Jak być mniej zestresowanym i skuteczniejszym managerem?


Uczestników szkoleń, jakie prowadzę, łączy jedno: wszyscy narzekają na nieustanny brak czasu i przytłoczenie ilością obowiązków! Kilka lat temu sama również byłam w miejscu, w którym "nie wiedziałam, a co ręce włożyć", nie mogłam z niczym zdążyć i często "uciekały mi" istotne szczegóły. Brak czasu na posiłki w pracy, praca po godzinach, zabieranie laptopa do domu były moją codziennością. Były także codziennością moich współpracowników i moich przełożonych, zatem wydawało się "tak to po prostu wygląda w tej branży".

Będąc trenerem wewnętrznym odkryłam jednak niewygodną prawdę: ludzie, z którymi pracujesz wiedzą, że nie dajesz rady, widzą to, rozmawiają o tym, narzekają na Ciebie. Powiedzą współpracownikom, powiedzą trenerowi, portierowi, ale nie Tobie.

Czyli nie tylko Ty widzisz, że nie dajesz rady, widzą to także wszyscy inni!

Czy można na to coś poradzić?

Na szczęście tak!

Przykładowo, wiele osób ma problem z codzienną "listą zadań" do zrobienia. Spisana rano lista jest już długa, a w ciągu dnia dopisujesz do niej kolejne bieżące zadania. W efekcie kończysz dzień z uczuciem porażki, ponieważ znowu nie udało Ci się zrobić tego, co zaplanowałeś. Czujesz się zwyczajnie nieskuteczny…

Rozwiązaniem tego problemu jest… zmiana sposobu tworzenia listy! Świetnie sprawdza się tu metoda zwana "zrób to jutro".

Aby ją zastosować, wystarczy Ci kartka papieru podzielona na dwie części.

Lewą część kartki podpisz "zadania na dziś", a prawą "zadania na jutro".

Jak to działa?

Wszystkie zadania w ciągu dnia, jakie na bieżąco pojawiają się na widoku zapisujesz na liście "na jutro". "Dziś" wykonujesz zadania, które zapisałeś na liście "na jutro" poprzedniego dnia.

Największą zaletą tej metody jest zdecydowane zwiększenie skuteczności działania i brak pozostawiania rzeczy "na później".

Aby metoda była skuteczna, trzeba przestrzegać dwóch zasad:

  1. Przynajmniej rozpocząć zadanie danego dnia, żeby dokończyć je "jutro".
  2. Za wyjątkiem naprawdę mega pilnych zadań, nie dopisywać nowych zadań do listy "dziś".

Dzięki temu Twoja lista zadań na "dziś" jest ograniczona i przestaje rosnąć, a Ty masz w końcu szansę ją wykonać!

Stosowanie tej metody zmniejsza stres, ponieważ rozpoczynasz dzień z gotową listą zadań, spisaną dzień wcześniej, co daje Ci poczucie kontroli.

Owszem, odkładasz wpływające zadania na następny dzień, ale przekonasz się, że połowa zadań "na już", może spokojnie poczekać do jutra. To także obniża stres i przywraca Ci skuteczność. Zarządzanie czasem i organizacja pracy stają się łatwiejsze.

Co najważniejsze, trzymając się zasady "zamkniętej listy" pracujesz zdecydowanie skuteczniej, ponieważ nawet, jeżeli masz na dziś 20 zadań, to 20 i koniec!

Metoda ta świetnie sprawdza się dla osób lubiących planować zadania w swojej komórce.

Podczas szkolenia pokazuję aplikację, gdzie zadania "na jutro", automatycznie przeskakują "na dziś" na zakończenie dnia i nie trzeba nic przepisywać!

To tylko przykładowe narzędzie, którego zastosowanie pomoże Ci na nowo poczuć kontrolę nad sytuacją oraz obniży niepotrzebny stres. O innych sprytnych narzędziach i metodach zwiększania skuteczności opowiem Ci podczas szkolenia. Testując je, dobierzesz najlepsze dla Ciebie. Naprawdę się zdziwisz, kiedy odkryjesz, że znając odpowiednie narzędzia, możesz osiągać dwa razy więcej, w o połowę krótszym czasie!

Autor:

Izabela Krejca-Pawski

Szkoliliśmy

Polecane

Szkolenia
AUTOPREZENTACJA. Trening zarządzania pierwszym wrażeniem i efektem halo
Autoprezentacja, to Twoja kluczowa kompetencja. Dlaczego? To proste, nigdy nie będziesz mieć drugiej szansy, żeby zrobić dobre pierwsze wraż...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE CZASEM DLA MANAGERÓW
Zarządzanie czasem to zarządzanie sobą. Jeżeli okazuje się, że masz 100 zadań, nie wiesz za co się zabrać, wszystko wykonujesz w pośpiechu l...

Czytaj więcej

Informacja zwrotna (feedback) w zarządzaniu zespołami
Informacja zwrotna (feedback) jednym z najważniejszych narzędzi managerskich wykorzystywanych w zarządzaniu zespołem pracowniczym. Trudno wy...

Czytaj więcej

MANAGER SPRZEDAŻY COACHEM. Jak wykorzystać coaching w zarządzaniu handlowcami?
Każdy manager sprzedaży dąży do zbudowania jak najskuteczniejszego zespołu handlowców. Jeżeli jesteś managerem zespołu sprzedażowego ...

Czytaj więcej

MANAGER ZESPOŁU COACHEM. Jak wykorzystać coaching w zarządzaniu pracownikami
Zarządzanie zespołem pracowniczym, nawet tym najmniejszym, wymaga od managera ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji i rozwoju kompetencji...

Czytaj więcej

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW. Zarządzanie konfliktem i trudne sytuacje w zespole
Konflikty mają swoje dobre strony, jeśli potrafimy je wykorzystać do efektywnego działania i rozwiązywania problemów. Narzędzie do ro...

Czytaj więcej

TRENING ANTYSTRESOWY I ZARZĄDZANIE STRESEM
Trening antystresowy i zarządzanie stresem to propozycja szkolenia (treningu) przeznaczonego dla wszystkich, którzy są świadomi wpływ...

Czytaj więcej

TRENING ASERTYWNOŚCI
Trening asertywności polecamy wszystkim osobom, które chcą nabyć lub doskonalić umiejętności związane bezpośrednio z zachowaniami ase...

Czytaj więcej

Trenerzy
Beata J. Grabiańska
Trener praktyk biznesu. Ekspert w zakresie zarządzania, sprzedaży i obsługi klienta. Karierę zawodową rozpoczęła w 1994 roku, jako prezente...

Czytaj więcej

Anna Ritter
Trener praktyk, z wykształcenia psycholog społeczny ze specjalizacją psychologia biznesu. Ekspert z ponad 15 letnim doświadczeniem managersk...

Czytaj więcej

Aneta Ropek
Trener praktyk sprzedaży. Coach. Manager handlowy z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym związanym ze sprzedażą. Ekspert w zakresie zar...

Czytaj więcej

Paweł Wojciechowski
Trener - Praktyk. Menedżer wyższego szczebla (Dyrektor Operacyjny, Dyrektor Handlowy), specjalista w zakresie negocjacji, zarządzania, techn...

Czytaj więcej

Aktualności
PIERWSZE WRAŻENIE. Efekt Halo (efekt aureoli i efekt Golema)

Jak to możliwe, że wyrabiamy sobie opinię o nowo poznanej osobie w ciągu 30 sekund? Nawet jeżeli nie odezwała się do nas ani jednym słowe...

Czytaj więcej

Zarządzanie czasem czyli skupiajmy się na rezultatach, a nie na byciu zajętym

Czy ktoś z was stanął kiedyś przed problemem wypełniania raportera czasu pracy? Do tej pory tak naprawdę nie zastanawialiśmy się nad tym,...

Czytaj więcej

5 najbardziej irytujących taktyk negocjacyjnych. Wybór subiektywny

Trochę szkoleń z negocjacji za nami. Razem z ich uczestnikami dokonaliśmy, mocno subiektywnego, wyboru najbardziej irytujących taktyk neg...

Czytaj więcej

Parafraza ułatwi komunikację z klientem, podwładnym i szefem

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że wiesz już wszystko o parafrazie. Dobrze wiem, że do upadłego trenowałeś / - łaś parafrazy na szko...

Czytaj więcej

SMART brzmi skutecznie

Aby Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatniej! Autorstwo tego PRL-owskiego sloganu przypisuje się Edwardowi Gierkowi. Gdyby potra...

Czytaj więcej

Czas, manager i 3 ćwiartki

Znajomy, dyrektor w sporej firmie opowiedział mi kiedyś o swoim poranku - "... do pracy jadę niecałe 40 minut i już odbieram i wykonuję t...

Czytaj więcej

Zagadka asertywności. Zachowania asertywne w praktyce zawodowej i kontakcie z klientem

O potrzebie bycia asertywnym słyszymy na każdym kroku, Często nawet wymienia się ją, jako jedną z cech charakteru niezbędnych do osiągnię...

Czytaj więcej

Informacja zwrotna

Pani Wiesława... pierwsza osoba, od której uczyłam się standardów zarządzania, gdy zacząłem moją pierwszą pracę. Pierwsza p...

Czytaj więcej

Poskromić czas, ... czyli innowacyjne techniki zarządzania czasem dla managerów

Zarządzanie czasem jest jedną z kluczowych umiejętności, które decydują o sukcesie lub porażce na stanowisku managera. Przy czym w...

Czytaj więcej

Złap oddech, czyli o świadomym zarządzaniu stresem

Biologiczny mechanizm „walki lub ucieczki” został wykształcony w toku ewolucji, aby chronić nas m.in. przed atakiem dzikich z...

Czytaj więcej

Efekt halo a pierwsze wrażenie

Osoby wędrujące po górach miały być może okazję, aby zaobserwować tzw. widmo Brockenu czyli własny cień na chmurze poniżej wędrowc...

Czytaj więcej

Jak wywołać dobre pierwsze wrażenie?

Pierwsze 15 sekund spotkania to często najważniejsze sekundy, podczas których wszystko się rozgrywa i decyduje: sukces lub porażka...

Czytaj więcej

Sztuka prezentacji jest umiejętnością - można się jej nauczyć!

Z naszego doświadczenia wiemy, że najlepszą metodą nauki jest obserwacja własnych wystąpień. Tylko taka forma pracy szkoleniowej pozwala ...

Czytaj więcej

Podstawy radzenia sobie ze stresem

W dzisiejszych czasach żyjemy pod ogromnym napięciem… Tak zwykle zaczyna się większość artykułów, książek i naszych rozm&oa...

Czytaj więcej

Konflikt w zespole - rozpoznanie sytuacji

Różnice w opiniach, to nic niezwykłego w pracy z dynamicznym zespołem. Ale nieporozumienia nie zawsze muszą oznaczać konflikty. Zd...

Czytaj więcej

Jak budować zaufanie w zespole?

Sposób, w jaki buduje się zaufanie w zespole jest jednym z najbardziej znaczących elementów wpływających na osiągane przez ...

Czytaj więcej

Trudny człowiek. Trudny klient

Spotykając się z „trudnym Klientem” w relacjach zawodowych nie mamy okazji pewnie o tym wszystkim myśleć. Po prostu pró...

Czytaj więcej