drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

PLANOWANIE SPRZEDAŻY. Warsztaty z wykorzystaniem MS Excel


O szkoleniu


Szkolenie "Planowanie Sprzedaży. Warsztat z wykorzystaniem MS Excel" ma na celu zaprezentowanie sposobów i metod profesjonalnego planowania sprzedaży (m.in. prognozowania sprzedaży i określenia popytu rynkowego na oferowane przez firmę produkty lub usługi).

Właściwe planowanie sprzedaży pozwala na wywołanie trwałej zmiany zachowań, przyzwyczajeń i sposobów pracy handlowców oraz kanałów sprzedaży.

Następuje przejście od sprzedaży przypadkowej i na koniec miesiąca do planowego zarządzania sprzedażą. Dekompozycja sprzedaży firmy na regiony, działy, produkty i klientów jest jedną z prezentowanych metod.

Forma prowadzenia zajęć z planowania sprzedaży:

Szkolenie ma charakter praktycznego warsztatu. W trakcie zajęć weźmiesz udział w budowie, krok po kroku, planu sprzedaży dla przykładowej firmy i jej strategii.

Weźmiesz udział w ćwiczeniach i rozwiązywaniu zadań, które podniosą Twoje kompetencje w zakresie planowania sprzedaży. Będę to m.in:

  • Ćwiczenie: Określenie popytu rynkowego i prognoza sprzedaży.
  • Ćwiczenie: Budowa budżetu sprzedaży.
  • Ćwiczenie: Budowa, zarządzanie i analiza procesu sprzedaży.
  • Ćwiczenie: Analiza wartości klientów. Analiza portfelu klientów. Określenie kapitału klientowskiego firmy.
  • Ćwiczenie: Dostosowanie ilości sprzedawców do planu sprzedaży firmy - kalkulacja ROI.
  • I inne.

Podczas zajęć otrzymasz i nauczysz się korzystać z:

  • Szablonu "Budżetu sprzedaży" umożliwiającego podziału kwoty sprzedaży całego działu na kwoty sprzedaży poszczególnych regionów i / lub sprzedawców.
  • Arkusza "Alokacji zasobów handlowych", który pomaga lepiej rozporządzić ograniczone środki i zasoby czasowe i finansowe we właściwych segmentach i/lub klientach firmy.

Uczestników prosimy o zabranie swoich laptopów.

Wartość dodana szkolenia "Planowanie sprzedaży. Warsztaty z wykorzystaniem MS Excel":

Jako materiał uzupełniający, w ciągu 7 dni od szkolenia, otrzymasz drogą elektroniczną, narzędzia, które mogą wspierać Cię w planowaniu sprzedaży. Będą to:

  • Szablon: "Pipeline Analisis / Lejek sprzedazowy”.
  • Arkusz: "Prognoza trendu sprzedaży".
  • Szablon: „Budżet sprzedaży”, umożliwiający podział kwoty sprzedaży całego działu na kwoty sprzedaży poszczególnych regionów i/lub sprzedawców.
  • Arkusz: "Alokacja zasobów handlowych”, który pomaga lepiej rozporządzić ograniczone środki i zasoby czasowe i finansowe we właściwych segmentach i/lub klientach firmy.

Grupa docelowa:

Szkolenie jest skierowane do osób planujących sprzedaż: Dyrektorów Sprzedaży, Key Account Managers, Kierowników Regionów, Business Unit Managerów, Marketing Manageróws, Product Managerów, a także do Właścicieli Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

Cele szkolenia


Celem szkolenia "Planowanie Sprzedaży. Warsztat z wykorzystaniem MS Excel" jest przekazanie uczestnikom wiedzy, nowoczesnych narzędzi i metod planowania sprzedaży, aby realizować przyjętą strategię w zakresie obrotów, marży i zysku, jak również, struktury portfela klientów, rynków, produktów i kanałów sprzedaży.

Oczekiwane efekty szkoleniowe:

Uczestnicy nauczą się m.in.:

  • Budować profesjonalny i przejrzysty plan sprzedaży oparty o definiowane, w strategii firmy, ustalenia i cele sprzedażowe.
  • Obliczać i weryfikować prawidłowość kluczowych parametrów w strukturze planu, takich jak wielkość zespołu sprzedażowego, prognozę sprzedaży, etc. jak również, monitorować zmienne związane z procesem sprzedaży, np. wielkość średniej sprzedaży, wskaźniki konwersji, czy długości cyklu sprzedaży.
  • Nowoczesnej analizy rentowności klientów oraz ich wpływ na zdrowie firmy w dłuższym okresie.
  • Oraz wielu innych tematów poruszanych i analizowanych podczas warsztatu.

Uczestnicy zdobędą umiejętności planowania strategicznego i operacyjnego.

Program szkolenia


1. WPROWADZENIE

  • Aktualna sytuacja na rynku
  • Strategia firmowa i jej realizacja
  • Ewolucja biznesu i jej konsekwencje, nowe kanały sprzedażowe
  • Multikanałowość
  • Segmentacja

2. WPROWADZENIE DO WARTOŚCI I ANALIZY KLIENTÓW

  • Sprzedaż wartości oferty
  • Nowoczesna analiza klientów i ich wpływ na rentowność i zrównoważony rozwój firmy
  • Właściwa alokacja zasobów
  • Budowa strategii zwiększenia wartości portfela klientów

3. BADANIE POTENCJAŁU RYNKU

  • Oszacowanie popytu rynkowego (kraj / region)
  • Metody analizy atrakcyjności rynku
  • Wnioski i decyzje strategiczne

4. PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY

  • Czym jest prognozowanie?
  • Omówienie statystycznych metod prognozowania (rzetelne / nierzetelne?)
  • Proces sprzedaży – kluczowy element sukcesu firmy
  • Zastosowanie Analizy Procesu Sprzedaży (pipeline / lejek sprzedażowy)

5. ZARZĄDZANIE SPRZEDAŻĄ PRODUKTÓW

  • Zarządzanie klientem przez cele - MBO
  • Zarządzanie produktem: P&L, plany sprzedaży, podział planów na produkty, regiony, handlowców, zarządzanie celami vs realizacja

6. PLANOWANIE SPRZEDAŻY - WARSZTAT

  • Budowa pełnego planu sprzedaży - warsztat
  • Elementy składowe procesu i planu
  • Strategia sprzedaży
  • Określenie wielkości działu sprzedaży
  • Polityka cenowa
  • Obszary sprzedaży
  • Kanały Sprzedaży
  • Przedstawienie rezultatów warsztatu przez zespoły

Szkolenie "PLANOWANIE SPRZEDAŻY. Warsztaty z wykorzystaniem MS Excel" poprowadzi:

Szkolenia zamknięte

Przygotujemy dla Twojej firmy bądź zespołu dedykowane klasyczne szkolenie zamknięte prowadzone w oparciu o specjalnie przygotowany, w oparciu o diagnozę potrzeb szkoleniowych, program szkolenia. Termin miejsce realizacji szkolenia zamkniętego ustalamy indywidualnie z Klientem. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt. Dojazd trenera gratis.

Szkolenie online

Szkolenie online jest nowoczesną, bezpieczną i efektywną formą rozwoju pracowników. Przygotujemy i przeprowadzimy dla Twojej firmy / zespołu dedykowane szkolenie online. dedykowanego programu merytorycznego. Nasze szkolenia online realizujemy na w pełni profesjonalnej platformie internetowej. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Kontakt

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszego szkolenia.

Biuro Obsługi Klienta: bok@bonavigator.pl | 784 010 774 | 22 877 38 43

Dział szkoleń zamkniętych: firma@bonavigator.pl | 784 010 775 | 22 877 38 47

Zapraszamy do kontaktu!