O szkoleniu
Sprzedaż przez telefon to zadanie, przed którym stoi każdy handlowiec. Rozmowa handlowa prowadzona przez telefon, podobnie jak bezpośrednie spotkanie z klientem wymaga od handlowca odpowiedniego przygotowania, znajomości technik sprzedaży, psychologii i typologii klienta.
Telefon w rękach profesjonalnie wyszkolonego handlowca to doskonałe narzędzie do:
- Pozyskiwania nowych klientów.
- Umawiania spotkań handlowych z klientem.
- Sprzedaży, w tym cross i upsellingowej, do istniejącej bazy klientów.
- Obsługi klientów biznesowych i indywidualnych.
Szkolenie "Sprzedaż przez telefon" jest doskonałym warsztatem, dzięki któremu uczestnicy podnoszę swoje umiejętności i kompetencje potrzebne do prowadzenia skutecznych, czyli zakończonych sprzedażą, rozmów telefonicznych z klientami.
Grupa docelowa szkolenia "Sprzedaż przez telefon":
Kierując się naszym wieloletnim doświadczeniem w rozwoju kompetencji handlowych rekomendujemy szkolenie ze sprzedaży telefonicznej:
- Handlowcom prowadzącym sprzedaż na rynkach B2B i B2C wykorzystującym telefon do realizacji celów sprzedażowych (pozyskiwanie, sprzedaż, obsługa).
- Managerom klientów kluczowych (KAM) obsługujących swoich klientów również przez telefon.
- Managerom zespołów handlowych, przede wszystkim niższego i średniego szczebla, których handlowcy sprzedają, obsługują, pozyskują klienta przez telefon.
Metoda prowadzenia szkolenia:
Szkolenie z metod i technik sprzedaży przez telefon ma charakter aktywnego warsztatu. Podczas szkolenia weźmiesz udział w wielu ćwiczeniach indywidualnych i zespołowych, zadaniach i innych formach aktywizujących i podnoszących Twoje kompetencje. Podzielisz się swoim i skorzystasz z doświadczenia pozostałych uczestników szkolenia. Dzięki podsumowaniom i mini-wykładom trenera zdobędziesz nową wiedzę.
Cele szkolenia
Biorąc aktywny udział w szkoleniu "Sprzedaż przez telefon" rozwiniesz swoje umiejętności sprzedażowej rozmowy telefonicznej z klientem.
Nauczysz się i dowiesz się:
- Jakie są elementy wzorcowej komunikacji z klientem w rozmowie telefonicznej?
- Jak wykorzystać NLP w sprzedaży przez telefon?
- Które reguły perswazji i wywierania wpływu możesz stosować rozmawiając z klientem przez telefon?
- Co trzeba wiedzieć o psychologii i typologii klienta, żeby skutecznie sprzedawać przez telefon?
- Jaka powinna być struktura rozmowy telefonicznej z klientem?
- Jak przygotować scenariusz / skrypt rozmowy z klientem, aby ten chciał z Tobą rozmawiać?
- Jak poradzić sobie przez telefon z "trudnym klientem"?
3 wygodne formy realizacji szkolenia ze sprzedaży przez telefon:
Szkolenie "Sprzedaż przez telefon" możesz odbyć w czterech wygodnych formach:
- Szkolenie zamknięte dla zespołu Twojej firmy. Rozwiązanie rekomendowane dla grup 4/5 do 12 osób. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Korzyścią jest to, że szkolenie jest prowadzone wg. dedykowanego programu uwzględniające potrzeby szkoleniowe i specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstwa klienta.
- Szkolenie "1 na 1". Przeznaczone indywidualnie dla 1 osoby. Termin, miejsce szkolenia są uzgadnianie z klientem. Program szkolenia jest dostosowywany do zgłoszonych potrzeb.
- Szkolenie online. Dedykowane szkolenie online dla Twojej firmy / zespołu.
Program szkolenia
1.KOMUNIKACJA Z KLIENTEM PRZEZ TELEFON, CZYM JEST I DO CZEGO SŁUŻY?
- Co wpływa na wzajemnie rozumienie się?
- Rodzaje komunikacji
- Techniki komunikacji
- Spójność w komunikacji
2. ELEMENTY KOMUNIKACJI NLP W SPRZEDAŻY TELEFONICZNEJ
- Kanały przetwarzania
- Predykaty słowne
3. WYWIERANIE WPŁYWU SPOŁECZNEGO – WG CIALDINIEGO
- Do czego potrzebna jest preswazja
- „Klik -wrr” czyli techniki skutecznego wpływu społecznego i kiedy je stosować:
– wzbudzanie winy,
– przeszkadzanie,
– w potrzasku autorytetu,
– społeczny dowód słuszności,
– zasada wzajemności,
– niedostępność,
– zaangażowanie.
4. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY ZACHOWAŃ KLIENTÓW PRZYDATNE W ROZMOWIE TELEFONICZNEJ
- Potrzeby, motywy, postrzeganie, osobowość etc.
- Czynniki kształtujące zaufanie i jak je wykorzystywać?
5. TYPOLOGIA KLIENTA WG RÓŻNYCH KONCEPCJI
- Introwertycy, ekstrawertycy, sposoby komunikacji
- Nastawienie na cel, nastawieni na relacje - sposoby komunikacji
- Egoiści, altruiści - sposoby komunikacji
- Potulni, nieprzytomni, agresywni - sposoby komunikacji
6. CZYM RÓŻNI SIĘ SPRZEDAŻ OD SPRZEDAŻY PRZEZ TELEFON?
- Trudniej czy łatwiej?
- "Znajdź 7 różnic w obrazku"
7. PIERWSZA ROZMOWA TELEFONICZNA Z KLIENTEM
- Cold call i "nigdy nie będziesz mieć drugiej szansy, by wywrzeć dobre pierwsze wrażenie"
- Dobre nastawienie = dobry nastrój
- Poznaj rozmówce
- Przemyśl każde słowo
- Sekretarka to przyjaciel, nie wróg
- Musisz mieć cel
- Jego obiekcje to nasza okazja
- Najczęstsze błędy
- Co dalej z zimnym kontaktem?
8. SKRYPT SPRZEDAŻOWY, CZYLI JAK NIE UDAWAĆ AUTOMATU?
- Szczegółowy czy ogólny?
- Czytać czy powiedzieć?
- Jak uniknąć automatyzacji?
- Przykładowe elementy skryptu i przykładowe zwroty (Wstęp, Przedstawienie oferty, Domykanie sprzedaży i odpowiednie zwroty, Wahania, obiekcje etc., Zakończenie rozmowy)
9. TECHNIKI RADZENIA SOBIE W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH
- Diagnoza sytuacji konfliktowej
- Ochrona własnych emocji przed agresją z elementami NLP
- Niewerbalne metody wyciszania agresora w oparciu o techniki NLP
- Zmiana percepcji w zaistniałej sytuacji - wypracowanie nowej ścieżki neuronalnej.
- Najskuteczniejsze metody asertywności
Zapraszamy na szkolenie "Sprzedaż przez telefon (techniki sprzedaży telefonicznej)"