O szkoleniu
Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta, to szkolenie, które podniesie Twoje kompetencje w zakresie prowadzenia procesów sprzedaży i obsługi różnych typów psychologicznych klientów. Dlaczego znajomość typologii klienta jest tak ważna w sprzedaży i obsłudze klientów?
Wspólnym doświadczeniem osób zajmujących się sprzedażą i obsługą klienta jest przekonanie, że nie ze wszystkimi klientami da się rozmawiać w ten sam sposób. Z jednymi komunikacja układa się bardzo dobrze, klient i sprzedawca doskonale rozumieją się, mogą rozmawiać godzinami - "nadając na tej samej fali" szybko dochodzą do porozumienia. Z innymi klientami jest zupełnie odwrotnie, brakuje porozumienia i zrozumienia, handlowiec i klient są sobą zmęczeni i chcą jak najszybciej zakończyć rozmowę... najczęściej na niczym.
Dlaczego tak dzieje się?
Klienci reprezentują różne typy osobowościowe i charakterologiczne. Różnią się od siebie zachowaniami i sposobem komunikacji zupełnie odmiennie traktując handlowca czy specjalistę ds. obsługi klienta.
Rozpoznanie typu klienta przez handlowca i w dalszej kolejności przyjęcie odpowiedniej strategii sprzedaży bądź obsługi jest koniecznością, jeżeli chcemy myśleć o efektywnej komunikacji z klientem.
- Jakie są typy i typologie klientów w sprzedaży i obsłudze?
- Jakie są ich silne i słabe strony?
- Jak efektywnie sprzedawać i obsługiwać różne typy klientów?
Na te trzy podstawowe pytania i kilka innych, znajdziesz odpowiedź biorąc udział w szkoleniu z typologii klienta "Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta".
Szkolenie z typologii klientów polecamy:
- Handlowcom zajmującym się sprzedażą bezpośrednią (spotkania, wizyty) lub pośrednią (telefon, email).
- Specjalistom ds. obsługi klienta i pracownikom biur i obsługi klienta, salonów firmowych, sklepów i innych punktów handlowych.
- Managerom zespołów handlowych i obsługi klientów.
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat różnych typów klientów występujących w procesie sprzedaży i obsługi klienta.
Biorąc udział w szkoleniu "Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta":
- Określisz swoją postawę wobec różnych typów klienta.
- Poznasz źródła i podstawy różnych zachowań klientów.
- Zdobędziesz wiedzę o różnych typologiach klientów stosowanych w sprzedaży i obsłudze klienta.
- Będziesz umiał rozpoznawać i określać najczęstsze typy klientów.
- Podniesiesz swoje umiejętności komunikacji sprzedażowej z różnymi typami klientów.
- Nauczysz się dostosowywać swoją komunikację do różnych typów klientów.
2 wygodne formy realizacji szkolenia "Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta"
Wybierz najbardziej odpowiednią dla siebie formę udziału w szkoleniu z typów klienta w sprzedaży i obsłudze klienta.
- Szkolenie zamknięte dla sił sprzedaży / obsługi klienta Twojej firmy. Rozwiązanie rekomendowane dla grup 4/5 - 12 osób. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Korzyścią jest to, że szkolenie jest prowadzone wg. dedykowanego programu uwzględniające potrzeby szkoleniowe i specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstwa klienta.
- Szkolenie online. Dedykowane e-szkolenie prowadzone na profesjonalnej platformie internetowej dla Twojej firmy / zespołu. Podobnie jak w wypadku szkolenia zamkniętego zrealizujemy je w oparciu o dedykowany program merytoryczny.
Program szkolenia
1. PO CO JEST KLIENT? KTO JEST KLIENTEM, JAKI JEST KLIENT?
- Jakie zadania ciążą na kliencie i jakie korzyści nam daje?
- Balans zadań do korzyści - i kto tu ma trudniej?
- Spojrzenie na klienta z zupełnie innej perspektywy niż zawsze
- Czy lubimy tych, którym sprzedajemy? A jeśli nie, jak sprzedawać?
2. DIAGNOZA MOJEJ POSTAWY WOBEC OTOCZENIA I KLIENTA
- Każdy ma swoją mapę i co to znaczy?
- Dlaczego jednych lubimy a innych nie?
- Jak walczyć z niechęcią do niektórych osób?
- Mój klient. Fajny czy wredny?
3. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY ZACHOWAŃ KLIENTÓW
- Potrzeby, motywy, postrzeganie, osobowość etc.
- Czynniki kształtujące zaufanie
- Jak to wykorzystać w komunikacji z klientem?
4. TYPOLOGIA KLIENTA WG. RÓŻNYCH KONCEPCJI
- Introwertycy, ekstrawertycy, sposoby komunikacji
- Nastawienie na cel, nastawieni na relacje - sposoby komunikacji
- Egoiści, altruiści - sposoby komunikacji
- Potulni, nieprzytomni, agresywni - sposoby komunikacji
5. EFEKTYWNE PROCEDOWANIE SPRAW W KOMUNIKACJI Z KLIENTEM
- Nawiązanie kontaktu
- Rozpoznanie sprawy - techniki umożliwiające lepsze zrozumienie klienta
- Załatwienie sprawy
- Zakończenie
- Pożegnanie
6. RELACJE Z KLIENTEM
- Na czym polega relacja z klientem i dlaczego jest ważna?
- Jak nawiązywać relacje dokładnie takie, jakie potrzebuje klient, żeby był zadowolony
- Różne sposoby nawiązywania relacji z klientem "na chwilę" i z klientem "długoterminowym"
7. RADZENIE SOBIE W SYTUACJI GDY RELACJA STAJE SIĘ TRUDNA
- Przyczyny
- Czynniki
- Praca z trudnym klientem
- Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami?
Szkolenie "Typy klientów w sprzedaży i obsłudze klienta" poprowadzi: