O szkoleniu
Standardy obsługi klienta (biznesowego i indywidualnego), to zbiór zasad, reguł i dobrych praktyk, które odpowiadają na z pozoru proste pytanie. Jaka powinna być obsługa klienta w naszej firmie czy organizacji? Na to pytanie znasz odpowiedź i bez szkolenia ze standardów obsługi klienta B2B czy B2C. Obsługa klienta powinna być solidna, uprzejma, profesjonalna, szybka, realizująca potrzeby klienta, budująca pozytywny wizerunek firmy, itd.
Ale spróbuj zadać sobie pytanie: Co to oznacza?
- Co oznacza, że klient powinien szybko otrzymać interesujące go informacje? Szybko to w ciągu 5 godzin czy 5 minut?
- Klient oczekuje uprzejmości, prawda? I w standardzie obsługi powinniśmy mu ją zapewnić, ale jak wyrazić uprzejmość w kontakcie osobistym, jak dzwoniąc do klienta, a jak pisząc email?
Wszyscy wiemy, jaka powinna być obsługa klienta. Ujmując kwestię jakości obsługi klienta kolokwialnie - "schody" zaczynają się w momencie, gdy przekładamy tę wiedzę na konkretne zachowania pracowników obsługujących klientów, ich umiejętności i kompetencje, czyli kluczowe elementy codziennej pracy z klientem.
Nieocenioną pomocą w takiej sytuacji są standardy obsługi klienta. Rozumiane jako zbiór zasad i procedur opisujących zachowania, czynności i umiejętności oraz odpowiednio wysoki poziom kompetencji pracowników zajmujących się klientami, dzięki którym możemy być pewni, że nasza obsługa klienta jest solidna, uprzejma, profesjonalna, jednym słowem ma wszystkie cechy i zalety, których oczekuje klient.
Grupa docelowa szkolenia "Standardy obsługi klienta"
Od ponad 20 lat zajmujemy się skutecznym podnoszeniem poziomu kompetencji managerów i specjalistów odpowiedzialnych za obsługę klientów B2B i B2C. Nasze doświadczenie pozwala nam rekomendować szkolenie z standardów obsługi klienta:
- Managerom odpowiedzialnym za zespoły biur obsługi klienta, punktów obsługi klienta, punktów serwisowych, sklepów i punktów handlowych, etc.
- Specjalistom i pracownikom ds. obsługi klienta. Pracującym z klientami biznesowymi (B2B) i klientami indywidualnymi (B2C), niezależnie od tego czy realizują obsługę klientów w formie bezpośredniej czy też zdalnej.
- Urzędnikom i pracownikom jednostek administracji państwowej i samorządowej. Osoby załatwiające swoje sprawy w urzędzie, to też klienci.
Cele szkolenia
Uczestnicy w trakcie szkolenia "Standardy obsługi klienta"
- Poznają światowe, sprawdzone wzorce profesjonalnej obsługi klienta indywidualnego i biznesowego.
- Poznają najlepsze standardy kontaktów z klientami.
- Nauczą się jak w najlepszy sposób rozmawiać z klientami.
- Poznają w praktyce sprawdzone zasady rozmowy telefonicznej.
- Poznają zasady pisania korespondencji e-mailowej i tradycyjnej.
- Dowiedzą się jak sprawić, aby klient czuł się najważniejszą osobą w firmie.
Metoda prowadzenie szkolenia ze standardów obsługi klienta
Szkolenie "Standardy obsługi klienta" ma charakter praktycznego warsztatu, którego celem jest podniesienie praktycznych umiejętności związanych z prowadzeniem obsługi klienta zgodnie z najlepszymi i nowoczesnymi standardami. Uczestnicy warsztatu ze standardów obsługi klienta biorą udział w:
- Ćwiczeniach indywidualnych i zespołowych.
- Ćwiczeniach w małych grupach.
- Scenkach związanych z obsługą klientów.
- Burzach mózgów, dyskusjach, rozwiązywaniu case study ’s, rozwiązywaniu testów.
Podsumowaniem części warsztatowych są prezentacje i mini-wykłady prowadzone przez trenera.
Trzy wygodne formy realizacji szkolenia "Standardy obsługi klienta"
Szkolenie ze standardów obsługi klienta możesz zrealizować w dwóch wygodnych formach:
- Szkolenie otwarte. Rekomendowane pojedynczym osobom i małym 2/4 osobowym grupom. Terminy, miejsca, ceny oraz formularz zgłoszeniowy znajdziesz w prawej kolumnie strony.
- Szkolenie zamknięte. Polecane grupom 5-12 osób. Realizowane (zazwyczaj) w siedzibie Twojej firmy / instytucji. Termin jest ustalany indywidualnie. Niewątpliwą zaletą szkolenia zamkniętego ze standardów obsługi klienta jest dedykowany program szkoleniowy uwzględniający potrzeby uczestników i specyfikę ich pracy. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.
- Szkolenie online. Profesjonalny webinar / szkolenie online dla Twojego zespołu lub firmy.
Program szkolenia
1. Postawa prokliencka w nowoczesnym dziale obsługi klienta
- Zmiana nastawienia do obsługi klienta
- Korzyści z dobrej obsługi klienta dla klienta, pracownika i firmy
- Budowanie długofalowych relacji z klientami
- Jakie są oczekiwania klientów?
2. Standardy obsługi klientów w kontakcie bezpośrednim
- Pracownik - wizytówką firmy
- Jak najlepiej powitać klienta?
- Rola pierwszego wrażenia
- Savoir vivre pierwszego kontaktu
- Kodeks ubraniowy w pracy - żelazne zasady
- Komunikacja niewerbalna jako narzędzie budowania relacji z klientem
- Mowa ciała
- Proksemika (strefy dystansu)
3. Standardy obsługi klienta w rozmowie telefonicznej
- Skuteczne metody na dobre pierwsze wrażenie w rozmowie telefonicznej
- Zasady rozmowy telefonicznej
- Przygotowanie do rozmowy telefonicznej
- Sporządzanie notatek
- Przełączanie. Oddzwanianie. Telefon głośnomówiący. Sekretarka automatyczna
- Błędy i telefoniczne faux pas
- Głos o intonacja, dykcja, barwa
4. Standardy korespondencji e-mailowej w obsłudze klienta
- Wygląd graficzny wiadomości
- Formy grzecznościowe w mailach
- Podpis
- Netykieta
5. Standardy zbierania informacji i rozmowy z klientem
- Jak się komunikujemy?
- Schemat komunikacji
- Dlaczego nie możemy się porozumieć? - Bariery komunikacyjne
- Tajemnice aktywnego słuchania
- Sprawdzone techniki lingwistyczne w obsłudze klientów
- Słowa, które klienci kochają
- Zakazane słowa o zwroty, jakich należy unikać w rozmowie z klientem
- Metoda lejka
- 6 sprawdzonych sposobów zadawania pytań
- Jak podsumować zebrane informacje?
Zapraszamy na szkolenie "Standardy obsługi klienta"