drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta


O szkoleniu


Wspólnym doświadczeniem osób zajmujących się sprzedażą i obsługą klienta jest przekonanie, że nie ze wszystkimi klientami da się rozmawiać w ten sam sposób. Z jednymi komunikacja układa się bardzo dobrze, klient i sprzedawca doskonale rozumieją się, mogą rozmawiać godzinami - "nadając na tej samej fali" szybko dochodzą do porozumienia. Z innymi klientami jest zupełnie odwrotnie, brakuje porozumienia i zrozumienia, handlowiec i klient są sobą zmęczeni i chcą jak najszybciej zakończyć rozmowę... najczęściej na niczym.

Dlaczego tak dzieje się?

Klienci reprezentują różne typy osobowościowe i charakterologiczne. Różnią się od siebie zachowaniami i sposobem komunikacji zupełnie odmiennie traktując handlowca czy specjalistę ds. obsługi klienta.
Rozpoznanie typu klienta przez handlowca i w dalszej kolejności przyjęcie odpowiedniej strategii sprzedaży bądź obsługi jest koniecznością, jeżeli chcemy myśleć o efektywnej komunikacji z klientem.

  1. Jakie są typy i typologie klientów w sprzedaży i obsłudze?
  2. Jakie są ich silne i słabe strony?
  3. Jak efektywnie sprzedawać i obsługiwać różne typy klientów?

Na te trzy podstawowe pytania i kilka innych, znajdziesz odpowiedź biorąc udział w szkoleniu z typologii klienta "Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta".

Szkolenie z typologii klientów polecamy:

  • Handlowcom zajmującym się sprzedażą bezpośrednią (spotkania, wizyty) lub pośrednią (telefon, email).
  • Specjalistom ds. obsługi klienta i pracownikom biur i obsługi klienta, salonów firmowych, sklepów i innych punktów handlowych.
  • Managerom zespołów handlowych i obsługi klientów.

Cele szkolenia


Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat różnych typów klientów występujących w procesie sprzedaży i obsługi klienta.

Biorąc udział w szkoleniu "Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta":

  • Określisz swoją postawę wobec różnych typów klienta.
  • Poznasz źródła i podstawy różnych zachowań klientów.
  • Zdobędziesz wiedzę o różnych typologiach klientów stosowanych w sprzedaży i obsłudze klienta.
  • Będziesz umiał rozpoznawać i określać najczęstsze typy klientów.
  • Podniesiesz swoje umiejętności komunikacji sprzedażowej z różnymi typami klientów.
  • Nauczysz się dostosowywać swoją komunikację do różnych typów klientów.

Program szkolenia


1. PO CO JEST KLIENT? KTO JEST KLIENTEM, JAKI JEST KLIENT?

 

  • Jakie zadania ciążą na kliencie i jakie korzyści nam daje?
  • Balans zadań do korzyści - i kto tu ma trudniej?
  • Spojrzenie na klienta z zupełnie innej perspektywy niż zawsze
  • Czy lubimy tych, którym sprzedajemy? A jeśli nie, jak sprzedawać?

2. DIAGNOZA MOJEJ POSTAWY WOBEC OTOCZENIA I KLIENTA

 

  • Każdy ma swoją mapę i co to znaczy?
  • Dlaczego jednych lubimy a innych nie?
  • Jak walczyć z niechęcią do niektórych osób?
  • Mój klient. Fajny czy wredny?

3. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY ZACHOWAŃ KLIENTÓW

 

  • Potrzeby, motywy, postrzeganie, osobowość etc.
  • Czynniki kształtujące zaufanie
  • Jak to wykorzystać w komunikacji z klientem?

4. TYPOLOGIA KLIENTA WG. RÓŻNYCH KONCEPCJI

 

  • Introwertycy, ekstrawertycy, sposoby komunikacji
  • Nastawienie na cel, nastawieni na relacje - sposoby komunikacji
  • Egoiści, altruiści - sposoby komunikacji
  • Potulni, nieprzytomni, agresywni - sposoby komunikacji

5. EFEKTYWNE PROCEDOWANIE SPRAW W KOMUNIKACJI Z KLIENTEM

 

  • Nawiązanie kontaktu
  • Rozpoznanie sprawy - techniki umożliwiające lepsze zrozumienie klienta
  • Załatwienie sprawy
  • Zakończenie
  • Pożegnanie

6. RELACJE Z KLIENTEM

  • Na czym polega relacja z klientem i dlaczego jest ważna?
  • Jak nawiązywać relacje dokładnie takie, jakie potrzebuje klient, żeby był zadowolony
  • Różne sposoby nawiązywania relacji z klientem "na chwilę" i z klientem "długoterminowym"

7. RADZENIE SOBIE W SYTUACJI GDY RELACJA STAJE SIĘ TRUDNA

 

  • Przyczyny
  • Czynniki
  • Praca z trudnym klientem
  • Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami?
Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami Tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 E-mail: firma@bonavigator.pl
Formularz kontaktowy

Szkoliliśmy

Szkolenia
ETAPY WIZYTY HANDLOWEJ
Etapy Wizyty Handlowej to szkolenie, które przygotowaliśmy z myślą o tych wszystkich handlowcach i managerach sprzedaży, którz...

Czytaj więcej

MANAGER SPRZEDAŻY COACHEM. Jak wykorzystać coaching w zarządzaniu handlowcami?
Każdy manager sprzedaży dąży do zbudowania jak najskuteczniejszego zespołu handlowców. Jeżeli jesteś managerem zespołu sprzedażowego ...

Czytaj więcej

NEGOCJACJE I SPRZEDAŻ USŁUG
Jak sprzedaje się usługi? Niełatwo, takiej odpowiedzi udziela ponad 86% handlowców zajmujących się sprzedażą usług BtB i BtC. Sprzeda...

Czytaj więcej

NEGOCJACJE Z SIECIAMI HANDLOWYMI
Sprzedaż produktów w sieciach handlowych jest dla wielu przedsiębiorstw istotnym, jeżeli nie kluczowym, kanałem dystrybucji. Bardzo w...

Czytaj więcej

NETWORKING HANDLOWY. Wszystko o wykorzystaniu networkingu w sprzedaży
Networking jest umiejętnością budowania osobistej sieci kontaktów w celu wzajemnej wymiany informacji, możliwości i kontaktów ...

Czytaj więcej

PERSWAZJA W SPRZEDAŻY (Sprzedaż Perswazyjna)
Perswazja, wpływ społeczny, manipulacja - całe nasze życie to nieustanny proces przekonywania. Przekonujemy dzieci aby poszły wcześnie spać,...

Czytaj więcej

POZYSKIWANIE KLIENTÓW (Prospecting). Szkolenie handlowe
Szkolenie "Pozyskiwanie Klientów (Prospecting). Szkolenie handlowe" przygotowaliśmy z myślą o handlowcach, którzy są odpowiedz...

Czytaj więcej

PROMOCJA SPRZEDAŻY - jak zwiększać sprzedaż bez obniżania cen. Mechanizmy i techniki stosowane w handlu tradycyjnym oraz e-commerce
Promocje sprzedaży to szeroko rozumiane mechanizmy i techniki mające w swoim zamierzeniu zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Nar...

Czytaj więcej

PRZEJMOWANIE KLIENTÓW KONKURENCJI
Dzięki umiejętnościom wyniesionym z tego szkolenia sprzedaż, Twoja rozmowa z klientem konkurencji będzie coraz częściej kończyła jego przeję...

Czytaj więcej

PSYCHOLOGIA SPRZEDAŻY. Psychologia Klienta
Zrozumienie motywacji klienta, jego zachowania, oraz umiejętność adekwatnego działania handlowca, wymaga poznania procesów psychologi...

Czytaj więcej

STORYTELLING W SPRZEDAŻY
Storytelling jest nowoczesną i niebanalną metodą sprzedaży, której opanowanie i stosowanie wpływa na zwiększenie skuteczności działań...

Czytaj więcej

SYSTEMY WYNAGRODZEŃ W DZIAŁACH HANDLOWYCH
System wynagradzania i premiowania handlowców jest jednym z kluczowych elementów funkcjonowania zespołów i działó...

Czytaj więcej

TECHNIKI EFEKTYWNEJ SPRZEDAŻY
Dzięki technikom, które opanujesz w trakcie szkolenia sprzedaż, Twoje rozmowy z klientami staną się skuteczniejsze i bardziej profesj...

Czytaj więcej

TECHNIKI OBRONY CENY
Większość handlowców na pytanie jaki jest najtrudniejszy moment rozmowy handlowej odpowiada "Rozmowa o cenie!!!". W chwili obecnej ta...

Czytaj więcej

TECHNIKI SPRZEDAŻY PRODUKTÓW LUKSUSOWYCH I MAREK PREMIUM
Uczestnicy szkolenia poznają zasady tworzenia wartości marki i produktu na różnych poziomach wynikających z potrzeb ich klientó...

Czytaj więcej

TECHNIKI SPRZEDAŻY USŁUG
Kupując samochód możesz go zobaczyć, przetestować, kupując krem do twarzy możesz najpierw skorzystać z darmowych próbek i test...

Czytaj więcej

TELEMARKETING DLA HANDLOWCÓW - poziom zaawansowany
Telefon to bardzo skuteczne narzędzie aktywnej sprzedaży i jedna z najbardziej ci efektywnych metod dotarcia do potencjalnych klientó...

Czytaj więcej

TELEMARKETING DLA HANDLOWCÓW - techniki podstawowe
Telemarketing to bardzo skuteczne narzędzie aktywnej sprzedaży i jedna z najbardziej efektywnych metod dotarcia do potencjalnych klient&oacu...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody wsparcia wzrostu sprzedaży
Trade marketing to taki dziwny twór zawieszony pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Niby marketing, ale nie do końca. To mniej prestiżo...

Czytaj więcej

ZAMYKANIE SPRZEDAŻY. DOMYKANIE KLIENTA
Największy odsetek utraconych szans sprzedaży wynika z braku lub niewłaściwego zamknięcia procesu sprzedaży. Symptomy braku zamknięcia sprze...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ KLIENTA I FIRMY
Podczas szkolenia zdefiniujemy pojęcia wartości dla klienta i dla firmy oraz rozważymy konotacje wynikające z tych definicji dla każdego z n...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM. Szkolenie dla Dyrektorów i Kierowników Sprzedaży
Zarządzanie zespołem handlowym wymaga od managera kompleksowych (multidyscyplinarnych) kompetencji związanych z różnymi dziedzinami k...

Czytaj więcej

Trenerzy
Beata J. Grabiańska
Trener praktyk biznesu. Ekspert w zakresie zarządzania, sprzedaży i obsługi klienta. Karierę zawodową rozpoczęła w 1994 roku, jako prezente...

Czytaj więcej

Aneta Ropek
Trener praktyk sprzedaży. Coach. Manager handlowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym związanym ze sprzedażą. Ekspert w zakresie zar...

Czytaj więcej

Anna Ritter
Trener praktyk, z wykształcenia psycholog społeczny ze specjalizacją psychologia biznesu. Ekspert z ponad 15 letnim doświadczeniem managersk...

Czytaj więcej

Paweł Wojciechowski
Trener - Praktyk. Menedżer wyższego szczebla (Dyrektor Operacyjny, Dyrektor Handlowy), specjalista w zakresie negocjacji, zarządzania, techn...

Czytaj więcej

Andrzej Zdanowski
Trener – Praktyk. Ekspert w zakresie sprzedaży i zarządzania. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie zawodowe w zakresie tematów...

Czytaj więcej

Artykuły
Storytelling i jego zastosowanie w sprzedaży

Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreo...

Czytaj więcej

Techniki, metody i etapy sprzedaży

Sprzedaż pełni kluczową rolę w biznesie. Kto nie sprzedaje, ten nie zarabia. Warto jednak pamiętać, że konkurencja na rynku nie śpi. Aby ...

Czytaj więcej

Zagadka asertywności. Zachowania asertywne w praktyce zawodowej i kontakcie z klientem

O potrzebie bycia asertywnym słyszymy na każdym kroku, Często nawet wymienia się ją, jako jedną z cech charakteru niezbędnych do osiągnię...

Czytaj więcej

Czas agresywnych sprzedawców minął? część 1

Kiedy myślę sobie o dobrych relacjach pomiędzy sprzedającym a kupującym przychodzi mi do głowy, że być może utrzymanie takich relacji jes...

Czytaj więcej

Czas agresywnych sprzedawców minął? część 2

Obecnie wciąż trwają poszukiwania nowych narzędzi promocji i nowych taktyk handlowych w celu zwiększenia wartości sprzedaży. Nowoczesna s...

Czytaj więcej

Czas agresywnych sprzedawców minął? część 3

W sprzedaży nie ma miejsca na sentyment, zrozumiała jest konsekwencja w maksymalizacji wartości sprzedaży. Agresywna sprzedaż i pokusa pr...

Czytaj więcej

Czy każdy klient może być kluczowy?

O tym, że firma nie może funkcjonować bez klientów – wiedzą wszyscy. O tym, że nie wszyscy klienci przynoszą takie same korz...

Czytaj więcej

Trudny człowiek. Trudny klient

Spotykając się z „trudnym Klientem” w relacjach zawodowych nie mamy okazji pewnie o tym wszystkim myśleć. Po prostu pró...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -