Trochę szkoleń z negocjacji za nami. Razem z ich uczestnikami dokonaliśmy, mocno subiektywnego, wyboru najbardziej irytujących taktyk negocjacyjnych. Pod uwagę wzięliśmy propozycje zgłaszane przez handlowców podczas szkoleń z negocjacji handlowych, managerów biorących udział w szkoleniach "Negocjacje w biznesie" oraz Kupców, którzy uczestniczyli w "Negocjacjach zakupowych".
Znana i "lubiana" taktyka "muszę zapytać Szefa / Szef na to się nie zgodzi". Często rolę "bezlitosnego" grają np. procedury korporacyjne, warunki zakupowe itd. Poziom irytacji 20 na 100 pkt.
Taktyka polegająca na obarczeniu drugiej strony negocjacji swoim problemem. "Nie dotrzymaliśmy terminu wysłania zamówienia, bo szef był na urlopie. Co może Pan z tym zrobić?". Nasza odpowiedź: Sprawdzić czy to jest, aby na pewno nasz problem. Poziom irytacji 40 na 100pkt.
Najkrócej ujmując taktyka polegająca na przedstawieniu złej i bardzo złej propozycji. „Terminy płatności dla Dostawców to 120 i 180 dni”. Nasza odpowiedź: Chyba przyjrzymy się naszej BATNIE. Poziom irytacji 80 na 100pkt.
Taktyka nazywana również przez handlowców "obietnicami raju erotycznego po śmierci". Polega na ustnym składaniu zapewnień o dużym, zyskownym, kolejnym kontrakcie o ile zgodzimy na warunki satysfakcjonujące Partnera. "Jak będziemy zadowoleni i sprawdzimy...To kupimy …". Nasza odpowiedź: Tak, ale pod warunkiem opisania tego w umowie. Nic na "gębę". Poziom irytacji 100 na 100pkt.
Trudno nazwać to taktyką, ale ze względu na powszechność i stopień irytacji przekraczający skalę (i życzenie naszych uczestników) dajemy 1 miejsce na podium stwierdzeniom "nie jesteście jedyną firmą, do której wysłałam zapytanie …".
Nasza odpowiedź: Doprecyzujmy. Do kogo? Jakie warunki Pani otrzymała w odpowiedzi? Poziom irytacji 150 na 100pkt.
To tyle. Jeżeli masz ochotę "dorzuć" swoją taktykę lub chwyt negocjacyjny, który naprawdę Cię irytuje zapraszamy na szkolenie z negocjacji. Rozbierzemy go na części pierwsze i znajdziemy kontrtaktykę i kontrargumenty.
Najprościej negocjacje możemy porównać do przeciągania liny na jedną ze stron - negocjatorzy znajdujący się na przeciwległych bieg...
Pierre Bourdieu pisał, że warunkiem rewolucyjnego projektu, jest umiejętność kontrolowania teraźniejszości. Teza ta, choć dedykowana dla ...
Umiejętność negocjowania jest jedną z najważniejszych kompetencji biznesowych. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej uniwersalnych zdo...
Storytelling to umiejętność komunikacji opowiadaniem. Dotychczas kojarzony był z marketingiem narracyjnym, który nawiązuje do kreo...
Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że wiesz już wszystko o parafrazie. Dobrze wiem, że do upadłego trenowałeś / - łaś parafrazy na szko...
Sprzedaż pełni kluczową rolę w biznesie. Kto nie sprzedaje, ten nie zarabia. Warto jednak pamiętać, że konkurencja na rynku nie śpi. Aby ...