umiejącym porwać zespół do wspólnej nauki. Sama uczestniczę w wielu szkoleniach organizowanych w kraju jak i za granicą. Pytana o czynnik decydujący o wyborze treningu, zawsze odpowiem, iż tym elementem jest efektywny  trener. Dlatego uważam , iż warto, a nawet trzeba inwestować w dobra kadrę trenerską.

To właśnie ta kadra buduje renomę oraz markę instytucji, którą jak powszechnie wiadomo buduje się latami. Potrzeba wiele czasu, aby stworzyć odpowiedni wizerunek na rynku. Profesjonalizm i wysoka efektywność to elementy decydujące o sukcesie.

Zatem chyba można, pomiędzy słowami „kadra” oraz „marka” postawić znak równości. 

Jak to powyższych rozważań ma się kwestia ceny? No cóż, nie od dziś wiadomo, iż za dobro luksusowe należy zapłacić odpowiednią cenę. Za wysoką jakością idzie cena.

Nie odkryje nowości twierdząc, iż rozwój jest obszarem w który warto inwestować, jest to inwestycja, która zawsze się zwraca.

Pytanie, czy cena jest wyznacznikiem jakości? Czy wysoka cena gwarantuje wysoką jakość szkolenia?  Będąc osobą młodą, aktywną zawodowo, stale poszukuje nowych form kształcenia oraz możliwości podniesienia kwalifikacji. Spotkałam się z różnymi ofertami szkoleń i musze przyznać , iż udział w profesjonalnym szkoleniu jest na ogół bardzo kosztowny.

Podam przykład jednej z instytucji działającej w moim mieście. Firma, bardzo dobrze znana na rynku, oferująca  kosztowne kursy, jednak nie do końca ciesząca się dobrą opinią. Jednak wielu odbiorców decyduje się na korzystanie z usług owej firmy. Pytanie dlaczego skoro powszechnie wiadomo jak niski poziom oferuje?

Właśnie z powodu marki. W tym przypadku, płacimy wysoką cenę za markę.

Mówiąc o cenie podkreślę, że ceny profesjonalnych szkoleń są bardzo wysokie, średnio  jest to koszt kilkuset złotych. Szczęście mają Ci, których firmy wysyłają

i pokrywają koszty takich kursów doszkalających, ja osobiście staram się głównie poszukiwać szkoleń z programu EFS, które są bezpłatne. Dla mnie wydatek kilkuset złotych jest duży i muszę bardzo mocno przeanalizować czy warto w dane szkolenie inwestować. Elementem, który zawsze biorę pod uwagę jest program oraz kadra trenerska. Jeżeli firma cieszy się dobrymi opiniami ( co łatwo sprawdzić w Internecie) mam podstawy sadzić, iż będą to pieniądze dobrze zainwestowane.

Tak więc znów jesteśmy przy temacie renomy, marki. Marka buduje wizerunek, wyobrażenie, opinie potencjalnych klientów, markę zaś budują trenerzy, aby pozyskać dobrych trenerów, należy zapewnić im odpowiednie warunki pracy. Reakcja łańcuchowa. Wszystkie wymienione czynniki są ze sobą ściśle powiązane i idą ze sobą w parze. 

Czy zatem jesteśmy w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie co decyduje o wyborze dostawcy szkoleń - marka, cena, czy trener i jak znaleźć wspólny mianownik?

Czy zatem wspólnym mianownikiem nie staje się jakość? Jakość, która sprawia, że na rynku działają profesjonalni szkoleniowcy, jakość która buduje markę, oraz jakość która tłumaczy i kształtuje cenę?

W moim rozumieniu taki właśnie będzie wspólny mianownik dla tych trzech elementów.

Wybierając szkolenie, swoje poszukiwania rozpoczęłabym od marki , kierowałabym się opinią na temat danej placówki, ta opinia dotyczyłaby przede wszystkim kadry, jakich trenerów zatrudnia firma, a na końcu wzięłabym pod uwagę cenę. I jeżeli chcemy traktować szkolenie jako inwestycję w rozwój, sądzę iż musimy uzasadnić nasz wybór od powyższych elementów.

Szkolenia Warszawa

Sprawdź naszą ofertę szkoleń

 

Szkoliliśmy

Polecane

Szkolenia
Trenerzy
Artykuły