O szkoleniu
Techniki sprzedaży produktów luksusowych i marek premium, to szkolenie, które przygotuje uczestników do prowadzenia skuteczniej sprzedaży produktów i usług skierowanych do najbardziej zamożnej grupy klientów. Sprzedaż marek, produktów i usług luksusowych boryka się z jednym podstawowym błędem handlowców. Największą trudnością jest spojrzenie na produkt "oczami i portfelem" klienta. Dużo pracy wymaga nauczenie się "wyjścia ze swojej skóry" i mówienie do klienta jego korzyściami, a nie tymi, które handlowcy uważają za istotne.
Dodatkowo nieumiejętne badanie potrzeb klienta, powodowane tym samym błędem sprawia trudność z zaoferowaniu produktu relewantnego, idealnego dla klienta zainteresowanego ofertą marki luksusowej / premium. Często przez te dwa błędy handlowcy tracą potencjalnego klienta.
Kluczem do udanej sprzedaży produktów i usług luksusowych jest zmiana mentalności sprzedawcy i wytrącenie go z dotychczasowego schematu działania. Na szczęście jest to możliwe i kiedy handlowcy naucza się nowej sztuki rozmowy z klientem, następuje szybki wzrost sprzedaży przy rosnącej satysfakcji członków zespołu handlowego.
Nic tak nie frustruje jak kolejne nieudane próby i nic tak nie "dodaje skrzydeł" jak umiejętna i skuteczna rozmowa finalizująca się sprzedażą i oczarowanym obsługą klientem. Tak właśnie sprzedaje się produkty i usługi luksusowe w segmencie premium i na takie właśnie szkolenie Państwa zapraszamy.
Cele szkolenia
Celem szkolenia "Techniki sprzedaży produktów luksusowych i marek premium" jest:
- Poznanie różnicy pomiędzy produktem basic a luksusowym.
- Nauczenie się "patrzenia oczami i zasobnością portfela" klienta kupującego usługi o dobra luksusowe.
- Zrozumienie indywidualnych / nietypowych potrzeb klienta w segmencie premium.
- Poznanie i przećwiczenie języka korzyści i nauczenie się jego tworzenia do prezentacji oferty produktów i usług luksusowych.
- Nauczenie się umiejętnego dopasowania korzyści do indywidualnych potrzeb klientów zainteresowanych posiadaniem marki luksusowej.
- Poznanie i przećwiczenie umiejętnego dopasowania komunikacji oraz predykatów słownych do typu osobowości klienta premium, innych niż do klienta basic.
- Zmiana mentalności handlowca i nastawienia do sprzedaży produktów marek luksusowych.
- Przeanalizowanie procesu sprzedaży produktów i usług w segmencie premium.
- Podniesienie umiejętności handlowych uczestników.
- Pogłębienie wiedzy z zakresu stosowania efektywnych technik sprzedaży marek luksusowych i premium.
- Zwiększenie motywacji do sprzedaży poprzez poznanie i zastosowanie nowych skutecznych narzędzi sprzedażowych.
- Zainspirowanie oraz podniesienie satysfakcji z pracy działu handlowego.
Grupa docelowa szkolenia "Techniki sprzedaży produktów luksusowych i marek premium"
Od ponad 18 lat efektywnie wspieramy naszą wiedzą i doświadczeniem rozwój sił sprzedaży. Szkolenie ze sprzedaży dóbr luksusowych polecamy:
- Managerom handlowym kierującym zespołami sprzedażowymi w segmencie produktów i usług premium adresowanych do klienta zamożnego.
- Sprzedawcom, handlowcom, KAM-om, którzy biorą udział w procesie sprzedaży produktów i usług luksusowych.
Sposób prowadzenia szkolenia ze sprzedaży dóbr luksusowych
Szkolenie "Techniki sprzedaży produktów luksusowych i marek premium" ma charakter praktycznego warsztatu, podczas którego uczestnicy nabywają umiejętności potrzebnych do skutecznej sprzedaży produktu lub usługi adresowanej do klienta z segmentu premium. Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniach, które pozwolą na m.in.:
- Przeanalizowanie "mapy postrzegania świata" klienta i zrozumienie jej wpływu na jego decyzje zakupowe.
- Zmianę własnego nastawienia i motywacji.
- Zbudowanie pewności siebie w kontakcie z klientem premium.
- Podniesienie umiejętnego zadawania pytań i wyciągania wniosków z odpowiedzi.
- Poznania wartości języka korzyści jako skutecznej techniki sprzedaży.
- Poznania swojego sposobu komunikacji.
- Określenie mocnych i słabych stron osobowości istotnych w kontakcie z klientem.
Podsumowaniem ćwiczeń są mini-wykłady i prezentacje prowadzone przez trenera.
2 wygodne formy realizacji szkolenia "Techniki sprzedaży produktów luksusowych i marek premium"
- Szkolenie zamknięte stacjonarne. Rozwiązanie polecane dla grupy 5/6 do 12 osób z jednej firmy. Zaletą szkolenia zamkniętego jest to, że jest ono prowadzone w oparciu o dedykowany program szkolenia przygotowany pod kątem Twojej firmy. Termin, miejsce realizacji są ustalane indywidualnie z Klientem. W celu otrzymania wyceny prosimy o kontakt.
- Szkolenie zamknięte online. Dedykowany szkolenie online z programem przygotowanym pod kątem potrzeb i specyfiki produktu. Tylko dla Twojej firmy / zespołu. Skontaktuj się z nami aby uzyskać wycenę.
Program szkolenia
1. ISTOTA PRACY SPRZEDAWCY DÓBR LUKSUSOWYCH
- Niezbędna i pożądana wiedza, umiejętności i postawa
- Wyzwania dla sprzedawców dóbr luksusowych w Polsce
- Postawy konsumentów wobec luksusu
- Czym jest "luksus"?
- Zmiany w otoczeniu rynkowym, a popyt na produkty luksusowe w Polsce
- Czym różni się produkt klasy premium od non premium
- Polski użytkownik marki luksusowej
2. PRZYGOTOWANIE DO SPRZEDAŻY - KLUCZOWY CZYNNIK WZMACNIAJĄCY POZYCJĘ HANDLOWCA
- Analiza SWOT prezentowanej oferty
- Analiza potencjalnych interesów klienta
- Analiza SWOT potencjału działu handlowego
3. NAJWAŻNIEJSZE REGUŁY I ZASADY PROFESJONALNEJ OBSŁUGI KLIENTA LUKSUSOWEGO
- Umiejętne nawiązywanie relacji z klientem luksusowym
- Prezentowanie oferty
- Obsługa sprzedaży
- Obsługa posprzedażowa
- Docenianie i dowartościowanie klienta
- Rekomendacje
4. SPOSÓB KOMUNIKOWANIA SIĘ Z OTOCZENIEM. ELEMENTY AUTOPREZENTACJI I ETYKIETY BIZNESOWEJ W SPRZEDAŻY PRZEZ TELEFON
- Siła komunikacji niewerbalnej - dlaczego zwracamy szczególną uwagę na to jak się zachowujemy oraz jak odbierają nas inni
- Kreowanie pożądanego wizerunku personalnego.
- Techniki budowania wiarygodności przekazu: ton głosu, gesty, słowa
5. RZECZYWISTE POTRZEBY KLIENTA A POTRZEBY EMOCJONALNE: ROZPOZNAWANIE POTRZEB
- Zadawanie pytań jako sposób dochodzenia do sedna sprawy - umiejętne zbadanie potrzeb klienta luksusowego
- Klucz do zadawania pytań, które RZECZYWIŚCIE zbadają potrzeby a nie tylko deklaracje klienta luksusowego
- Techniki lingwistyczne:
- parafraza - metoda na skupienie uwagi i poprawne zrozumienie
- klaryfikacja, czyli zadawanie pytań w celu konkretyzacji szczegółów
- Emocjonalne potrzeby określonych typów klientów
6. PREZENTACJA PRODUKTU W INTERAKCJI Z KLIENTEM
- Motywacja klienta do zakupu produktu luksusowego
- Rola prestiżu i jak ją wykorzystać w prezentacji produktu
- Indywidualne traktowanie
- Obsługa sprzedażowa i posprzedażowa
7. CELEBRACJA SPRZEDAŻY - TECHNIKI PRZEDSTAWIANIA CENY I PREZENTACJI PRODUKTU MARKOWEGO
- Zapomnij o podstawowych elementach podczas prezentacji, język korzyści (cecha, zaleta, korzyść)
- Techniki przedstawiania ceny produktów luksusowych, zasad gwarancji, budowanie marki poprzez profesjonalna obsługę i jakość
- Które korzyści produktu pozwalają go wyróżnić - jak o nie zadbać
- Dobór korzyści do określonego typu klienta - odpowiedź na oczekiwania
- Budowanie map korzyści dla oferty - praca zespołów
8. RADZENIE SOBIE Z OBIEKCJAMI KLIENTA
- Emocje towarzyszące zastrzeżeniom cenowym
- Techniki przyjmowania zastrzeżeń
- Sposoby zbijania obiekcji cenowych
- Savoir-vivre kontaktu z zastanawiającym się nad decyzja klientem
9. PODSUMOWYWANIE ROZMÓW Z KLIENTEM
- Jak zakończyć sprzedaż produktów luksusowych, żeby zdobyć rekomendacje
Szkolenie "TECHNIKI SPRZEDAŻY PRODUKTÓW LUKSUSOWYCH I MAREK PREMIUM" poprowadzi