drukuj

b_form
 @ 0.00
b_form

PR PRODUKTOWY (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu produktem?


O szkoleniu


Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom działań PR produktowego, jego roli dla przedsiębiorstwa, korzyści wizerunkowych i sprzedażowych. Omawiane są podstawy psychologiczne i szczegółowo praktykowane narzędzia.

Cele szkolenia


Biorąc udział w szkoleniu "PR Produktowy (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu Produktem?":

  • Poznasz zasady i dobierzesz skuteczną strategię PR dla Twoich produktów.
  • Poznasz praktyczne metody wykorzystywania narzędzi wewnętrznego i zewnętrznego PR.
  • Poznasz praktyczne zasady efektywnego budowania relacji medialnych.
  • Stworzysz mapę mediów dla Twojej organizacji i dobierzesz właściwe narzędzia komunikacji z mediami.
  • Dowiesz się w jaki sposób raportować efektywność PR produktu.

Szkolenie jest bogato ilustrowane studiami przypadków konkretnych działań PR produktowego w Polsce, analizowana jest ich efektywność i skuteczność. Bez wątpienia ogromnym błędem jest przesuwanie PR produktu z działu produkt managerów i lokowanie ich w działach komunikacji czy PR.

Program szkolenia


1. PUBLIC RELATIONS - PODSTAWOWE POJĘCIA

  • Definicje, rola PR w działaniach marketingowych
  • Wizerunek firmy - czym jest, jaki ma wpływ na pozycjonowanie firmy i sprzedaż, podstawowe wskaźniki
  • Etyka w PR
  • Odbiorcy działań PR (wewnętrzni i zewnętrzni)
  • Komunikacja w firmie
  • Miejsce i rola PR w strukturze funkcjonalnej firmy
  • Porównanie działań PR z reklamą (koszty i efektywność (osiągnięte wskaźniki dla DuPont, Bacardi-Martini)
  • Kiedy i jak stosować PR - matryca wielkości budżetu marketingowego, rola przekaźników informacji


2. PLANOWANIE STRATEGII PUBLIC RELATIONS

  • Miejsce i rola PR w działaniach marketingowych firmy
  • Strategia krótkoterminowa i długoterminowa firmy
  • Tworzenie planu bieżących działań PR
  • Określenie budżetu PR
  • Harmonogram podejmowanych działań
  • Pomiar efektywności

3. DZIAŁANIA PR PRODUKTOWEGO W CYKLU ŻYCIA PRODUKTU

  • Strategie w cyklu życia produktu
  • Sezonowość sprzedaży
  • Tworzenie listy zadań dla produktu
  • Mapa sprzymierzeńców wprowadzanego produktu
  • Spełnienie oczekiwań klienta ostatecznego i kanału dystrybucji
  • Wprowadzanie nowego produktu na rynek (analiza i testowanie produktu)
  • Pozycjonowanie produktu i marki, promocja nowego produktu - kanał, konsument, dystrybucja produktów
  • Strategia typu produkt-rynek (macierz Ansoffa)
  • Strategie produktu: penetracja rynku, rozwój produktu, rozwój rynku, dywersyfikacja
  • Selekcja i dobór właściwych usług wspierających, które kształtują zadowolenie klienta i lojalność

4. FORMY DZIAŁAŃ PR WEWNĘTRZNEGO ORAZ NARZĘDZIA KOMUNIKACJI

  • Internet i intranet
  • Broszury firmowe - opracowanie merytoryczne, tworzenie i dystrybucja
  • Programy integracyjne
  • Mailing
  • Tablica ogłoszeń
  • Reklama i jak o niej informować
  • CRM, infolinia, otwarte drzwi, raporty roczne, instrukcje obsługi

5. PR ZEWNĘTRZNY

  • Klienci
  • Sieć dystrybucji
  • Media, giełda, konkurencja
  • Narzędzia PR zewnętrznego (internet, publikacje w mediach (TV, prasa, internet)
  • Konferencje prasowe
  • Sponsoring
  • Product placement
  • Wydarzenia specjalne

6. RELACJE MEDIALNE

  • Czym są relacje medialne i jak je budować? współpraca z prasą, radiem, telewizją, internetem
  • Jak budować dobre relacje z dziennikarzami? mapa mediów (podział mediów; tworzenie baz dziennikarzy; strategie informacyjne dla każdego typu mediów)

7. RÓŻNE RODZAJE TEKSTÓW PRASOWYCH W PR PRODUKTOWYM

  • Informacja o firmie
  • News produktowy, podpis

8. KONFERENCJE PRASOWE, UDZIAŁ W SEMINARIACH, KONFERENCJACH I TARGACH

  • Organizacja i prowadzenie spotkania zewnętrznego
  • Pomiar efektów; jakie działania z po evencie?
  • Klienci ostateczni
  • Spotkania z klientami, udziałowcami

9. SPONSORING I PRODUCT PLACEMENT

10. POMIARY EFEKTYWNOŚCI DZIAŁAŃ PR PRODUKTOWEGO I MONITORING MEDIÓW

11. DZIAŁANIA PR W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH

  • Jak zapobiegać?
  • Działania redukujące wpływ kryzysu
  • Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w kryzysie
  • Zespół antykryzysowy
  • Przykłady sytuacji kryzysowych

 

Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Tel: 784 010 775 E-mail: olga.b@bonavigator.pl
Formularz

Szkoliliśmy

Szkolenia
BADANIA MARKETINGOWE. BADANIA RYNKU. Jak poznać i zrozumieć zachowania konsumentów
Jeśli dostrzegasz, ze Twojej marce brakuje wiatru w żaglach, dotychczasowe działania nie przynoszą już takich efektów jak przed laty,...

Czytaj więcej

BENCHMARKING W MARKETINGU. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?
Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Thr...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE MARKĄ (Brand Management). Szkolenie dla Brand Managerów
Każdy Brand Manager stara się tak zarządzać marką, aby stała się ona wyjątkowa, ale niestety nie każdej marce to się to udaje. Funkcjonowani...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów)
Szkolenie Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów) zostało podzielone na: ośmiostopniowy cykl zarządzania kategorią p...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT W E-COMMERCE
Szkolenie jest skierowane do pracowników działu Marketingu i / lub Sprzedaży firm zainteresowanych wdrożeniem zarządzania kategoriami...

Czytaj więcej

CONSUMER INSIGHT - skuteczne metody komunikacji z klientem i wyróżniania marki na rynku
Consumer Insight to zrozumienie potrzeb klienta i weryfikacja cech, które ma marka, w celu zaspokojenia oczekiwań konsumentów....

Czytaj więcej

MARKA WŁASNA (Private Labels). Nowoczesne Strategie. Praktyka Zarządzania
Marka własna (private labels) w ciągu ostatnich lat stała bardzo ważnym elementem rynku, zwłaszcza w wypadku produktów FMCG, zdobywaj...

Czytaj więcej

MARKETING INTERNETOWY (e-marketing). Reklama internetowa, Content Marketing, SEO, Social Media, Marketing Mobilny
Według danych z raportu "Ecommerce w Polsce" oraz z jego kolejnych edycji do robienia zakupów w sieci przyznaje się aż 46% polskich i...

Czytaj więcej

MARKETING MOBILNY (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, specjalistów marketingu i PR, a także osób zajmujących się sprzedażą, kt&oa...

Czytaj więcej

POMIAR EFEKTYWNOŚCI. Ocena Skuteczności Działań Marketingowych. Wskaźniki Marketingowe i Zarządzanie Kosztami w Marketingu
Zapewne wielokrotnie zastanawialiście się Państwo nad tym, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych? Zapewne wielokrotnie zadawano Pań...

Czytaj więcej

PROMOCJA SPRZEDAŻY - jak zwiększać sprzedaż bez obniżania cen. Mechanizmy i techniki stosowane w handlu tradycyjnym oraz e-commerce
Promocje sprzedaży to szeroko rozumiane mechanizmy i techniki mające w swoim zamierzeniu zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Nar...

Czytaj więcej

PR PRODUKTOWY (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu produktem?
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom działań PR produktowego, jego roli dla przedsiębiorstwa, korzyści wizerunkowych i sprzedażowych...

Czytaj więcej

PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami
Czym jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie złota myśl "cena czyni cuda" tak często powtarzana prze...

Czytaj więcej

PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie Produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Celem tego szkolenia jest zapoznanie uczestników z efektywnym zarządzaniem produktem z wykorzystaniem zarządzania strategicznego i ma...

Czytaj więcej

PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE
Programy lojalnościowe to działania, których perspektywa czasowa może sięgać nawet kilku lat. To również przedsięwzięcie wymag...

Czytaj więcej

REPOZYCJONOWANIE MARKI i REBRANDING. Zarządzanie Marką Dla Zaawansowanych
Repozycjowanie i rebranding marki coraz częściej staje się koniecznością przed która, stają Dyrektorzy Marketingu i Brand Managerowie...

Czytaj więcej

SOCIAL MEDIA W MARKETINGU
Social media (media społecznościowe) stały się ważnym kanałem komunikacji marketingowej z rynkiem i odbiorcami. Dynamiczny rozwój i w...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży
Trade marketing to szeroko rozumiane działania marketingowe skutkujące wzrostem sprzedaży, pozycją i ekspozycją produktów w dystrybuc...

Czytaj więcej

WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (New Product Development)
Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą. I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskie...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ KLIENTA I FIRMY
Podczas szkolenia zdefiniujemy pojęcia wartości dla klienta i dla firmy oraz rozważymy konotacje wynikające z tych definicji dla każdego z n...

Czytaj więcej

Trenerzy
Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Tomasz Dyba
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z blisko 20 - letnim doświadczeniem w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą (B2B i B2C). ...

Czytaj więcej

Marcin Kozioł
Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m....

Czytaj więcej

Tomasz Łucek
Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development. Karierę zawo...

Czytaj więcej

Artykuły
Umysł klienta jest wiele wart

Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...

Czytaj więcej

Raz, Dwa, Trzy... niska cena patrzy / straszy

Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketing okiem Tomasza Dyby

Trade marketing to „wszelkie działania marketingowe zwiększające popyt na produkty lub usługi w kanale dystrybucji.”

...

Czytaj więcej

QR kody w marketingu mobilnym

Skuteczność QR kodów (Quick-Response) bywa kwestionowana przez specjalistów marketingu. Często niesłusznie i na pewno przed...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku

Brak doświadczenia twórców i nieumiejętne niekiedy ściąganie wzorców z krajów Zachodnich owocuje popełnianiem...

Czytaj więcej

Reklama wizerunkowa w Internecie

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się rynek usług e-marketingowych, a wydatki na reklamę w internecie systematycznie rosną. Wciąż po...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -