drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

NEGOCJACJE W BIZNESIE


O szkoleniu


Negocjacje w biznesie wymagają wysokich umiejętności, które decydują o tym, czy osiągniesz korzyści prowadząc ważny projekt lub podpiszesz nowy kontrakt z klientem.

Czy zdarzyło się, że podczas spotkań Twój partner biznesowy, wiedział o Tobie więcej niż Ty o nim? Czy traciłeś kontrolę nad przebiegiem rozmów? Czy silniejszy dyktował warunki kontraktu?

Coraz częściej spotykasz podczas rozmów biznesowych osoby doskonale wyszkolone i przygotowane, znające tajniki taktyk negocjacyjnych. Na ile wynik negocjacji stanowi wtedy efekt ich przemyślanej strategii, a na ile realizuje Twoje oczekiwania? Czy zdarza się, że zgadzasz się na zbyt duże ustępstwa? Kiedy interesy są rozbieżne, łatwo dochodzi do impasu w rozmowach. Bywa, że partner traci zainteresowanie i wszystko trzeba zaczynać od początku. Efekt to strata czasu i rosnące koszty.

Podczas szkolenia możesz wzbogacić swoje kompetencje i dowiedzieć się:

  • Jak doprowadzić do finału rozmów i podpisać rentowne porozumienie?
  • Czy wspólny kompromis to jedyna droga prowadząca do racjonalnego zaspokojenia interesów?
  • Jak sterować przebiegiem rozmów, nawet kiedy wydaje się to trudne.
  • Jak osiągnąć przewagę w rozmowach z silniejszym partnerem?
  • Jak radzić sobie z technikami wpływu stosowanymi przez drugą stronę?

Cele szkolenia


Dzięki praktycznej wiedzy trenera i warsztatowemu charakterowi szkolenia:

  • Poznasz praktyczny obraz rozmów wsparty najnowszymi pojęciami z teorii negocjacji.
  • Nauczysz się kalkulować własne korzyści w kontekście wspólnych ustępstw stron negocjacji.
  • Dowiesz się jak zwiększyć swoją siłę negocjacyjną.
  • Zyskasz umiejętność skutecznej komunikacji podczas spotkań biznesowych i przy stole negocjacyjnym.
  • Nauczysz się skutecznie negocjować i wywierać wpływ z zastosowaniem taktyk negocjacyjnych.
  • Będziesz świadomie kierować przebiegiem negocjacji.
  • Określisz indywidualne cele naprawcze, które będę mógł zrealizować w praktyce.

Program szkolenia


1. NEGOCJACJE - PO CO WSPÓLNE POROZUMIENIE?

  • Przedmiot i oblicze negocjacji w biznesie - studium przypadku
  • Cel i istota negocjacji w biznesie
  • Wartość Informacji - sposoby i przyczyny ich pozyskiwania
  • Korzyści ze wspólnego porozumienia i skutki braku zgody
  • Czy tylko wspólne porozumienie? - wygrana jednej strony

2. PODSTAWOWE POJĘCIA W NEGOCJACJACH BIZNESOWYCH

  • Rola czasu, deadline i nieodwracalność
  • Rentowność projektów negocjacyjnych
  • Zakres możliwego porozumienia - model ZOPA
  • Pozycja otwarcia, linia oparcia, dolna linia
  • Zbijanie obiekcji cenowych Klienta
  • Negocjacje problemowe i strategia rozmów skoncentrowanych na doradztwie
  • Model BATNA
  • Siła negocjacyjna
  • Metody przezwyciężania dysproporcji sił
  • Kryteria oceny wyniku negocjacji

3. KOMUNIKOWANIE SIĘ W NEGOCJACJACH - NARZĘDZIE UZYSKANIA POPARCIA

  • Najczęstsze problemy z komunikacją
  • Styl i sposób komunikacji przy stole
  • Wizerunek negocjatora
  • Kształtowanie postrzegania osoby negocjatora przez Klienta
  • Zdobywanie informacji przy stole
  • Sposób prezentacji oferty
  • Dostosowanie się do rozmówcy
  • Budowanie wartości dla drugiej strony
  • Podsumowania czyli "przewijanie taśmy"
  • Sposób wyrażania krytyki
  • Jak radzić sobie z niepoprawną komunikacją?
  • Metody przekształcania złego klimatu

4. WYKORZYSTANIE PROCESU MENTALNEGO W NEGOCJACJACH BIZNESOWYCH

  • Eksperymenty z emocjami - studium przypadku
  • Wpływanie na modele mentalne w negocjacjach
  • Wpływanie na pobudki motywacyjne
  • Rozumienie aspiracji i dostosowywanie się do nich
  • Rozumienie emocji i ich przyczyn

5. WYBÓR STYLU NEGOCJACYJNEGO - DROGA DO WSPÓLNYCH KORZYŚCI

  • Określenie indywidualnego stylu negocjowania uczestników
  • Styl miękki
  • Styl twardy
  • Styl rzeczowy
  • Styl i taktyka prowadzenia negocjacji etycznych

6. PRZEBIEG SKUTECZNYCH NEGOCJACJI W PRAKTYCE

  • Główne fazy negocjacji
  • Wpływ osoby negocjatora na przebieg rozmów
  • Wpływ mikrointerakcji na przebieg rozmów
  • Diagnoza skuteczne narzędzie uzyskania przewagi
  • Strategia planowania, arkusz przygotowań
  • Sposoby określania obszarów negocjacyjnych
  • Wyznaczanie celu głównego i celów pośrednich - sposób określania korzyści negocjacyjnych
  • Przygotowanie spotkania negocjacyjnego
  • Rozpoczęcie negocjacji w praktyce biznesowej
  • Wyznaczanie kolejności tematów i wykorzystanie uzależnienia od ścieżki w rozmowie handlowej
  • Rozszerzanie wspólnych możliwości przez opcje
  • Kryteria oceny rozwiązań
  • Prezentowane stanowiska i argumenty
  • Techniki asertywności negocjatora
  • Strategie wychodzenia z impasu
  • Jak ustępować żeby nie stracić
  • Finalizacja negocjacji - zawarcie porozumienia i podpisanie kontraktu

7. ARSENAŁ TECHNIK WPŁYWU W NEGOCJACJACH BIZNESOWYCH

  • Efektywne techniki wywierania wpływu w negocjacjach
  • Taktyki negocjacyjne podczas rozmów biznesowych

8. KIEROWANIE PRZEBIEGIEM NEGOCJACJI - NARZĘDZIA PROWADZĄCE DO PRZEŁOMU

  • Kształtowanie struktury rozmów
  • Tworzenie korzyści czy zdobywanie korzyści - dylemat negocjatora
  • Plan taktyczny własnych działań
  • Dopasowywanie taktyki do typu negocjacji

9. AKTÓWKA SKUTECZNEGO NEGOCJATORA - SYNTEZA

  • Od czego zależy sukces w negocjacjach biznesowych?
  • Synteza treści szkolenia
  • Wartość wspólnego porozumienia
  • Sposoby wzmacniania BATNA
  • Postrzeganie przez Klienta i pierwsze pięć minut
  • Waga przygotowania do rozmów
  • Wartość rozpoznania potrzeb Klienta
  • Generowanie pomysłów i opcji rozwiązań
  • Kształtowanie klimatu rozmów
  • Rozumienie procesów mentalnych
  • Sposób argumentacji i wywieranie wpływu
  • Asertywność i sposób ustępowania
  • Wpływanie na przebieg rozmów handlowych
  • Dbałość o partnerów negocjacyjnych
  • Mocne i słabe strony negocjatora
  • Indywidualne określenie obszarów do poprawy i zadań przez uczestników szkolenia
Szkolenie zamknięte – dopasowane do Twojej firmy i zespołu

Szukasz skutecznego szkolenia, które naprawdę odpowiada na potrzeby Twojego biznesu? Nasze szkolenia zamknięte to więcej niż standardowa wiedza – to praktyczne rozwiązania dostosowane do wyzwań Twojej branży i specyfiki Twojego zespołu.

Dlaczego warto?
  • Program dopasowany do Twojej firmy – na podstawie profesjonalnej analizy potrzeb i specyfiki branży.
  • Termin i miejsce ustalane indywidualnie – pełna elastyczność, zarówno stacjonarnie, jak i online.
  • Praktyczne podejście – szkolenia prowadzą trenerzy z doświadczeniem biznesowym.
  • Forma warsztatowa – angażujące ćwiczenia i realne case study.
  • Kompleksowe materiały szkoleniowe – gotowe do wykorzystania w codziennej pracy.
  • Certyfikaty dla uczestników – imienne potwierdzenie zdobytych kompetencji.
  • Optymalne grupy warsztatowe – 3/4 do 12/15 osób dla maksymalnej efektywności.
  • Działamy w całej Polsce – dojazd trenera i zakwaterowanie wliczone w cenę.
  • Indywidualna wycena – dopasowana do zakresu i potrzeb Twojego zespołu.
  • Możliwość dofinansowania – realizujemy szkolenia ze środków KFS (Krajowy Fundusz Szkoleniowy).

Zainwestuj w rozwój swojego zespołu! Skontaktuj się z nami i otrzymaj spersonalizowaną ofertę.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Kontakt

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszego szkolenia.

Biuro Obsługi Klienta: bok@bonavigator.pl | 784 010 774 | 22 877 38 43

Dział szkoleń zamkniętych: firma@bonavigator.pl | 784 010 775 | 22 877 38 47

Zapraszamy do kontaktu!