Strategia sprzedaży i zarządzanie sprzedażą są ze sobą ściśle powiązane i stanowią kluczowe elementy funkcjonowania działu sprzedaży. Strategia sprzedaży określa ogólny kierunek i cele działań sprzedażowych, natomiast zarządzanie sprzedażą odpowiada za zarządzanie procesami i działaniami sprzedażowymi, aby te cele osiągnąć.
Zarządzanie sprzedażą obejmuje takie czynności, jak ustalanie planów sprzedażowych, budowanie relacji z klientami, prowadzenie działań marketingowych, zarządzanie zespołem sprzedażowym, kontrolowanie wyników sprzedażowych, analizowanie rynku i konkurencji. Strategia sprzedaży zaś definiuje cele sprzedażowe, wskazuje na segmenty rynku, które będą docelowe, oraz określa sposób, w jaki firma będzie pozycjonować swoje produkty lub usługi na rynku.
Bez skutecznego zarządzania sprzedażą, strategia sprzedaży może pozostać tylko na papierze, a bez strategii sprzedaży, zarządzanie sprzedażą może prowadzić do chaotycznych działań sprzedażowych bez jasno określonych celów. Dlatego ważne jest, aby strategia sprzedaży była spójna z planami i działaniami sprzedażowymi, a zarządzanie sprzedażą skutecznie realizowało cele i strategię sprzedażową firmy.
Podniesieniu kompetencji dyrektorów handlowych w zakresie budowania strategii sprzedaży i zarządzania sprzedażą było poświęcone szkolenie otwarte "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B", które B&O NAVIGATOR Firma Szkoleniowa zorganizowała 2 i 3 lutego. Szkolenie poprowadzić trener praktyk zarządzania sprzedażą i zespołami handlowymi Pan Marek Pieńkowski, manager sprzedaży z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym.
Zgodnie z naszym standardem pod koniec zajęć poprosiliśmy uczestników o dokonanie oceny szkolenia w anonimowych i dobrowolnych ankietach. Ocenie w skali 1-5 (1 - ocena najniższa a 5 - ocena najwyższa) podlegały trzy elementy szkolenia: - wiadomości przekazywanie przez trenera, - jego przygotowanie do zajęć, - sposób prowadzenia szkolenia. Z satysfakcją możemy poinformować, że zarówno trener jak samo szkolenie zostało bardzo wysoko ocenione przez osoby biorące w nim udział. Średnia ocena wyniosła 4,78. Najwyżej oceniono przygotowanie trenera do szkolenia oraz sposób jego prowadzenia - średnia 5,00.
Uczestnicy mieli również możliwość pisemnego uzasadnienia wystawionych ocen szkolenia oraz wyrażenia opinii zajęciach. W ankietach czytamy:
"Praktyczna wiedza przedstawiona w prosty, zrozumiały sposób"
"Życiowe przykłady - doświadczenie zawodowe"
"Ciekawe prowadzenie zajęć, wymiana poglądów i dyskusja"
"Praktyczne podejście do tematu"
"Doświadczenie prowadzącego"
Cieszy nas udane szkolenie. Jesteśmy przekonani, że przyczyniło się one do podniesienia umiejętności uczestników oraz dostarczyło wiedzy z zakresu strategii sprzedażowych i zarządzania sprzedażą. Wszystkich zainteresowanych podniesieniem swoich kompetencji w tych obszarach zapraszamy na kolejne edycje szkolenia "Zarządzanie sprzedażą i strategie sprzedaży w segmencie B2B", które jest dostępne zarówno w formie otwartej jak i zamkniętej.
Opr.
DB
Kierowanie zespołem pracowniczym w złożonej i dynamicznej rzeczywistości gospodarczej staje się wyzwaniem dla managerów wszystkich...
Jak zarządzać zespołem? Pytanie z pozoru proste. Prawda? Jednak odpowiedź nie należy do łatwych i nieskomplikowanych. W dużym skró...
Expose szefa jest bardzo ważnym i przydatnym narzędziem managerskim wykorzystywanym w zarządzaniu zespołami pracowniczymi. Czym jest expo...
Jak to możliwe, że wyrabiamy sobie opinię o nowo poznanej osobie w ciągu 30 sekund? Nawet jeżeli nie odezwała się do nas ani jednym słowe...
Czy to możliwe, że obserwacje włoskiego ekonomisty i miłośnika kotów, następnie opracowane i opisane w latach 50-tych XX wieku prz...
Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...
Informacja zwrotna (feedback) może być dla każdego managera zarządzającego zespołem pracowniczym bardzo istotnym narzędziem w kierowaniu ...
W praktyce kierowania zespołem menedżerowie mają prędzej czy później do czynienia z oporem pracowników. Ujawnia się on w ro...
Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miar...
Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...
Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...
W "płynnej nowoczesności", w której dominującym przekonaniem jest pewność co do tego, że wszystko może się zmienić, nie dziwi wcal...
Zapraszamy do zapoznania się z 5 poradami dla menedżerów kierujących zespołami. Zasady opracował Paweł Wojciechowski trener, autor...
Motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy. Dlaczego? Ponieważ im pracownicy są bardziej zmoty...
Oddajemy w Państwa ręce ebook "Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć" przygotow...
Pytanie postawione w tytule tego artykułu jest o tyle nietypowe, co frapujące. Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zasobami ludzkimi, czyli...
Bardzo udaną premierę rynkową miał program szkolenia z zarządzania zespołami handlowymi (sprzedażowymi) przygotowany przez trenera i eksp...
Wielu liderów nie przyznaje się do strachu ... Jeśli szef zespołu stosuje "siłowe rozwiązania", prędzej czy później poczuje...
Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...
Niedawno rozmawiałem z Anną, nowo mianowaną dyrektor dużego centrum informacyjnego. Kiedy się spotkaliśmy odniosłem wrażenie, że rozmawia...
Sprzedaż, konsulting, szkolenia, rozwój produktów, e-commerce i wiele innych obszarów z rzeczywistości globalnego bi...
Właściwe ukierunkowanie strategiczne pozwoli uzyskać wymierne korzyści wpływające na efektywność pracy zespołu min.: członkowie zespołu z...
Sztuka zadawania właściwych pytań stała się dzisiaj jedną z podstawowych umiejętności w zarządzaniu firmą. Einstein twierdził, że to co r...
Przed przystąpieniem do budowania zespołu każdy lider powinien sobie zadać kluczowe pytanie "Czego oczekują ode mnie moi pracownicy?". Cz...
Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...
Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...
KPI - kluczowe wskaźniki wydajności (ang. Key Performance Indicators) - to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowe...