drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

POZYSKIWANIE KLIENTÓW (Prospecting). Szkolenie handlowe


O szkoleniu


Pozyskiwanie klientów, czyli prospecting jest podstawowym zadaniem handlowców, managerów i pozostałych specjalistów sił sprzedaży. Szkolenie "Pozyskiwanie klientów (Prospecting). Szkolenie handlowe" przygotowaliśmy specjalnie z myślą o tych handlowcach, którzy są odpowiedzialni w swoich firmach za poszukiwanie i pozyskiwanie klientów.

Handlowcy profesjonalnie zajmujący się tylko pozyskiwaniem nowych klientów są jednymi z najlepiej opłacanych ludzi w sprzedaży. Skąd bierze się ich sukces? Niewątpliwie pozyskiwanie klientów jest złożonym procesem wymagającym od handlowca odpowiedniej wiedzy o psychologii zachowań klientów, zaawansowanych umiejętności handlowych (prezentacja, komunikacja, zbijanie obiekcji, negocjacje) oraz właściwej postawy.

Realizacja celów sprzedażowych postawionych przez przełożonych wymaga od przedstawicieli handlowych stałego rozwijania portfela nowych klientów. W ostatnich latach wiele firm z różnych branż odnotowuje stały wzrost kosztu pozyskania jednego nowego klienta. Przyczyną takiej sytuacji, oprócz uwarunkowań rynkowych, jest stosowanie przez handlowców niewłaściwych strategii i taktyk sprzedażowych w procesie pozyskiwania klientów (prospectingu).

Korzystne dla przedsiębiorstwa i managerów sprzedaży jest więc "wyposażenie" pracowników sił sprzedaży w odpowiednią wiedzę i umiejętności, których właściwe wykorzystanie zapewni skuteczniejsze pozyskiwanie klientów (odbiorców) oferowanych produktów i usług a rezultacie zmniejszenie kosztu pozyskania nowego klienta i zwiększenie skuteczności procesu prospectingu.

  • Jak wygląda profesjonalny proces prospectingu?
  • Jakie "zasady walki" należy przyjąć poszukując i pozyskując klientów?
  • Co decyduje o pozyskaniu klienta atrakcyjna cena czy zaawansowana socjotechnika?

O tym wszystkim opowiemy w trakcie szkolenia "Pozyskiwanie klientów (Prospecting). Szkolenie handlowe".

Grupa docelowa szkolenia "Pozyskiwanie klientów (Prospecting). Szkolenie handlowe":

Kierując się naszym wieloletnim doświadczeniem (ponad 17-letnim) w rozwijaniu umiejętności sprzedażowych szkolenie z pozyskiwania klientów rekomendujemy:

  • Handlowcom, przedstawicielom handlowym, specjalistom ds sprzedaży odpowiedzialnym na pozyskiwanie klientów na rynkach BtB i BtC. 
  • Managerom sprzedaży średniego i niższego szczebla, których handlowcy są zaangażowani w proces prospectingu.

Cele szkolenia


Handlowcy i managerowie sprzedaży podczas szkolenia "Pozyskiwanie klientów (Prospecting). Szkolenie handlowe" nauczą się i  rozwiną:

  • Znajomość zasad wyboru i pozyskiwania klientów.
  • Znajomość różnych sposobów, narzędzi i technik pozyskiwania klientów.
  • Umiejętność efektywnego zarządzania kontaktem z klientem.
  • Umiejętność analizowania informacji o kliencie i dostosowania oferty.
  • Umiejętność stosowania taktyk pozyskania nowego klienta.
  • Umiejętność pokonywania obiekcji zgłaszanych przez klientów w procesie prospectingu.

Po szkoleniu "Pozyskiwanie Klientów (Prospecting). Szkolenie handlowe" uczestnicy będą potrafili:

  • Korzystać z różnych źródeł pozyskiwania klientów.
  • Trafić do odpowiedniego klienta.
  • Rozpoznać potrzeby klienta.
  • Przygotować ofertę dedykowaną dla klienta.
  • Pokonywać obiekcje klientów.
  • Być przekonującym w rozmowach handlowych z klientem, którego chcą pozyskać.
  • Rozpoznać taktyki negocjacyjne stosowane przez klientów.

Dwie wygodne formy realizacji szkolenia z pozyskiwania klienta:

Szkolenie "Pozyskiwanie klientów (Prospecting)" możesz odbyć w dwóch wygodnych formach:

  • Szkolenie zamknięte stacjonarne. Polecane dla grup 5-12 osób. Termin, miejsce szkolenia są ustalane z indywidualnie z Klientem. Zaletą szkolenia zamkniętego jest to, że jego jest ono realizowane w oparciu o dedykowany program szkolenia przygotowany pod kątem zamawiającego Klienta. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.
  • Szkolenie zamknięte online. Profesjonalne szkolenie online / webinar dla Twojego zespołu / firmy. Prowadzone w oparciu o dedykowany program szkolenia.

Program szkolenia


1. PIERWSZY KONTAKT Z NOWYM KLIENTEM

  • Język, który trafia do przekonania klientów
  • Język, który nie budzi oporu u klienta
  • Bariery na poziomie komunikacji z klientem
  • Efekt pozytywnego pierwszego wrażenia
  • Pokonywanie barier pierwszego kontaktu
  • Co jest ważne dla klienta w pierwszym kontakcie z handlowcem?

2. POSZERZENIE WIZJI PRODUKTU

  • Mój produkt w oczach Klienta
  • Sposoby na odróżnienie się od konkurencji czyli oferta wartości unikalnych
  • Sposoby na pozyskanie klientów konkurencji
  • Model produktu / usługi
  • Produkt poszerzony

3. POZNAJ MOTYWACJĘ KLIENTA - POZNAJ SAMEGO SIEBIE

  • Dlaczego ludzie kupują?
  • Dlaczego ludzie nie kupują i co zrobić żeby to zmienić?
  • Dlaczego klient wybiera mój produkt?

4. PROFESJONALNE ZARZĄDZANIE KONTAKTAMI Z KLIENTEM

  • Analiza rynku i oferty
  • Analiza informacji o kliencie
  • Dostosowanie argumentów i oferty pod kątem klienta
  • Efektywność i planowanie wg. Pareto
  • Zarządzanie własną sprzedażą i jej rentownością
  • Segmentacja i ocena rentowności klienta - case study
  • Targetowanie behawioralne on-site - case study

5. ETAPY i SPOSOBY POZYSKANIA NOWEGO KLIENTA

  • Przygotowanie do rozmów
  • Permission Marketing
  • Prowadzenie Cold Calls
  • Sposoby pokonywania oporu recepcji
  • Generowanie Lead-ów
  • Follow up i jego skuteczność
  • Prezentacja produktu/usługi
  • Sprzedaż doradcza - case study
  • Rozmowy handlowe i negocjacje - case study
  • Domykanie rozmowy

6. POKONYWANIE OBIEKCJI i "CHEMIA" Z KLIENTEM

  • Ukryte przyczyny leżące u podstaw obiekcji nowego klienta
  • Reaktancja, czyli technika przekonywania bez tworzenia oporu
  • Przekształcanie obiekcji na pozytywy
  • Rozpoznawanie indywidualnej motywacji zakupowej w osobowości klienta
  • Wykorzystanie indywidualnych motywatorów w budowaniu argumentacji sprzedażowej
  • Techniki wizualizacyjne w sprzedaży

7. PRZYGOTOWANIE DO NEGOCJACJI Z KLIENTEM

  • Co jest najważniejsze w przygotowaniu się do negocjacji?
  • Alternatywy klienta a alternatywy handlowca
  • Wybrane taktyki stosowane przez Klientów
  • Strategie handlowca w sytuacji impasu rozmów handlowych
  • Skuteczna obrona przed taktykami

8. BYĆ PRZEKONUJĄCYM, CZYLI ŹRÓDŁA SIŁY

  • Elementarz siły sprzedawcy
  • Źródła wewnętrznej siły
  • Radzenie sobie w sytuacjach trudnych w biznesie
  • 3 narzędzia, jak być bardziej przekonującym
Szkolenie zamknięte – dopasowane do Twojej firmy i zespołu

Szukasz skutecznego szkolenia, które naprawdę odpowiada na potrzeby Twojego biznesu? Nasze szkolenia zamknięte to więcej niż standardowa wiedza – to praktyczne rozwiązania dostosowane do wyzwań Twojej branży i specyfiki Twojego zespołu.

Dlaczego warto?
  • Program dopasowany do Twojej firmy – na podstawie profesjonalnej analizy potrzeb i specyfiki branży.
  • Termin i miejsce ustalane indywidualnie – pełna elastyczność, zarówno stacjonarnie, jak i online.
  • Praktyczne podejście – szkolenia prowadzą trenerzy z doświadczeniem biznesowym.
  • Forma warsztatowa – angażujące ćwiczenia i realne case study.
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe – gotowe do wykorzystania w codziennej pracy.
  • Certyfikaty dla uczestników – imienne potwierdzenie zdobytych kompetencji.
  • Optymalne grupy warsztatowe – 3/4 do 12/15 osób dla maksymalnej efektywności.
  • Działamy w całej Polsce – dojazd trenera i zakwaterowanie wliczone w cenę.
  • Indywidualna wycena – dopasowana do zakresu i potrzeb Twojego zespołu.
  • Możliwość dofinansowania – realizujemy szkolenia ze środków KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).

Zainwestuj w rozwój swojego zespołu! Skontaktuj się z nami i otrzymaj spersonalizowaną ofertę.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Kontakt

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszego szkolenia.

Biuro Obsługi Klienta: bok@bonavigator.pl | 784 010 774 | 22 877 38 43

Dział szkoleń zamkniętych: firma@bonavigator.pl | 784 010 775 | 22 877 38 47

Zapraszamy do kontaktu!