Efektywne zarządzanie kategoriami produktów i asortymentem jest oczywistym wyzwaniem managerów zarówno po stronie producenta jak i kanału dystrybucji. Dogłębna analiza klienta, otoczenia, konkurentów jest naszym sprzymierzeńcem. Wprowadzanie w firmie przedstawionych podczas szkolenia narzędzi przynosi znaczne zwiększenie wyników sprzedaży.
Reckitt Benkiser, Michelin, Sokołów, TBD, Cardiff (struktura category management), Tesco, Lidl, Samsung, Philips, Sony, Panasonic, Cola Cao, Nesquik, Merten, Bacardi, E.Wedel.
CM workflow, ustalenie ról kategorii i strategii podkategorii, tworzenie taktogramu, przykłady strategicznego, rocznego, kwartalnego i dziennego zarządzania kategorią, roczny i tygodniowy kalendarz CM, mix asortymentowy CM, określenie atrakcyjności rynku, mapy strategiczne, analiza portfela klientów, pozycjonowanie kategorii i asortymentu na matrycach strategicznych, narzędzia zwiększenia sprzedaży, tworzenie planów sprzedaży, MBO.
Zapraszamy do zapoznania z pełnym programem szkolenia z category management-u - dalej