Szkolenie "Trend, Foresight, Innowacja" dostarczy wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania innowacjami, analizy otoczenia biznesowego i tworzenia oraz wdrażania strategii rozwoju firm. Szkolenie pomoże także zrozumieć, jak ważną rolę pełnią w dzisiejszym świecie innowacje i ich odbiorcy oraz co należy wziąć pod uwagę projektując innowacje, by finalnie przyniosły one zysk.
Przedstawione zostaną praktyczne aspekty projektowania i wdrażania innowacyjnych strategii rozwoju w przedsiębiorstwach. Warsztatowy charakter szkolenia pozwoli uczestnikom na praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy.
Jak funkcjonować w nieustannie zmieniającym się świecie? Jakie informacje są ważne dla naszego biznesu i jak je interpretować? Rozwiązania popularne jeszcze rok temu, zostały już wdrożone przez większość ambitnie rozwijających się firm. Eksperci opracowują nowe strategie biznesowe, które przyciągają do nich większą grupę klientów. To właśnie na konsumentów, świat skierował swoje oczy - często to oni wyznaczają trendy. Warto więc odpowiedzieć sobie na pytanie, które trendy należy zaadaptować, a które nie są ciekawym kierunkiem rozwoju naszego przedsiębiorstwa.
Co w praktyce oznacza foresight strategiczny? To możliwość przewidywania i oceniania przyszłych zdarzeń w okresie długoterminowym. Dalszym etapem procesu jest układanie strategii w celu wykorzystywania szans w przyszłości. Foresight stosowany jest najczęściej jako instrument prognozowania i podejmowania decyzji.
Wykorzystanie foresightu pomaga odpowiedzieć na strategiczne pytania, takie jak: jakie zmiany nadejdą, kim będą nasi klienci za 10 - 20 lat; czy nasza organizacja będzie odpowiednia za 10 - 20 lat? Odpowiedzi na tego typu pytania pozwalają na stworzenie strategii, która wykorzystuje przyszłość już dziś jako atut, a nie coś, co można obserwować z daleka.
Czy Twojej firmie brakuje zdolności innowacyjnych, które są jej potrzebne do poruszania się po zmianach w otoczeniu rynkowym? Innowacje to ulepszenia, które mogą być wdrażane na wielu płaszczyznach: produktowej, marketingowej czy organizacyjnej. Należy zatem uważnie obserwować rynek, słuchać klientów i śledzić nowe trendy, by móc rozpocząć proces tworzenia nowych rozwiązań. Warto wiedzieć, czym się kierować podczas projektowania i wdrażania innowacji, by zrealizować podstawowy cel wdrażania innowacji - zwiększenie zysku.
Nadaj ramy firmowym projektom, zaplanuj odpowiednią strategię i rozwiń swoje przedsiębiorstwo tak, by poprawić jego wyniki finansowe.
Celem szkolenia "Trend, Foresight, Innowacja" jest zapoznanie i przygotowanie uczestników do efektywnego opracowania i zarządzania procesem, jakim jest rozwój przedsiębiorstwa. Szkolenie uświadomi uczestnikom istotę tworzenia innowacji biznesowych i odpowiadania na potrzeby otoczenia.
Biorąc udział w szkoleniu:
Udział w szkoleniu rekomendujemy:
Wybierz najbardziej odpowiednią dla siebie lub twojego zespołu / firmy formę udziału w szkoleniu:
Szkolenie odbywa się w formie praktycznych warsztatów rozwijających u uczestników umiejętności związane z analizą otoczenia przedsiębiorstwa, planowaniem strategicznym i wdrażaniem innowacji biznesowych. Podczas warsztatów wykorzystywane są narzędzia aktywizujące takie jak m.in.: ćwiczenia indywidualne i zespołowe, praca w małych grupach, praca z zadaniami, rozwiązywanie studiów przypadku, burza mózgów, dyskusja moderowane. Poszczególne moduły i bloki szkolenia są podsumowywane przez trenera prowadzącego mini-wykłady. Szkolenie może być prowadzone również w języku angielskim.
- Analiza SWOT i Analiza ograniczeń
- Badanie metodą Delphi
- Analiza krzyżowa wpływów
- Analiza scenariuszy
- Analiza PEST (Polityczno - Ekonomiczno - Społeczno - Technologiczna)
- Weryfikacja miejsca odpowiedniego do wdrożenia innowacji w organizacji
- Proces kreatywny
- Proces wdrożeniowy
- Zarządzanie, kontrolowanie, monitorowanie
- Ewaluacja
Przygotujemy dla Twojej firmy bądź zespołu dedykowane klasyczne szkolenie zamknięte prowadzone w oparciu o specjalnie przygotowany, w oparciu o diagnozę potrzeb szkoleniowych, program szkolenia. Termin miejsce realizacji szkolenia zamkniętego ustalamy indywidualnie z Klientem. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt. Dojazd trenera gratis.
Szkolenie online jest nowoczesną, bezpieczną i efektywną formą rozwoju pracowników. Przygotujemy i przeprowadzimy dla Twojej firmy / zespołu dedykowane szkolenie online. dedykowanego programu merytorycznego. Nasze szkolenia online realizujemy na w pełni profesjonalnej platformie internetowej. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.
Jak zarządzać zespołem? Pytanie z pozoru proste. Prawda? Jednak odpowiedź nie należy do łatwych i nieskomplikowanych. W dużym skró...
Expose szefa jest bardzo ważnym i przydatnym narzędziem managerskim wykorzystywanym w zarządzaniu zespołami pracowniczymi. Czym jest expo...
Jak to możliwe, że wyrabiamy sobie opinię o nowo poznanej osobie w ciągu 30 sekund? Nawet jeżeli nie odezwała się do nas ani jednym słowe...
Czy to możliwe, że obserwacje włoskiego ekonomisty i miłośnika kotów, następnie opracowane i opisane w latach 50-tych XX wieku prz...
Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...
Informacja zwrotna (feedback) może być dla każdego managera zarządzającego zespołem pracowniczym bardzo istotnym narzędziem w kierowaniu ...
W praktyce kierowania zespołem menedżerowie mają prędzej czy później do czynienia z oporem pracowników. Ujawnia się on w ro...
Od dawna część firm stosuje proces oceny pracowników. Część z nich świadomie udoskonala lub rozpoczyna proces udoskonalenia w miar...
Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...
Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...
W "płynnej nowoczesności", w której dominującym przekonaniem jest pewność co do tego, że wszystko może się zmienić, nie dziwi wcal...
Zapraszamy do zapoznania się z 5 poradami dla menedżerów kierujących zespołami. Zasady opracował Paweł Wojciechowski trener, autor...
Motywowanie pracowników jest jednym z najważniejszych zadań każdego pracodawcy. Dlaczego? Ponieważ im pracownicy są bardziej zmoty...
Oddajemy w Państwa ręce ebook "Motywowanie pracowników. Wszystko, co manager powinien wiedzieć i umieć" przygotow...
Pytanie postawione w tytule tego artykułu jest o tyle nietypowe, co frapujące. Każdy, kto kiedykolwiek zarządzał zasobami ludzkimi, czyli...
Bardzo udaną premierę rynkową miał program szkolenia z zarządzania zespołami handlowymi (sprzedażowymi) przygotowany przez trenera i eksp...
Wielu liderów nie przyznaje się do strachu ... Jeśli szef zespołu stosuje "siłowe rozwiązania", prędzej czy później poczuje...
Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...
Niedawno rozmawiałem z Anną, nowo mianowaną dyrektor dużego centrum informacyjnego. Kiedy się spotkaliśmy odniosłem wrażenie, że rozmawia...
Sprzedaż, konsulting, szkolenia, rozwój produktów, e-commerce i wiele innych obszarów z rzeczywistości globalnego bi...
Właściwe ukierunkowanie strategiczne pozwoli uzyskać wymierne korzyści wpływające na efektywność pracy zespołu min.: członkowie zespołu z...
Sztuka zadawania właściwych pytań stała się dzisiaj jedną z podstawowych umiejętności w zarządzaniu firmą. Einstein twierdził, że to co r...
Przed przystąpieniem do budowania zespołu każdy lider powinien sobie zadać kluczowe pytanie "Czego oczekują ode mnie moi pracownicy?". Cz...
Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...
Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...
KPI - kluczowe wskaźniki wydajności (ang. Key Performance Indicators) - to wybrana kompozycja wskaźników, odnosząca do kompleksowe...