Każdy ma czasami taki dzień, w którym nie chce mu się ruszyć, szczególnie jak mu organizacja podtyka pod nos szkolenie. Sobota potrafi wpłynąć na każdą kołdrę dodając jej kilkadziesiąt kilogramów skutecznie unieruchamiających w łóżku. Ale są takie rzeczy, które mężczyzna powinien zrobić i jedną z nich jest zebranie się do kupy w sobotę rano.
W drodze dochodzę do wniosku, że po doświadczeniach z uczelni potrafię się zaadoptować do każdych warunków i przyśnięcie na sali nie powinno być problemem. Biorąc pod uwagę, że szkolenie będzie dotyczyło zarządzania projektami, jest zaplanowane na 8 godzin, a grupą docelową są osoby w życiu nie realizujące projektów, spodziewam się na nim bełkotu: bla, bla, cele, bla, problemy, bla budżet, bla, do domu…
Sala w jest w miarę pusta, znaczy się niektóre kołdry były za ciężkie. Sobota jest leniwa. Trener jest łysy. Zaczyna „A dzisiaj kochani, nauczymy się zarządzania projektami”. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby w planie nie pojawiła się matryca logiczna, co przy poziomie świadomości szkolonych jest samobójstwem. Bierze markera i……dziewięć godzin później, po bezsennej sesji ze zredukowanymi do minimum przerwami i cateringiem jedzonym w biegu kończymy rozpisywanie na matrycy naszych projektów. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby wcześniej większość wiedziała chociaż czym jest projekt. Chłoniemy wszystkimi zmysłami. Gdybyśmy mogli, to byśmy zlizywali wiedze ze ścian. Trener kończy i z uśmiechem rzuca „to co, browarek?”.
Prowadzący był polecony przez uczestników jednego z jego szkoleń. Wart był swojej ceny a efektem jego pracy było kilka projektów naprawdę zrealizowanych przez uczestników.
Dziś sam organizuję szkolenia i kieruje się jednym. Nawet jeśli nie stoi za Tobą żadna firma, nawet jeśli trzeba nieźle zapłacić za Twoje usługi, to jeśli za to, czego nauczyłeś do tej pory byli uczestnicy mogą cię nosić na rękach, to zrobię wszystko, żebyś to właśnie TY szkolił. Bo dobre szkolenie to Trener nie PR, a wspólne mianowniki to bajka.
Jak zarządzać zespołem? Pytanie z pozoru proste. Prawda? Jednak odpowiedź nie należy do łatwych i nieskomplikowanych. W dużym skró...
Expose szefa jest bardzo ważnym i przydatnym narzędziem managerskim wykorzystywanym w zarządzaniu zespołami pracowniczymi. Czym jest expo...
Jak to możliwe, że wyrabiamy sobie opinię o nowo poznanej osobie w ciągu 30 sekund? Nawet jeżeli nie odezwała się do nas ani jednym słowe...
Czy to możliwe, że obserwacje włoskiego ekonomisty i miłośnika kotów, następnie opracowane i opisane w latach 50-tych XX wieku prz...
Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...
Informacja zwrotna (feedback) może być dla każdego managera zarządzającego zespołem pracowniczym bardzo istotnym narzędziem w kierowaniu ...
W praktyce kierowania zespołem menedżerowie mają prędzej czy później do czynienia z oporem pracowników. Ujawnia się on w ro...
Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miar...
Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...
Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...
W "płynnej nowoczesności", w której dominującym przekonaniem jest pewność co do tego, że wszystko może się zmienić, nie dziwi wcal...
Zapraszamy do zapoznania się z 5 poradami dla menedżerów kierujących zespołami. Zasady opracował Paweł Wojciechowski trener, autor...
Motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy. Dlaczego? Ponieważ im pracownicy są bardziej zmoty...
Oddajemy w Państwa ręce ebook "Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć" przygotow...
Pytanie postawione w tytule tego artykułu jest o tyle nietypowe, co frapujące. Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zasobami ludzkimi, czyli...
Bardzo udaną premierę rynkową miał program szkolenia z zarządzania zespołami handlowymi (sprzedażowymi) przygotowany przez trenera i eksp...
Wielu liderów nie przyznaje się do strachu ... Jeśli szef zespołu stosuje "siłowe rozwiązania", prędzej czy później poczuje...
Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...
Niedawno rozmawiałem z Anną, nowo mianowaną dyrektor dużego centrum informacyjnego. Kiedy się spotkaliśmy odniosłem wrażenie, że rozmawia...
Sprzedaż, konsulting, szkolenia, rozwój produktów, e-commerce i wiele innych obszarów z rzeczywistości globalnego bi...
Właściwe ukierunkowanie strategiczne pozwoli uzyskać wymierne korzyści wpływające na efektywność pracy zespołu min.: członkowie zespołu z...
Sztuka zadawania właściwych pytań stała się dzisiaj jedną z podstawowych umiejętności w zarządzaniu firmą. Einstein twierdził, że to co r...
Przed przystąpieniem do budowania zespołu każdy lider powinien sobie zadać kluczowe pytanie "Czego oczekują ode mnie moi pracownicy?". Cz...
Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...
Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...
KPI - kluczowe wskaźniki wydajności (ang. Key Performance Indicators) - to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowe...