drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

TRADE MARKETING. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży


O szkoleniu


Trade marketing to szeroko rozumiane działania marketingowe skutkujące wzrostem sprzedaży, pozycją i ekspozycją produktów w dystrybucji, utrzymaniem lub polepszeniem relacji z kanałem dystrybucji, partnerską współpracą i zrozumieniem jej zasad koegzystencji producenta z punktem sprzedaży.

Cele szkolenia


Biorąc udział w szkoleniu "Trade Marketing. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży":

  • Poznasz czynniki determinujące decyzje zakupowe,
  • Poszerzysz swoją wiedzę o nowe metody i skuteczne narzędzia pozycjonowania w kanale dystrybucyjnym,
  • Zweryfikujesz praktykowane przez siebie sposoby budowania relacji,
  • Znacznie podniesiesz sprzedaż wartościową i liczbową,
  • Stworzysz stabilną sieć dystrybucji,
  • Stale będziesz zwiększał udziały w rynku,
  • Zwiększysz przewagę nad konkurencją w sprzedaży i relacjach z odbiorcami,
  • Zdywersyfikujesz portfel klientów i produktów,
  • Znacznie zwiększysz udział w sprzedaży wyrobów H/E,
  • Zwiększysz swoją konkurencyjność podczas przetargów.

Program szkolenia


1. DEFINICJA I ROLA TRADE MARKETINGU

  • Nowoczesne ujęcie trade marketingu
  • Trade marketing jako narzędzie lub miejsce w strukturze
  • Rola i funkcje

2. PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KLIENTA SIECI DYSTRYBUCYJNEJ

  • Poziomy podejmowanych decyzji
  • Sprzedawca doradcą czy ambasadorem
  • Wpływ na decyzję konsumenta

3. CELE TRADE MARKETINGU

  • Wzrost sprzedaży
  • Pozycjonowanie produktów
  • Penetracja kanału
  • Budowanie marki

4. RODZAJE DYSTRYBUCJI I USTALENIE ADEKWATNYCH NARZĘDZI TRADE MARKETINGU B2B i B2C

  • Wielopoziomowa struktura dystrybucji (np. hurtownia, podhurtownia, sklep detaliczny)
  • Przetargi
  • Sprzedaż bezpośrednia (m.in. MLM, sklepy internetowe)

5. AKTORZY RYNKU

  • Właściciele, dyrektorzy, piony zakupów, handlowcy, sprzedawcy, instalatorzy, lekarze itd.

6. OKREŚLENIE POZYCJI W SIECI DYSTRYBUCYJNEJ

  • Analiza sytuacji bieżącej
  • Jakie badania prowadzić i jak je wykorzystać?
  • Pozycjonowanie produktów własnych vs konkurencja

7. BUDOWANIE RELACJI

  • Kanał dystrybucji kanałem relacji

8. OKREŚLENIE MBO KLIENTÓW

  • Zasady i metody tworzenia MBO klientów
  • Narzędzia trade marketingu w ujęciu poziomów sprzedaży i znaczenia składnika kanału dystrybucyjnego

9. PROGRAMY SPRZEDAŻOWE SKIEROWANE DO SIECI DYSTRYBUCYJNEJ

  • Planowanie wzrostu dla MBO klienta
  • Dążenie do równowagi pomiędzy sell-out a sell-in
  • Zasady tworzenia programów sprzedażowych
  • Badanie i monitoring efektywności
  • Lej marketingowo - sprzedażowy

10. PROGRAMY TYPU INCENTIVE

  • Czym są programy incentive?
  • Zasady tworzenia programów incentive wspierających sprzedaż
  • Uregulowania prawne
  • Studium przypadków efektywnych i zakończonych sukcesem programów

11. PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE

  • Czym są programy lojalnościowe?
  • Komponenty lojalności: zmienne niezależne (zaufanie, zobowiązanie, zarządzanie konfliktem, wartości, empatia), zmienna zależna (lojalność klienta).
  • Model 4 progresywnych faz budowania lojalności.
  • Zasady tworzenia programów incentive wspierających sprzedaż
  • Uregulowania prawne
  • Studium przypadków efektywnych i zakończonych sukcesem programów

12. FUNDUSZE CO-OP

  • Zasady tworzenia, zarządzania i rozliczania wspólnych z dystrybucją budżetów marketingowych

13. EVENTY DLA KANAŁU DYSTRYBUCJI

  • Kiedy i po co?
  • Rodzaje eventów
  • Jak tworzyć je ciekawie i efektywnie?

14. SZKOLENIA KANAŁU DYSTRYBUCJI

  • Rola i cele szkoleń
  • Formy programów szkoleniowych - podział tematyczny i finansowanie
  • Co po szkoleniach?

15. DETAILING

  • Bezpośrednie oddziaływanie na sieć dystrybucji, wystawiennictwo, szkolenia, pozyskiwanie informacji, kontrola

16. MERCHANDISING

  • Rola merchandisingu
  • Zasady tworzenia sieci merchandisingowej
  • Narzędzia w merchandisingu

17. PROMOCJE W SIECI DYSTRYBUCJI

  • Zasady prowadzenia promocji w dystrybucji i ich korelacja ze wzrostem sprzedaży

18. MARKI WŁASNE DYSTRYBUCJI

  • Perspektywy rozwoju, konkurencja, podporządkowanie się producentów
Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Tel: 784 010 775 E-mail: olga.b@bonavigator.pl
Formularz

Szkoliliśmy

Szkolenia
BADANIA RYNKU. BADANIA MARKETINGOWE. Współpraca z agencjami. Samodzielne prowadzenie badań. Praktyczna interpretacja wyników badań
Szkolenie jest przeznaczone jest dla pracowników działu marketingu różnego szczebla. W szkoleniu mogą uczestniczyć r&oacu...

Czytaj więcej

BENCHMARKING W MARKETINGU. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?
Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Thr...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE MARKĄ (Brand Management). Szkolenie dla Brand Managerów
Każdy Brand Manager stara się tak zarządzać marką, aby stała się ona wyjątkowa, ale niestety nie każdej marce to się to udaje. Funkcjonowani...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów)
Szkolenie Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów) zostało podzielone na: ośmiostopniowy cykl zarządzania kategorią p...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT W E-COMMERCE
Szkolenie jest skierowane do pracowników działu Marketingu i / lub Sprzedaży firm zainteresowanych wdrożeniem zarządzania kategoriami...

Czytaj więcej

CONSUMER INSIGHT - skuteczne metody komunikacji z klientem i wyróżniania marki na rynku
Consumer Insight to zrozumienie potrzeb klienta i weryfikacja cech, które ma marka, w celu zaspokojenia oczekiwań konsumentów....

Czytaj więcej

MARKA WŁASNA (Private Labels). Nowoczesne Strategie. Praktyka Zarządzania
Marka własna (private labels) w ciągu ostatnich lat stała bardzo ważnym elementem rynku, zwłaszcza w wypadku produktów FMCG, zdobywaj...

Czytaj więcej

MARKETING INTERNETOWY (e-marketing). Reklama internetowa, Content Marketing, SEO, Social Media, Marketing Mobilny
Według danych z raportu "Ecommerce w Polsce" oraz z jego kolejnych edycji do robienia zakupów w sieci przyznaje się aż 46% polskich i...

Czytaj więcej

MARKETING MOBILNY (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, specjalistów marketingu i PR, a także osób zajmujących się sprzedażą, kt&oa...

Czytaj więcej

POMIAR EFEKTYWNOŚCI. Ocena Skuteczności Działań Marketingowych. Wskaźniki Marketingowe i Zarządzanie Kosztami w Marketingu
Zapewne wielokrotnie zastanawialiście się Państwo nad tym, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych? Zapewne wielokrotnie zadawano Pań...

Czytaj więcej

PROMOCJA SPRZEDAŻY - jak zwiększać sprzedaż bez obniżania cen. Mechanizmy i techniki stosowane w handlu tradycyjnym oraz e-commerce
Promocje sprzedaży to szeroko rozumiane mechanizmy i techniki mające w swoim zamierzeniu zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Nar...

Czytaj więcej

PR PRODUKTOWY (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu produktem?
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom działań PR produktowego, jego roli dla przedsiębiorstwa, korzyści wizerunkowych i sprzedażowych...

Czytaj więcej

PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami
Polityka cenowa, marketing cen, zarządzanie cenami to bardzo często niedoceniany obszar zarządzania i marketingu. Cena jest przecież r&oacut...

Czytaj więcej

PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie Produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Celem tego szkolenia jest zapoznanie uczestników z efektywnym zarządzaniem produktem z wykorzystaniem zarządzania strategicznego i ma...

Czytaj więcej

PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE
Programy lojalnościowe to działania, których perspektywa czasowa może sięgać nawet kilku lat. To również przedsięwzięcie wymag...

Czytaj więcej

REPOZYCJONOWANIE MARKI i REBRANDING. Zarządzanie Marką Dla Zaawansowanych
Repozycjowanie i rebranding marki coraz częściej staje się koniecznością przed która, stają Dyrektorzy Marketingu i Brand Managerowie...

Czytaj więcej

SOCIAL MEDIA W MARKETINGU
Social media (media społecznościowe) stały się ważnym kanałem komunikacji marketingowej z rynkiem i odbiorcami. Dynamiczny rozwój i w...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży
Trade marketing to szeroko rozumiane działania marketingowe skutkujące wzrostem sprzedaży, pozycją i ekspozycją produktów w dystrybuc...

Czytaj więcej

WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (New Product Development)
Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą. I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskie...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ KLIENTA I FIRMY
Podczas szkolenia zdefiniujemy pojęcia wartości dla klienta i dla firmy oraz rozważymy konotacje wynikające z tych definicji dla każdego z n...

Czytaj więcej

Trenerzy
Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Tomasz Dyba
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z blisko 20 - letnim doświadczeniem w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą (B2B i B2C). ...

Czytaj więcej

Marcin Kozioł
Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m....

Czytaj więcej

Tomasz Łucek
Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development. Karierę zawo...

Czytaj więcej

Artykuły
Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketing okiem Tomasza Dyby

Trade marketing to „wszelkie działania marketingowe zwiększające popyt na produkty lub usługi w kanale dystrybucji.”

...

Czytaj więcej

Umysł klienta jest wiele wart

Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...

Czytaj więcej

Raz, Dwa, Trzy... niska cena patrzy / straszy

Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...

Czytaj więcej

QR kody w marketingu mobilnym

Skuteczność QR kodów (Quick-Response) bywa kwestionowana przez specjalistów marketingu. Często niesłusznie i na pewno przed...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku

Brak doświadczenia twórców i nieumiejętne niekiedy ściąganie wzorców z krajów Zachodnich owocuje popełnianiem...

Czytaj więcej

Reklama wizerunkowa w Internecie

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się rynek usług e-marketingowych, a wydatki na reklamę w internecie systematycznie rosną. Wciąż po...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -