ZNIENAWIDZONE MUSZĘ W SPRZEDAŻY


Słowo, zmora naszej codzienności. "Muszę iść do pracy", "muszę posprzątać", "muszę dziś sfinalizować transakcję", "muszę iść do szefa na rozmowę", "muszę", "muszę", "muszę" ...

Słowo "muszę" słyszane przez nas samych wywołuje uczucie niechęci i buntu wewnętrznego. Bo właściwie, dlaczego musimy iść do pracy? Przecież możemy zostać w domu i przestać zarabiać. Leżeć w szlafroku na kanapie i wcinać suchary. Dopóki będzie nas na nie stać. A przecież chcemy zjeść nasze ulubione danie, posmakować nowego rodzaju lodów, wypić z przyjaciółmi wino. Chcemy odczuwać te przyjemności. Skoro więc chcemy odczuwać przyjemności, a drogą do nich są pieniądze, które zarabiamy naszą kreatywnością, inteligencją i wiedzą wykorzystywaną w pracy, to przecież chcemy do niej chodzić i zarabiać.

Czy naprawdę musimy posprzątać? A może weźmy sobie wolne od ładu w domu, bo akurat Królowa Angielska Elżbieta II ma inne zajęcia i nie wpadnie do nas na herbatkę i ciasteczko. Ale jeśli źle czujemy się w bałaganie, to przecież sprzątamy, bo chcemy mieć czysto. Nikt nas do tego nie zmusza.

I wreszcie "muszę dziś sfinalizować tę transakcje". Wewnętrzne ja złości się, że jesteśmy do czegoś zmuszani. Złości się podwójnie, bo nie wszystko przecież zależy od nas. Podchodzimy do tematu pełni napięcia i negatywnych emocji. Syczymy jak wąż i wściekamy się na wszystko, co nam przeszkadza w wykonaniu zadania, do którego się zmusiliśmy. Idzie jak po przysłowiowej grudzie. Czy jest szansa na zmianę takiego myślenia i na co?

Chcę być tym kim chcę

Brzmi zupełnie inaczej niż "muszę być kimś", prawda? Realizowanie naszych planów nigdy nie będzie się skutecznie opierać na słowie "muszę" tylko zawsze na "chcę".

Słowo "chcę" uruchamia nasz mózg do działania. Do szukania nowych dróg, sposobów, rozwiązań, bo zrealizować to co chcemy. Zawsze, kiedy czegoś bardzo chcemy lub zwyczajnie chcemy to prędzej czy później to dostajemy. To dziecinne, bezkrytyczne słowo, które doprowadza nas do szału u naszych maluchów, potrafi zdziałać cuda. Czy kiedy dziecko mówi "chcę" łatwo nam odmówić? Nie zawsze. Naturalnie, jeśli jest to "prośba" realna i do wykonania oraz jeśli nie jest nadużywana. Ale to oceniamy my, dorośli, kierując się różnymi kryteriami takimi, jak finanse, metody wychowawcze, święty spokój etc. A nasz mózg słyszy "chcę" i wykonuje. On nie ma ograniczeń i kryteriów do spełnienia. Włącza mu się tryb realizacji i szuka, szuka, szuka możliwości spełnienia naszego życzenia. Jak komputer. Inne funkcje działają, natomiast w tle trwa ogromna praca.
Dlatego zrezygnujmy ze zmuszania się do wszystkiego co robimy, nawet z tego co chcemy, a chciejmy robić wszystko, nawet to co musimy. I wszystko będzie łatwiejsze.

Chcę sprzedawać to sprzedaję

Ta zasada tyczy się naszego każdego działania i w każdym jest skuteczna. Będziemy również doskonałymi handlowcami, jeśli będziemy sprzedawać z chęci, a nie z musu. Klientom będzie się z nami doskonale rozmawiało, telefon będzie nam się grzał od rozmów, korespondencja mailowa będzie szła wartkim strumieniem. Wszystko, powtarzam wszystko, co mieliśmy załatwić, załatwimy. Bo chcieliśmy to zrobić. Będziemy działać z pozytywnym nastawieniem, radosnym poczuciem dobrze spełnionego obowiązku i zasłużonej nagrody.

Reasumując

Pamiętajcie, żeby nauczyć się zamieniać słowo "muszę" na chcę albo po prostu "zrobię". Osiągniecie wiele zaplanowanych działań, zrealizujecie wiele nowych rozwiązań, o których nawet nie wiedzieliście, że je znacie. Wasz mózg podpowie Wam to, co będzie w danej sytuacji potrzebne. Zaufajcie mu. Akurat pod tym względem - warto!

I pamiętajcie, że "musze" to są skrzydełka ...

Autor

Beata J. Grabiańska

Beata J. Grabiańska

Trener praktyk biznesu. Ekspert w zakresie zarządzania, sprzedaży i obsługi klienta. Obecnie Trener / Ekspert ds. Procesów Rozwojowych w B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Autorka programów szkoleniowych i rozwojowych dla zespołów handlowych (zobacz programy szkoleń ze sprzedaży). Zobacz pełną notkę biograficzną. Programy szkoleń sprzedażowych znajdziesz również poniżej artykułu. Zachęcamy do kontaktu z Beatą J. Grabiańska i wspólnego przygotowania dedykowanego programu rozwojowego z zakresu rozwoju sił sprzedaży. Email: beata.g@bonavigator.pl tel. 22 877 38 44 GSM 784 010 775.

 

Szkoliliśmy

Polecane

Szkolenia
ETAPY WIZYTY HANDLOWEJ
Etapy Wizyty Handlowej to szkolenie, które przygotowaliśmy z myślą o tych wszystkich handlowcach i managerach sprzedaży, którz...

Czytaj więcej

NETWORKING HANDLOWY. Wszystko o wykorzystaniu networkingu w sprzedaży
Networking jest umiejętnością budowania osobistej sieci kontaktów w celu wzajemnej wymiany informacji, możliwości i kontaktów ...

Czytaj więcej

PERSWAZJA W SPRZEDAŻY (Sprzedaż Perswazyjna)
Perswazja, wpływ społeczny, manipulacja - całe nasze życie to nieustanny proces przekonywania. Przekonujemy dzieci aby poszły wcześnie spać,...

Czytaj więcej

POZYSKIWANIE KLIENTÓW (Prospecting). Szkolenie handlowe
Szkolenie "Pozyskiwanie Klientów (Prospecting). Szkolenie handlowe" przygotowaliśmy z myślą o handlowcach, którzy są odpowiedz...

Czytaj więcej

PRZEJMOWANIE KLIENTÓW KONKURENCJI
Dzięki umiejętnościom wyniesionym z tego szkolenia sprzedaż, Twoja rozmowa z klientem konkurencji będzie coraz częściej kończyła jego przeję...

Czytaj więcej

PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY. Psychologia Klienta
Zrozumienie motywacji klienta, jego zachowania, oraz umiejętność adekwatnego działania handlowca, wymaga poznania procesów psychologi...

Czytaj więcej

STORYTELLING W SPRZEDAŻY
Storytelling jest nowoczesną i niebanalną metodą sprzedaży, której opanowanie i stosowanie wpływa na zwiększenie skuteczności działań...

Czytaj więcej

TECHNIKI EFEKTYWNEJ SPRZEDAŻY
Dzięki technikom, które opanujesz w trakcie szkolenia sprzedaż, Twoje rozmowy z klientami staną się skuteczniejsze i bardziej profesj...

Czytaj więcej

TECHNIKI OBRONY CENY
Większość handlowców na pytanie jaki jest najtrudniejszy moment rozmowy handlowej odpowiada "Rozmowa o cenie!!!". W chwili obecnej ta...

Czytaj więcej

TECHNIKI SPRZEDAŻY PRODUKTÓW LUKSUSOWYCH I MAREK PREMIUM
Uczestnicy szkolenia poznają zasady tworzenia wartości marki i produktu na różnych poziomach wynikających z potrzeb ich klientó...

Czytaj więcej

TECHNIKI SPRZEDAŻY USŁUG
Kupując samochód możesz go zobaczyć, przetestować, kupując krem do twarzy możesz najpierw skorzystać z darmowych próbek i test...

Czytaj więcej

TELEMARKETING DLA HANDLOWCÓW - poziom zaawansowany
Telefon to bardzo skuteczne narzędzie aktywnej sprzedaży i jedna z najbardziej ci efektywnych metod dotarcia do potencjalnych klientó...

Czytaj więcej

TELEMARKETING DLA HANDLOWCÓW - techniki podstawowe
Telemarketing to bardzo skuteczne narzędzie aktywnej sprzedaży i jedna z najbardziej efektywnych metod dotarcia do potencjalnych klient&oacu...

Czytaj więcej

Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta
Wspólnym doświadczeniem osób zajmujących się sprzedażą i obsługą klienta jest przekonanie, że nie ze wszystkimi klientami da s...

Czytaj więcej

ZAMYKANIE SPRZEDAŻY. DOMYKANIE KLIENTA
Największy odsetek utraconych szans sprzedaży wynika z braku lub niewłaściwego zamknięcia procesu sprzedaży. Symptomy braku zamknięcia sprze...

Czytaj więcej

Trenerzy
Beata J. Grabiańska
Trener praktyk biznesu. Ekspert w zakresie zarządzania, sprzedaży i obsługi klienta. Karierę zawodową rozpoczęła w 1994 roku, jako prezente...

Czytaj więcej

Aneta Ropek
Trener praktyk sprzedaży. Coach. Manager handlowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym związanym ze sprzedażą. Ekspert w zakresie zar...

Czytaj więcej

Anna Ritter
Trener praktyk, z wykształcenia psycholog społeczny ze specjalizacją psychologia biznesu. Ekspert z ponad 15 letnim doświadczeniem managersk...

Czytaj więcej

Paweł Wojciechowski
Trener - Praktyk. Menedżer wyższego szczebla (Dyrektor Operacyjny, Dyrektor Handlowy), specjalista w zakresie negocjacji, zarządzania, techn...

Czytaj więcej

Aktualności
SZTUKA POZYTYWNEGO NASTAWIENIA SUKCESEM W SPRZEDAŻY

Czy zastanawialiście się, dlaczego jednym wszystko idzie gładko a innym po tzw. grudzie? Dlaczego jedni mają szczęście, a inni muszą na w...

Czytaj więcej

Nowoczesne techniki sprzedaży

Ogromna konkurencja na rynku, coraz większa świadomość klientów i stale rosnące wymagania stawiają przed handlowcami ogromne wyzwa...

Czytaj więcej

Techniki, metody i etapy sprzedaży

Sprzedaż pełni kluczową rolę w biznesie. Kto nie sprzedaje, ten nie zarabia. Warto jednak pamiętać, że konkurencja na rynku nie śpi. Aby ...

Czytaj więcej

Storytelling i jego zastosowanie w sprzedaży

Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreo...

Czytaj więcej

Czas agresywnych sprzedawców minął? część 1

Kiedy myślę sobie o dobrych relacjach pomiędzy sprzedającym a kupującym przychodzi mi do głowy, że być może utrzymanie takich relacji jes...

Czytaj więcej

Czas agresywnych sprzedawców minął? część 2

Obecnie wciąż trwają poszukiwania nowych narzędzi promocji i nowych taktyk handlowych w celu zwiększenia wartości sprzedaży. Nowoczesna s...

Czytaj więcej

Czas agresywnych sprzedawców minął? część 3

W sprzedaży nie ma miejsca na sentyment, zrozumiała jest konsekwencja w maksymalizacji wartości sprzedaży. Agresywna sprzedaż i pokusa pr...

Czytaj więcej

Czy każdy klient może być kluczowy?

O tym, że firma nie może funkcjonować bez klientów – wiedzą wszyscy. O tym, że nie wszyscy klienci przynoszą takie same korz...

Czytaj więcej

5 najbardziej irytujących taktyk negocjacyjnych. Wybór subiektywny

Trochę szkoleń z negocjacji za nami. Razem z ich uczestnikami dokonaliśmy, mocno subiektywnego, wyboru najbardziej irytujących taktyk neg...

Czytaj więcej

6 karygodnych błędów w obsłudze klienta, przez które klienci odchodzą do konkurencji

Czym powinien się charakteryzować pracownik obsługi klienta? Czy powinien być tylko uprzejmy? Czy może powinien być profesjonalny i meryt...

Czytaj więcej

Trudny człowiek. Trudny klient

Spotykając się z „trudnym Klientem” w relacjach zawodowych nie mamy okazji pewnie o tym wszystkim myśleć. Po prostu pró...

Czytaj więcej

Zagadka asertywności. Zachowania asertywne w praktyce zawodowej i kontakcie z klientem

O potrzebie bycia asertywnym słyszymy na każdym kroku, Często nawet wymienia się ją, jako jedną z cech charakteru niezbędnych do osiągnię...

Czytaj więcej

Parafraza ułatwi komunikację z klientem, podwładnym i szefem

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że wiesz już wszystko o parafrazie. Dobrze wiem, że do upadłego trenowałeś / - łaś parafrazy na szko...

Czytaj więcej

Obsługa reklamacji - poradnik w 8 krokach

Zazwyczaj reklamacja jest postrzegana jako coś bardzo nieprzyjemnego. I to z punktu widzenia nie tylko firmy, do której trafia ale...

Czytaj więcej