drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

MAGAZYN KONSYGNACYJNY (SKŁAD KONSYGNACYJNY). Zarządzanie, zalety i wady


O szkoleniu


Szkolenie "Magazyn konsygnacyjny (Skład Konsygnacyjny). Zarządzanie, zalety i wady" usystematyzuje wiedzę każdej osoby, która spotyka się z zagadnieniami współpracy z partnerem zagranicznym w zakresie eksportu lub importu w oparciu o magazyn konsygnacyjny (skład konsygnacyjny) oraz miejsce uznane Urzędu Celnego. W praktyce najmniejsze zagrożenie, to bariera językowa choć wiele aspektów opiera się o procedury celne i VAT-owskie.

W czasie szkolenia przedstawione zostaną w przystępny sposób podstawowe zagadnienia w organizacji procesu zakupu (import) oraz sprzedaży (eksport) w zakresie przepływów przez magazyn konsygnacyjny. Pozwoli to uczestnikom szkolenia zwiększyć efektywność firmy poprzez analizę rozwiązań zarówno krajowych jak i zagranicznych.

Czas i zrozumienie różnic oraz właściwe szacowanie ryzyka to często "być albo nie być" w działaniach handlowych (zakupy, sprzedaż). Celem szkolenia jest również pokazanie jak najwłaściwiej wykorzystać potencjał oraz możliwości i dostępność alternatywnych rozwiązań w przyjęciu i wydaniach z/za granicę. W szkoleniu również zostaną pokazane zasady dokumentowania współpracy (kontrakty, zamówienia, podsumowania itp.) aby optymalizować (czas, pieniądz) ryzyko.

Cele szkolenia


Celem szkolenia "Magazyn konsygnacyjny (skład konsygnacyjny). Zarządzanie, zalety i wady" jest przekazanie uczestnikom umiejętności:

  • prawidłowego identyfikowania pojęć i elementów związanych ze współpracy z partnerem zagranicznym w oparciu o magazyn konsygnacyjny,
  • przygotowywania i analizy informacji i dokumentacji dla właściwych urzędów,
  • obiektywnej oceny kontrahentów w zakresie wdrożenia magazynów konsygnacyjnych.

Korzyści dla uczestników szkolenia "Magazyn konsygnacyjny (skład konsygnacyjny). Zarządzanie, zalety i wady":

Szkolenie ma cały czas formę interaktywnego treningu z case study i zadaniami logicznymi które pozwalają pokazać przedstawiane zagadnienia. Nacisk kładziony jest na własną motywację i postawę uczestników szkolenia oraz umiejętność komunikacji dostosowanej do partnera zewnętrznego. Skuteczność we współpracy w zakresie eksportu i importu to chęć zrealizowania celów własnych z partnerskim podejściem do kontrahentów.

Program szkolenia


1. WPROWADZENIE - JAK ZORGANIZOWAĆ FIRMIE IMPORT / EKSPORT I NIE TRACIĆ?

  • Kiedy w firmie powinniśmy podjąć decyzję o współpracy w zakresie importu i eksportu - jak to profesjonalnie zorganizować?
  • Import / Eksport a działania w kraju - spójność działań podstawą sukcesu organizacji
  • Prestiż czy pieniądz? Inwestycja w rozwój przedsiębiorstwa a strategie krótko i średnioterminowe

2. ZASADY WYZNACZANIA CELÓW WE WSPÓŁPRACY Z PARTNEREM ZAGRANICZNYM EKSPORT / IMPORT

  • Cele w ujęciu ilościowym
  • Cele w ujęciu jakościowym

3. STRATEGIA DYSTRYBUCJI (EKSPORT) I ZAKUPÓW (IMPORT) NA RYNKACH ZAGRANICZNYCH

  • Identyfikacja i wybór dystrybutora / dostawcy na rynku zagranicznym
  • Ustalenie zakresu działań dla dystrybutora / dostawcy
  • Wybór strategii dystrybucji /dostaw

4. MAGAZYN KONSYGNACYJNY JAKO OPTYMALIZACJA KOSZTÓW I RYZYKA

  • Magazyn konsygnacyjny a magazyn "zwykły"
  • Magazyn konsygnacyjny wg. ustawy o VAT w świetle art. 2 pkt 27c
  • Zasady zachowania własności towarów w magazynie konsygnacyjnym
  • Ryzyko i koszt magazynu konsygnacyjnego
  • Obowiązek podatkowy u nabywcy towaru a in/out dla magazynu konsygnacyjnego
  • Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT) a rozliczenie dostawy w magazynie konsygnacyjnym
  • Zasady i wymogi dla ewidencji towarów wprowadzanych do magazynu konsygnacyjnego
  • Dlaczego prowadzenie magazynu konsygnacyjnego jest korzystne?
  • Obowiązek podatkowy w procedurze magazynu konsygnacyjnego - zasady i wyjątki

5. ASPEKTY DOKUMENTACYJNE I FINANSOWE W EKSPORCIE / IMPORCIE

  • Sposoby realizacji transakcji finansowych - waluta, formy itp.
  • Umowy i porozumienia we współpracy z partnerem zagranicznym (przepływy finansowe, ograniczenia, licencje itp.)
  • Współpraca z podmiotami finansowymi i ubezpieczeniowymi (KUKE, banki)

6. ORGANIZACJA DOSTAW W LOGISTYCE ZAGRANICZNEJ FRACHT, UBEZPIECZENIE, ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  • Międzynarodowy system działań w oparciu o INCOTERMS 2010
  • Optymalizacja działań w transporcie międzynarodowym
  • Oś czasowa we współpracy z partnerem zagranicznym
  • Różne formy transportu
  • Niezbędny czas na dokumenty certyfikujące
  • Odprawa celna i cło

7. CZEGO W IMPORCIE I EKSPORCIE ROBIĆ NIE WOLNO!

Szkolenia zamknięte

Przygotujemy dla Twojej firmy bądź zespołu dedykowane klasyczne szkolenie zamknięte prowadzone w oparciu o specjalnie przygotowany, w oparciu o diagnozę potrzeb szkoleniowych, program szkolenia. Termin miejsce realizacji szkolenia zamkniętego ustalamy indywidualnie z Klientem. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt. Dojazd trenera gratis.

Szkolenie online

Szkolenie online jest nowoczesną, bezpieczną i efektywną formą rozwoju pracowników. Przygotujemy i przeprowadzimy dla Twojej firmy / zespołu dedykowane szkolenie online. dedykowanego programu merytorycznego. Nasze szkolenia online realizujemy na w pełni profesjonalnej platformie internetowej. W celu uzyskania oferty i wyceny prosimy o kontakt.


Pytania / Kontakt
Skontaktuj się z nami tel: 22 877 38 44, GSM 784 010 775 e-mail: firma@bonavigator.pl

Kontakt

Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszego szkolenia.

Biuro Obsługi Klienta: bok@bonavigator.pl | 784 010 774 | 22 877 38 43

Dział szkoleń zamkniętych: firma@bonavigator.pl | 784 010 775 | 22 877 38 47

Zapraszamy do kontaktu!