Czy też macie wrażenie, że dzwoniący do nas handlowcy z zaskakującymi ofertami, fantastycznymi propozycjami oraz innowacyjnymi produktami, jakby specjalnie już na początku starają się zniechęcić nas do rozmowy z nimi?
Po pierwsze głos. Dlaczego recytacja skryptu sprzedażowego odbywa się na takim wysokim tonie?
Intonacja. Dlaczego wszelkie zasady tzw. dykcji podczas takiej wypowiedzi są niszczone i po co te piejące na końcu każdego zdania "koguty"?
Brak dobrego wychowania. Dlatego na nasze słowa "dziękuję nie jestem zainteresowana" dzwoniący podnosi głos jeszcze wyżej i zaczyna mówić jeszcze szybciej, zadając w jego mniemaniu przewrotnie sprytne pytania i nie daje nam się rozłączyć?
Treść wypowiedzi. Dlaczego jest bezładnym bełkotem przypadkowo dobranych słów i jedyną treścią jaką za sobą niesie to "doskonała propozycja, prawda?", to będzie korzystne, czyż nie?" etc. Chociaż zarówno ta propozycja, jak ta korzyść jest niemożliwa do odnalezienia w wypowiedzi handlowca.
I wreszcie, dlaczego jesteśmy zmuszeni do dyskomfortu poczucia naszego braku wychowania, gdy po 5 razach "nie dziękuję, nie jestem zainteresowana" musimy wreszcie odłożyć słuchawkę wciąż słysząc płynący z niej, na wysokich tonach, słowotok, ale już z wyraźną nutką determinacji?
To wszystko, co opisałam nazywa się właśnie "sprzedażą przez telefon". I niestety w większości sytuacji tak właśnie ona wygląda i choć właściciele firm zatrudniających telemarketerów często podejmują próby wyjścia z tego schematu, to jednak ludzie, którzy tam pracują na wszelkie te próby są odporni.
Dlaczego tak jest? Może dlatego, że handlowiec otrzymuje listę rekordów do obdzwonienia i jego celem jest dzwonienie, a nie sprzedaż. Jest zmotywowany do realizacji złego celu.
Może dlatego, że jest to najłatwiej pozyskiwana praca i nie trzeba do niej mieć specjalnych kwalifikacji - o zgrozo!!!
A może dlatego, że ten sposób walki o klienta tak bardzo wrył się w kanon sprzedaży przez telefon, że już nic nie widać poza tą stertą skryptów sprzedażowych, piskliwych głosów i braku umiejętności dodarcia do rozmowy.
Czy jest szansa? Naturalnie, że jest. Istnieje wiele firm, które z sukcesem wykorzystują tę najtańszą formę sprzedaży swoich produktów i usług. Jak? W bardzo prosty sposób:
Nigdy nie dzwonią tzw. w ciemno i na chybił trafił. Zawsze wiedzą z kim będą rozmawiać.
Sprzedawca musi znakomicie sprawdzać się w zadawaniu pytań po to, by zebrać informacje oraz sprawić, aby rozmówca zaczął myśleć o problemie, który mu dokucza.
Nigdy nie starają się sprzedać, ale pozwolą klientowi wybrać co chce kupić. Dzięki takiej strategii sprzedaż przez telefon będzie inteligentna i tematycznie przystosowana do rozmówcy. Następnie należy zastosować te informacje do sprawdzonego procesu "inteligentnej rozmowy telefonicznej", w trakcie której już na początku zyskamy zainteresowanie rozmówcy, zamiast wywoływać opór.
Drugi krok polega na stworzeniu "punktu zaczepienia", w czym pomogą nam informacje uzyskane podczas przygotowań do rozmowy. Dając klientowi do zrozumienia, że wiemy coś o nim i rozumiemy, co się u niego dzieje, tworzymy pewnego rodzaju więzi.
Handlowiec, który dzwoni bada potrzeby klienta, z którym rozmawia i dopiero wtedy dopasowuje do niego ofertę jednocześnie używając tak zwanego języka korzyści.
I jeszcze jedna ważna umiejętność handlowca: ważne przy zadawaniu pytań by słuchać odpowiedzi. Zbyt często sprzedawcy, uzyskując odpowiedź, myślą o tym, co powiedzą za chwilę, zamiast "przemyśleć" tę informację i sformułować kolejne trafne pytanie.
Tylko odpowiednio przeszkolony zespół handlowców skutecznie i z łatwością wykorzysta ten najtańszy sposób dotarcia do klienta i podniesie obroty finansowe firmy. Dodając do tego podstawowe zasady savoir-vivre rozmowy telefonicznej, co niestety też często kuleje, sukces mamy zapewniony.
Dlatego nie inwestujcie w skrypty sprzedażowe, nie zatrudniajcie jak najwięcej sprzedawców, nie łaszczcie się na tańszą siłę roboczą.
Dobrze przeszkolony w profesjonalnej rozmowie handlowej, znający zasady dobrego wychowania i języka korzyści pracownik sprzedaży przez telefon, zawsze mile zaskoczy klienta oraz swojego pracodawcę.
Zasady obsługi klienta powinna znać i opanować każda osoba pracująca i mająca kontakt z klientami biznesowymi i indywidualnymi. Zasady ob...
Obsługa reklamacji składanych przez klientów indywidualnych i biznesowych wymaga od osoby przyjmującej skargę czy zażalenie bardzo...
Obrona ceny, to priorytetowe zadanie każdego handlowca, przed którym staje on na ostatnich etapach procesu sprzedaży niezależnie c...
Jeśli mówimy znajomemu, że ma ładną koszulę, mówimy mu komplement oparty na jednej z cech koszuli, która ma na sobie...
Nie ma szkolenia sprzedażowego, reklamacyjnego lub z obsługi klienta, podczas którego przynajmniej jedna osoba nie powie, że chcia...
Wiele lat temu, kiedy trafiłam pierwszy raz do sklepu on-line jako dostawca, nie miałam pojęcia o współpracy z tego typu klientami...
Czy też macie wrażenie, że dzwoniący do nas handlowcy z zaskakującymi ofertami, fantastycznymi propozycjami oraz innowacyjnymi produktami...
Rozpoczęło się szaleństwo pod hasłem networkingu. Specjaliści od tego tematu wyrastają jak grzyby po deszczu. Zapytania od firm, chcących...
Słowo, zmora naszej codzienności. "Muszę iść do pracy", "muszę posprzątać", "muszę dziś sfinalizować transakcję", "muszę iść do szefa na ...
Czy zastanawialiście się, dlaczego jednym wszystko idzie gładko a innym po tzw. grudzie? Dlaczego jedni mają szczęście, a inni muszą na w...
Czym powinien się charakteryzować pracownik obsługi klienta? Czy powinien być tylko uprzejmy? Czy może powinien być profesjonalny i meryt...
Zazwyczaj reklamacja jest postrzegana jako coś bardzo nieprzyjemnego. I to z punktu widzenia nie tylko firmy, do której trafia ale...
Finalizacja sprzedaży, zamykanie sprzedaży, domykanie klienta - te pojęcia w praktyce oznaczają dla każdego, kto zawodowo zajmuję się han...
Skuteczny system wynagradzania i premiowania w dziale sprzedaży jest głównym czynnikiem wpływającym na motywację handlowców...
Prospectingowi, czyli procesowi pozyskiwania nowego klienta przez handlowca było poświęcone w całości szkolenie "Pozyskiwanie klient&oacu...
Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że wiesz już wszystko o parafrazie. Dobrze wiem, że do upadłego trenowałeś / - łaś parafrazy na szko...
O potrzebie bycia asertywnym słyszymy na każdym kroku, Często nawet wymienia się ją, jako jedną z cech charakteru niezbędnych do osiągnię...
Ogromna konkurencja na rynku, coraz większa świadomość klientów i stale rosnące wymagania stawiają przed handlowcami ogromne wyzwa...
Sprzedaż pełni kluczową rolę w biznesie. Kto nie sprzedaje, ten nie zarabia. Warto jednak pamiętać, że konkurencja na rynku nie śpi. Aby ...
Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreo...
Bardzo udaną premierę rynkową miał program szkolenia z zarządzania zespołami handlowymi (sprzedażowymi) przygotowany przez trenera i eksp...
Kiedy myślę sobie o dobrych relacjach pomiędzy sprzedającym a kupującym przychodzi mi do głowy, że być może utrzymanie takich relacji jes...
Obecnie wciąż trwają poszukiwania nowych narzędzi promocji i nowych taktyk handlowych w celu zwiększenia wartości sprzedaży. Nowoczesna s...
W sprzedaży nie ma miejsca na sentyment, zrozumiała jest konsekwencja w maksymalizacji wartości sprzedaży. Agresywna sprzedaż i pokusa pr...
O tym, że firma nie może funkcjonować bez klientów – wiedzą wszyscy. O tym, że nie wszyscy klienci przynoszą takie same korz...
Trochę szkoleń z negocjacji za nami. Razem z ich uczestnikami dokonaliśmy, mocno subiektywnego, wyboru najbardziej irytujących taktyk neg...
Spotykając się z „trudnym Klientem” w relacjach zawodowych nie mamy okazji pewnie o tym wszystkim myśleć. Po prostu pró...