O szkoleniu
Prawo transportowe dla logistyków i spedytorów, to szkolenie, które w bardzo praktyczny i przystępny sposób dostarcza wiedzy o aktualnym stanie regulacji prawnych dotyczących organizacji transportu krajowego i międzynarodowego.
Współcześnie na rynku wygrywa się dysponując lepszymi łańcuchami dostaw. "Krwioobiegiem" łańcucha dostaw jest transport. Żadna firma nie może egzystować bez "krwioobiegu" jakim jest ten system. Ze względu na elementy organizacyjne i kosztowe większość organizacji zrezygnowało z własnego transportu.
Kto obecnie zarządza transportem? To szereg pracowników działu spedycji którzy muszą skoordynować potrzeby Klienta i Przewoźnika i to w taki sposób, aby sieć tętnic i żył była zawsze pełna. Ale zabezpieczona przed ryzykiem (ubezpieczona). Dzięki temu budowana jest przewaga konkurencyjna Klienta, ale co najważniejsze z zachowaniem efektywności i rentowności firmy transportowej i przewoźników.
Obecne systemy to nie tylko transport, ale również procesy dodatkowe i nie mówimy o przewoźniku, ale o części działań operatora logistycznego 3PL czy wręcz 4PL. W transporcie również trzeba uwzględniać prawo międzynarodowe jak: Konwekcja CMR, zasady Incoterms 2020. Elementy te powinny być koordynowane właściwymi umowami opartymi o przepisy i regulacje prawa transportowego.
Cele szkolenia
Biorąc udział w szkoleniu "Prawo transportowe dla logistyków i spedytorów":
- Dowiesz się i określisz jakie jest miejsce i rola transportu w systemach logistycznych, szczególnie w logistycznym łańcuchu dostaw.
- Poznasz regulacje prawne związane z organizacją i realizacją transportu - Prawo Przewozowe i Polskie Ogólne Warunki Spedycyjne (OPWS 2010).
- Zdobędziesz wiedzę na temat przepisów międzynarodowych regulujących transport - CMR i Incoterms 2020.
- Nauczysz się optymalizować ryzyko przy pomocy ubezpieczeń transportowych.
- Zapoznasz się z najlepszymi praktykami (best practices) w zawieraniu i realizowaniu umów transportowych.
Grupa docelowa szkolenia Prawo transportowe dla logistyków i spedytorów
Od ponad 19 lat skutecznie wpieramy rozwój managerów i specjalistów ds. logistyki i transportu. Kierując się naszym doświadczeniem szkolenie z prawa transportowego rekomendujemy przede wszystkim:
- Managerom i specjalistom odpowiedzialnym organizację transportu w przedsiębiorstwach.
- Managerom i specjalistom ds. logistyki.
- Managerom i spedytorom firm transportowych i operatorów logistycznych.
Jak klienci oceniają nasze szkolenie z prawa transportowego?
Wiemy jak ważne jest, przy wyborze szkolenia. poznanie opinii uczestników, którzy w nim już brali udział. Zapraszamy do zapoznania się z informacją zwrotną od uczestników szkolenia z prawa transportowego, które odbyło się 18 października i uzyskało ocenę 4,92 w 5 punkowej skali. Wysoką ocenę szkolenia z prawa transportowego jego uczestnicy uzasadniali m.in. tak:
"Dobre merytorycznie".
"Duża wiedza praktyczna".
"Duża wiedza merytoryczna i praktyczna".
"Analiza Incoterms, informacje o praktykach na rynku".
Pełna treść informacji zwrotnej ze szkolenia po kliknięciu w link "Prawo transportowe. Udane szkolenie".
Trzy wygodne formy realizacji szkolenia "Prawo transportowe dla logistyków i spedytorów"
Wybierz wygodną formę udziału w szkoleniu z prawa transportowego:
- Szkolenie otwarte. Udział w szkoleniu otwartym polecamy pojedynczym osobom lub małym grupom (2/4 osobowym). Terminy i ceny podajemy z lewej strony.
- Szkolenie zamknięte. Rekomendowane dla grup 5-12 osób. Termin i miejsce realizacji szkolenia jest ustalany indywidualnie z klientem. Korzyścią jest dostosowany (dedykowany) program szkolenia, przygotowany pod kątem potrzeb szkoleniowych i specyfiki procesów transportowych klienta. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.
- Szkolenie online. Dedykowane e-szkolenie dla Twojej firmy / zespołu.
Program szkolenia
1. LOGISTYKA W ORGANIZACJI
- Organizacja a potrzeby transportowe - model biznesowy operacji transportowych w firmach rola transportu i Klienta
- Symbioza przepływów produktu, informacji i finansów w organizacji elementem umów logistycznych
- Kontrola i controlling transportu w łańcuchu logistycznym - metodą do zdefiniowania potrzeb
2. REGULACJE PRAWNE W UMOWACH LOGISTYCZNYCH
2.1 Prawo Przewozowe i Polskie Ogólne Warunki Spedycyjne (OPWS 2010) jako podstawowe elementy w przewozach krajowych
- Zakres stosowania
- Pojęcie osoby uprawnionej
- Podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku
- Relacje przewoźnika i spedytora z osobą uprawnioną (załadowca)
- Niezbędna dokumentacja przy usłudze przewozowej
2.2 Podstawowe przepisy międzynarodowe regulujące transport drogowy
- Konwencja CMR - zakres zastosowania, odpowiedzialność
- Incoterms 2020 (podział kosztów, odpowiedzialności i ryzyka, błędne stosowanie i błędne interpretacje Incoterms)
2.3 Prawo a realizacja uzgodnień - spedytor, kierowca
- Obowiązki sprzedającego usługę transportu i kupującego tę usługę
- Odpowiedzialność przewoźnika, spedycji załadowcy a przewoźnika
- Obowiązek kierowcy (przewoźnika) - załadunki, rozładunki zabezpieczenie produktu (pasy, sztaple, nacisk na oś)
- Zobowiązania umowne a czas pracy kierowcy
3. UBEZPIECZENIE JAKO OPTYMALIZACJA RYZYKA W UMOWACH LOGISTYCZNYCH
- Proces reklamacji w Umowie przewozu i umowie spedycji - podstawowe różnice i różna odpowiedzialność stron
- Ustawa Prawo przewozowe - transport krajowy zakres stosowania reklamacji
- Konwencja CMR w transporcie międzynarodowym zakres stosowania w zakresie reklamacji
- Zasady Incoterms 2020 a odpowiedzialność za powstałe szkody
- Przesłanki odpowiedzialności i zwalniania przewoźnika z odpowiedzialności za szkody przy realizacji transportu towarów
- Odpowiedzialność przewoźnika w obsłudze około przewozowej - dokumentacja, zwrot palet itp.
- Prawidłowy tryb zgłaszania reklamacji i rozstrzygania sporów
- Ubezpieczenia: OC Przewoźnika i CARGO - jak je rozumieć i prawidłowo egzekwować odszkodowania od zakładów ubezpieczeń
3.1. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym
- Wartość ubezpieczenia
- Suma ubezpieczenia
- Franszyza integralna
- Franszyza redukcyjna
- Udział własny
4. CZY NALEŻY BAĆ SIĘ ZMIAN? - OCENA WSPÓŁPRACY I NAJLEPSZE PRAKTYKI
- Praktyczna weryfikacja współpracy Przewoźnika z Klientem
- Najczęściej popełniane błędy w transporcie po stronie przewoźnika i załadowcy
- Kiedy umowa jest niekorzystna dla którejś ze stron?
Nienależyte wykonanie umowy najczęściej konsekwencja postępowania obu kontrahentów - kontroling współpracy
- Decyzja o rozwiązaniu umowy i zasady jej wygaszania
- Rozwiązania alternatywne - dywersyfikacja działań
Szkolenie "Prawo transportowe dla logistyków i spedytorów" poprowadzi: