Zdalna obsługa klienta, to prowadzenie procesu obsługi klientów i komunikacja z nimi wykorzystująca nowoczesne rozwiązania technologiczne w postaci telefonu, korespondencji e-mail, komunikacji na czacie firmowym i platformach social media takich jak np. Facebook, Linkedin, Instagram czy innych.
Do 2019 roku zdalna obsługa klienta była wykorzystywane przez branżę e-commerce (sklepy internetowe i platformy marketplace) oraz międzynarodowe korporacje. Od 2020 wraz z pandemią zdalna obsługa klienta stała się powszechna niezależnie od branży i wielkości przedsiębiorstwa. Konieczność wprowadzenia zdalnej obsługi klienta dotyczy zarówno firm działających w segmencie B2B jak segmencie konsumenckim.
Zmiana formy i narzędzi obsługi klienta z bezpośredniej na zdalną nie przyniosła zmiany w oczekiwaniach klientów dotyczących jakości i wysokiego standardu obsługi. Te pozostały bez zmian klienci, zarówno biznesowi jak i indywidualne, nadal oczekują dostępności do konsultanta, życzliwości i zrozumienia a przede wszystkim sprawnego i szybkiego załatwienia zgłaszanych spraw i problemów. Managerowie i specjaliści z działów obsługi klienta stanęli przed wyzwaniem zapewnienia wysokiego standardu obsługi klienta przy wykorzystaniu narzędzi komunikacji zdalnej, telefonu, e-maila, czatu czy też komunikatorów popularnych platform społecznościowych.
Niezawodnym wsparciem w realizacji tego zadania okazał się rozwój lub nabycie przez pracowników biur obsługi klienta kompetencji w zakresie zdalnej obsługi klientów. Taki jest też cel szkolenia "NOWOCZESNA OBSŁUGA KLIENTA. Telefon, e-mail, chat firmowy, social media", którego kolejną edycję przeprowadziła 23 listopada p. Anna Ritter, trenerka B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa. Szkolenie obejmuje swoim zakresem niezbędne kompetencje do profesjonalnej obsługi klientów (B2B i B2C) z wykorzystaniem kanałów komunikacji:
Pod koniec szkolenia ze zdalnej obsługi klientów, uczestnicy zostali poproszeni o wypełnienie ankiet oceny szkolenia i trenera. Oceniali w nich trzy kluczowe elementy, wiedzę przekazywaną przez trenerkę, jej przygotowanie do zajęć oraz sposób ich prowadzenia. Oceny dokonywano w skali 1-5, gdzie 5 jest oceną najwyższą a 1 najniższą. Z ogromną przyjemnością możemy poinformować, że szkolenie i prowadząca je trenerka otrzymało najwyższą możliwą ocenę 5,00 na 5,00 możliwą. Uczestnicy uzasadnili swoje oceny następująco:
"Szkolenie świetne, forma warsztatów a nie wykładu - to mi się najbardziej podobało, bo praktyka jest najważniejsza :)"
"Szkolenie w przemiłej atmosferze, ciekawe ćwiczenia."
"Możliwość wymiany doświadczeń, omawianie każdego ćwiczenia szczegółowo, bardzo dobre podejście przez co czułam się bardzo swobodnie."
"Merytorycznie, miło, aż szkoda kończyć :)"
"Szkolenie w super atmosferze"
Wszystkich zainteresowanych nabyciem lub podniesieniem kompetencji w zakresie zdalnej obsługi klientów zapraszamy na kolejne edycje szkolenia "NOWOCZESNA OBSŁUGA KLIENTA. Telefon, e-mail, chat firmowy, social media" w formie otwartej. Szkolenie jest również dostępne w formie zamkniętej z dedykowanym programem szkolenia. Zapraszamy również do zapoznania się z innymi programami zwartymi w kategorii "Szkolenia Obsługa Klienta". Znajdują się tam programy takich szkoleń jak "Obsługa Trudnego Klienta", "Standardy Obsługi Klienta" czy "Profesjonalna Obsługa Klienta".
Opr.
DB
Zasady obsługi klienta powinna znać i opanować każda osoba pracująca i mająca kontakt z klientami biznesowymi i indywidualnymi. Zasady ob...
Obsługa reklamacji składanych przez klientów indywidualnych i biznesowych wymaga od osoby przyjmującej skargę czy zażalenie bardzo...
Obrona ceny, to priorytetowe zadanie każdego handlowca, przed którym staje on na ostatnich etapach procesu sprzedaży niezależnie c...
Jeśli mówimy znajomemu, że ma ładną koszulę, mówimy mu komplement oparty na jednej z cech koszuli, która ma na sobie...
Nie ma szkolenia sprzedażowego, reklamacyjnego lub z obsługi klienta, podczas którego przynajmniej jedna osoba nie powie, że chcia...
Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...
Czy też macie wrażenie, że dzwoniący do nas handlowcy z zaskakującymi ofertami, fantastycznymi propozycjami oraz innowacyjnymi produktami...
Rozpoczęło się szaleństwo pod hasłem networkingu. Specjaliści od tego tematu wyrastają jak grzyby po deszczu. Zapytania od firm, chcących...
Słowo, zmora naszej codzienności. "Muszę iść do pracy", "muszę posprzątać", "muszę dziś sfinalizować transakcję", "muszę iść do szefa na ...
Czy zastanawialiście się, dlaczego jednym wszystko idzie gładko a innym po tzw. grudzie? Dlaczego jedni mają szczęście, a inni muszą na w...
Czym powinien się charakteryzować pracownik obsługi klienta? Czy powinien być tylko uprzejmy? Czy może powinien być profesjonalny i meryt...
Zazwyczaj reklamacja jest postrzegana jako coś bardzo nieprzyjemnego. I to z punktu widzenia nie tylko firmy, do której trafia ale...
Finalizacja sprzedaży, zamykanie sprzedaży, domykanie klienta - te pojęcia w praktyce oznaczają dla każdego, kto zawodowo zajmuję się han...
Skuteczny system wynagradzania i premiowania w dziale sprzedaży jest głównym czynnikiem wpływającym na motywację handlowców...
Prospectingowi, czyli procesowi pozyskiwania nowego klienta przez handlowca było poświęcone w całości szkolenie "Pozyskiwanie klient&oacu...
Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że wiesz już wszystko o parafrazie. Dobrze wiem, że do upadłego trenowałeś / - łaś parafrazy na szko...
O potrzebie bycia asertywnym słyszymy na każdym kroku, Często nawet wymienia się ją, jako jedną z cech charakteru niezbędnych do osiągnię...
Ogromna konkurencja na rynku, coraz większa świadomość klientów i stale rosnące wymagania stawiają przed handlowcami ogromne wyzwa...
Sprzedaż pełni kluczową rolę w biznesie. Kto nie sprzedaje, ten nie zarabia. Warto jednak pamiętać, że konkurencja na rynku nie śpi. Aby ...
Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreo...
Bardzo udaną premierę rynkową miał program szkolenia z zarządzania zespołami handlowymi (sprzedażowymi) przygotowany przez trenera i eksp...
Kiedy myślę sobie o dobrych relacjach pomiędzy sprzedającym a kupującym przychodzi mi do głowy, że być może utrzymanie takich relacji jes...
Obecnie wciąż trwają poszukiwania nowych narzędzi promocji i nowych taktyk handlowych w celu zwiększenia wartości sprzedaży. Nowoczesna s...
W sprzedaży nie ma miejsca na sentyment, zrozumiała jest konsekwencja w maksymalizacji wartości sprzedaży. Agresywna sprzedaż i pokusa pr...
O tym, że firma nie może funkcjonować bez klientów – wiedzą wszyscy. O tym, że nie wszyscy klienci przynoszą takie same korz...
Trochę szkoleń z negocjacji za nami. Razem z ich uczestnikami dokonaliśmy, mocno subiektywnego, wyboru najbardziej irytujących taktyk neg...
Spotykając się z „trudnym Klientem” w relacjach zawodowych nie mamy okazji pewnie o tym wszystkim myśleć. Po prostu pró...
Szkolenia online obsługa klienta, to kategoria zawierająca programy szkoleń online przeznaczonych dla managerów działów obs...