drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

TREND, FORESIGHT, INNOWACJA. Szkolenie dla zarządzających innowacjami i strategiami rozwoju przedsiębiorstwa / organizacji


O szkoleniu


Szkolenie "Trend, Foresight, Innowacja" dostarczy wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania innowacjami, analizy otoczenia biznesowego i tworzenia oraz wdrażania strategii rozwoju firm. Szkolenie pomoże także zrozumieć, jak ważną rolę pełnią w dzisiejszym świecie innowacje i ich odbiorcy oraz co należy wziąć pod uwagę projektując innowacje, by finalnie przyniosły one zysk.

Przedstawione zostaną praktyczne aspekty projektowania i wdrażania innowacyjnych strategii rozwoju w przedsiębiorstwach. Warsztatowy charakter szkolenia pozwoli uczestnikom na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.

  • Trend

Jak funkcjonować w nieustannie zmieniającym się świecie? Jakie informacje są ważne dla naszego biznesu i jak je interpretować? Rozwiązania popularne jeszcze rok temu, zostały już wdrożone przez większość ambitnie rozwijających się firm. Eksperci opracowują nowe strategie biznesowe, które przyciągają do nich większą grupę klientów. To właśnie na konsumentów, świat skierował swoje oczy - często to oni wyznaczają trendy. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, które trendy należy zaadaptować, a które nie są ciekawym kierunkiem rozwoju naszego przedsiębiorstwa.

  • Foresight

Co w praktyce oznacza foresight strategiczny? To możliwość przewidywania i oceniania przyszłych zdarzeń w okresie długoterminowym. Dalszym etapem procesu jest układanie strategii w celu wykorzystywania szans w przyszłości. Foresight stosowany jest najczęściej jako instrument prognozowania i podejmowania decyzji.
Wykorzystanie foresightu pomaga odpowiedzieć na strategiczne pytania, takie jak: jakie zmiany nadejdą, kim będą nasi klienci za 10 - 20 lat; czy nasza organizacja będzie odpowiednia za 10 - 20 lat? Odpowiedzi na tego typu pytania pozwalają na stworzenie strategii, która wykorzystuje przyszłość już dziś jako atut, a nie coś, co można obserwować z daleka.

  • Innowacja

Czy Twojej firmie brakuje zdolności innowacyjnych, które są jej potrzebne do poruszania się po zmianach w otoczeniu rynkowym? Innowacje to ulepszenia, które mogą być wdrażane na wielu płaszczyznach: produktowej, marketingowej czy organizacyjnej. Należy zatem uważnie obserwować rynek, słuchać klientów i śledzić nowe trendy, by móc rozpocząć proces tworzenia nowych rozwiązań. Warto wiedzieć, czym się kierować podczas projektowania i wdrażania innowacji, by zrealizować podstawowy cel wdrażania innowacji - zwiększenie zysku.

Nadaj ramy firmowym projektom, zaplanuj odpowiednią strategię i rozwiń swoje przedsiębiorstwo tak, by poprawić jego wyniki finansowe.

Cele szkolenia


Celem szkolenia "Trend, Foresight, Innowacja" jest zapoznanie i przygotowanie uczestników do efektywnego opracowania i zarządzania procesem, jakim jest rozwój przedsiębiorstwa. Szkolenie uświadomi uczestnikom istotę tworzenia innowacji biznesowych i odpowiadania na potrzeby otoczenia.

Biorąc udział w szkoleniu:

  • Poznasz jaką rolę pełni osoba zarządzająca innowacjami w firmie i z jakimi wyzwania się mierzy.
  • Dowiesz się, jak dzięki dobrze przygotowanej strategii rozwoju przedsiębiorstwa, maksymalizować zyski i zwiększać poziom konkurencyjności swojej firmy na rynku.
  • Dowiesz się, jakie są kluczowe elementy tworzenia innowacji w praktyce.Nauczysz się analizować odpowiednie składowe otoczenia biznesu i wyciągać trafne wnioski, w celu usprawnienia działania przedsiębiorstwa.
  • Dowiesz się, jak wykorzystywać światowe trendy i prognozy biznesowe, będąc jednocześnie innowacyjnym.
  • Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci skutecznie docierać do Klienta i realizować cele firmy, maksymalizować zysk oraz ograniczyć ryzyko związane z niepełnym wykorzystaniem potencjału jaki niesie ze sobą właściwy proces zarządzania innowacjami.

Grupa docelowa szkolenia z zarządzania innowacjami:

Udział w szkoleniu rekomendujemy:

  • Zarządom / Top Managerom.
  • Dyrektorom Działów Innowacji.
  • Dyrektorom ds. Strategii i Rozwoju.
  • Brand Managerom, Marketing Managerom.
  • Przedsiębiorcom MŚP (różnych branż)

3 wygodne sposoby udziału w szkoleniu z tworzenia innowacji:

Wybierz najbardziej odpowiednią dla siebie lub twojego zespołu / firmy formę udziału w szkoleniu:

  • Szkolenie zamknięte dla zespołu Twojej firmy. Rozwiązanie rekomendowane dla grup 4/5 do 12 osób. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Korzyścią jest to, że szkolenie jest prowadzone wg. dedykowanego programu uwzględniające potrzeby szkoleniowe i specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstwa klienta.
  • Szkolenie "1 na 1". Przeznaczone indywidualnie dla 1 osoby. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Program szkolenia jest dostosowywany do zgłoszonych potrzeb.
  • Szkolenie online. Dedykowany webinar dla Ciebie indywidualnie lub Twojej firmy / zespołu.

Jak przebiega szkolenie "Trend, Foresight, Innowacja"?

Szkolenie odbywa się w formie praktycznych warsztatów rozwijających u uczestników umiejętności związane z analizą otoczenia przedsiębiorstwa, planowaniem strategicznym i wdrażaniem innowacji biznesowych. Podczas warsztatów wykorzystywane są narzędzia aktywizujące takie jak m.in.: ćwiczenia indywidualne i zespołowe, praca w małych grupach, praca z zadaniami, rozwiązywanie studiów przypadku, burza mózgów, dyskusja moderowane. Poszczególne moduły i bloki szkolenia są podsumowywane przez trenera prowadzącego mini-wykłady. Szkolenie może być prowadzone również w języku angielskim.

Program szkolenia


1. WPROWADZENIE

2. TRENDY W BIZNESIE

  • Pojęcie trendu
  • Analiza otoczenia
  • Wybór odpowiednich trendów, jako sugestii i kierunków do rozwoju
  • Top trendy biznesowe
  • Trendy społeczne i ich wpływ na biznes

3. FORESIGHT - PLANOWANIE I REALIZACJA STRATEGII ROZWOJU

  • Skanowanie środowiskowe - identyfikacja zmian, które mają znaczenie dla Twojej organizacji, dokonywana we współpracy z szeroko rozpowszechnionymi wynikami, wykraczająca poza trendy i służąca identyfikacji czynników systemowych
  • Myślenie strategiczne - dzielenie się wynikami skanowania oznacza, że każdy ma dostęp do tych samych informacji i każdy może je wykorzystać do strategicznego myślenia o możliwej przyszłości Twojej organizacji
  • Podejmowanie decyzji strategicznych - tworzenie preferowanej przyszłości po zbadaniu szeregu możliwych kontraktów terminowych w celu stworzenia wspólnego przyszłego celu
  • Planowanie strategiczne - tworzenie planu, który pomoże Państwu w poruszaniu się po dzisiejszym środowisku operacyjnym oraz w informowaniu o działaniach i podejmowaniu decyzji
  • Oceniając - sprawdzamy regularnie, aby ocenić wpływ - czy uzyskaliśmy pożądany wpływ, a jeśli nie, to co należy zmienić?
  • Narzędzia wspomagające planowanie w oparciu o przewidywane zjawiska:

          - Analiza SWOT i Analiza ograniczeń
          - Badanie metodą Delphi
          - Analiza krzyżowa wpływów
          - Analiza scenariuszy
          - Analiza PEST (Polityczno - Ekonomiczno - Społeczno - Technologiczna)

4. INNOWACJE - PROJEKTOWANIE I WDRAŻANIE

  • Czym jest innowacja
  • Metody wspomagające tworzenie innowacji w organizacji
  • Osoby zaangażowane w proces tworzenia innowacji
  • Kultura zorientowana na klienta
  • Zdolność adaptacji i zwinność
  • Przedsiębiorczość
  • Kreatywność
  • Proces innowacyjny:

          - Weryfikacja miejsca odpowiedniego do wdrożenia innowacji w organizacji
          - Proces kreatywny
          - Proces wdrożeniowy
          - Zarządzanie, kontrolowanie, monitorowanie
          - Ewaluacja

5. PODSUMOWANIE SZKOLENIA

Szkolenie "TREND, FORESIGHT, INNOWACJA. Szkolenie dla zarządzających innowacjami i strategiami rozwoju przedsiębiorstwa / organizacji" poprowadzi

Szkolenia zamknięte

Przygotujemy dla Twojej firmy bądź zespołu dedykowane klasyczne szkolenie zamknięte prowadzone w oparciu o specjalnie przygotowany, w oparciu o diagnozę potrzeb szkoleniowych, program szkolenia. Termin miejsce realizacji szkolenia zamkniętego ustalamy indywidualnie z Klientem. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt. Dojazd trenera gratis.

Szkolenie online

Szkolenie online jest nowoczesną, bezpieczną i efektywną formą rozwoju pracowników. Przygotujemy i przeprowadzimy dla Twojej firmy / zespołu dedykowane szkolenie online. dedykowanego programu merytorycznego. Nasze szkolenia online realizujemy na w pełni profesjonalnej platformie internetowej. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Kontakt

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszego szkolenia.

Biuro Obsługi Klienta: bok@bonavigator.pl | 784 010 774 | 22 877 38 43

Dział szkoleń zamkniętych: firma@bonavigator.pl | 784 010 775 | 22 877 38 47

Zapraszamy do kontaktu!