drukuj

b_form
 @ 1,980.00
b_form

POMIAR EFEKTYWNOŚCI. Ocena Skuteczności Działań Marketingowych. Wskaźniki Marketingowe i Zarządzanie Kosztami w Marketingu


O szkoleniu


Zapewne wielokrotnie zastanawialiście się Państwo nad tym, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych? Zapewne wielokrotnie zadawano Państwu pytanie w stylu, "co Ty właściwie robisz w naszej firmie?" lub wyrażano opinię "nie widać Twojej pracy!". Zapewne wielokrotnie spotykaliście się Państwo z uwagami dotyczącymi efektywności działań marketingowych i ich realnego wpływu na sprzedaż.

Cele szkolenia


  • Poznasz efektywne metody pomiaru skuteczności działań marketingowych.
  • Ułatwisz sobie pracę wykorzystując prezentowane narzędzia i wskaźniki mierzące efekty Twojej pracy.
  • Będziesz metodycznie rozliczać koszty marketingowe porównując je do osiągniętych efektów.
  • Pozyskasz większe środki finansowe i materialne od sponsorów.

Forma prowadzenia szkolenia:

Zajęcia odbywają się w formie praktycznych warsztatów rozwijających umiejętności - część prezentacyjna 40%, interaktywna praca i ćwiczenia 60%.

Przykładowe studia przypadku omawiane w trakcie szkolenia:

Studium przypadku 1:

Konsultacja indywidualna dla pracownika stowarzyszenia sportowego doprowadziła do zwiększenia zaangażowania finansowego sponsora w kolejnym roku prowadzenia lokalnej imprezy o 48.000 zł.

Studium przypadku 2:

Klient korporacyjny, nakłady na product placement w telewizji: 500.000 zł, wartość efektywności działań PR 19 mln zł. Znaczny wzrost nakładów na kolejne wydarzenia specjalne.

Szkolenie jest przeznaczone szczególnie dla:

  • Menedżerów i pracowników działu marketingu,
  • Pracowników agencji reklamowych i PR, account managerów,
  • Dyrektorów sprzedaży, KAM, handlowców.

Program szkolenia


1. POMIAR SKUTECZNOŚCI DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

  • Ustalenie celów ilościowych i jakościowych
  • System monitorowania
  • Analiza danych
  • Standardy oceny
  • Metodologie ustalanie celów

2. KONCEPCJE EFEKTYWNOŚCI MARKETINGOWEJ

  • Feder, Sevin, Corr, Anghem, Thomas, Hawkins-Best,Lilias, Sheth-Sisoida, Murthi-Smivasan-Kalayaran, Bruhn-Georgi, Donthu-Hersberger-Osmonbekov

3. KATEGORIE KOSZTÓW I EFEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

  • Analiza budżetu marketingowego
  • Kategorie nakładów
  • Praktykowane wartości procentowe budżetowania wobec sprzedaży

4. KOSZTY EFEKTÓW DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH

  • Strategie cenowe, produktu, dystrybucji, komunikacji marketingowej

5. WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI ZE WZGLĘDU NA ETAPY ODBIORU KOMUNIKATÓW MARKETINGOWYCH

  • Faza poznawcza, (spontaniczna świadomość marki, pierwsza wymieniona marka, wspomagana świadomość marki),
  • Poznawcza (metoda DAGMAR, typologia odbiorców, model Markova, Attitude Adjustment ROI, Event – Analysis),
  • Behawioralna (udział w rynku, wskaźniki penetracji rynku, dynamika wzrostu sprzedaży, wskaźnik satysfakcji klientów, wskaźnik alokacji środków marketingowych, zasięg reklamy, Net Promoter Score F. Reichhelda.)

6. ANALIZA WSPÓŁCZYNNIKÓW EFEKTYWNOŚCI

  • ATL (analiza poszczególnych czynników dla TV, prasa, radio, outdoor, internet) –między innymi: GRP, CPP, reach wartościowy i procentowy, CPT, OTS, frequency, Typologie i metody badań ATL
  • BTL (media społecznościowe: okres zaangażowania, bounce rate, wzrost członkostwa i poziom aktywności, stopień aktywności, conversions, brand mention, lojalność, wiralność, interakcja z blogami), PR, sponsoring, druki (magazyny, ulotki, katalogi), wystawy i targi, prezentacje, wystąpienia, programu motywacyjne i lojalnościowe, promocje konsumenckie i sprzedaży

7. WSKAŹNIKI POMIARU WPŁYWU DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH NA SPRZEDAŻ

  • Badanie sprzedaży w przeszłości; metoda uzyskiwania danych z jednego źródła (single - source data),
  • Ocena skuteczności promocji sprzedaży, SDP, EDP, wskaźnik kosztu sprzedaży (CPS), analiza kosztów pozyskania pojedynczego klienta, analiza ukrytych kosztów sprzedaży i działań promocyjnych

8. WSKAŹNIKI MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO, PROMOCJI OSOBISTEJ

  • Response Rate, Conversion Rate

9. PREZENTACJA WYNIKÓW EFEKTYWNOŚCI WYDATKÓW MARKETINGOWYCH

Szkolenia otwarte
28.09 - 29.09.2017
Warszawa
30.11 - 01.12.2017
Warszawa
Cena

1980 zł netto +23% VAT

Cena zawiera:

Uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik "Pomiar efektywności. Ocena skuteczności działań marketingowych. Wskaźniki marketingowe i zarządzanie kosztami w marketingu", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

 @ 1,980.00


Promocje

10 % dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób
20 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
25 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
100 zł netto rabatu przy zgłoszeniu na 40 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
100 zł netto rabatu przy płatności na 20 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
1.000 zł netto zamiast 1.740 zł netto (+23% VAT). Cena przy zgłoszeniu osoby prywatnej w ramach Ogólnopolskiego Projektu Kompetencyjnego "Profesjonalny Indywidualista 2016". WIĘCEJ


Pytania / Kontakt
Tel: 784 010 774 E-mail: bok@bonavigator.pl
Formularz
Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Tel: 784 010 775 E-mail: olga.b@bonavigator.pl
Formularz

Szkoliliśmy

Szkolenia
BADANIA MARKETINGOWE. BADANIA RYNKU. Jak poznać i zrozumieć zachowania konsumentów
Jeśli dostrzegasz, ze Twojej marce brakuje wiatru w żaglach, dotychczasowe działania nie przynoszą już takich efektów jak przed laty,...

Czytaj więcej

BENCHMARKING W MARKETINGU. Jak rozwijać produkty i marki analizując strategię konkurencji?
Różne źródła wskazują jako początek usystematyzowanego benchmarkingu wewnętrzny program naprawczy Rank Xerox-a "Leadership Thr...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE MARKĄ (Brand Management). Szkolenie dla Brand Managerów
Każdy Brand Manager stara się tak zarządzać marką, aby stała się ona wyjątkowa, ale niestety nie każdej marce to się to udaje. Funkcjonowani...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów)
Szkolenie Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów) zostało podzielone na: ośmiostopniowy cykl zarządzania kategorią p...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT W E-COMMERCE
Szkolenie jest skierowane do pracowników działu Marketingu i / lub Sprzedaży firm zainteresowanych wdrożeniem zarządzania kategoriami...

Czytaj więcej

CONSUMER INSIGHT - skuteczne metody komunikacji z klientem i wyróżniania marki na rynku
Consumer Insight to zrozumienie potrzeb klienta i weryfikacja cech, które ma marka, w celu zaspokojenia oczekiwań konsumentów....

Czytaj więcej

MARKA WŁASNA (Private Labels). Nowoczesne Strategie. Praktyka Zarządzania
Marka własna (private labels) w ciągu ostatnich lat stała bardzo ważnym elementem rynku, zwłaszcza w wypadku produktów FMCG, zdobywaj...

Czytaj więcej

MARKETING INTERNETOWY (e-marketing). Reklama internetowa, Content Marketing, SEO, Social Media, Marketing Mobilny
Według danych z raportu "Ecommerce w Polsce" oraz z jego kolejnych edycji do robienia zakupów w sieci przyznaje się aż 46% polskich i...

Czytaj więcej

MARKETING MOBILNY (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, specjalistów marketingu i PR, a także osób zajmujących się sprzedażą, kt&oa...

Czytaj więcej

POMIAR EFEKTYWNOŚCI. Ocena Skuteczności Działań Marketingowych. Wskaźniki Marketingowe i Zarządzanie Kosztami w Marketingu
Zapewne wielokrotnie zastanawialiście się Państwo nad tym, jak mierzyć skuteczność działań marketingowych? Zapewne wielokrotnie zadawano Pań...

Czytaj więcej

PROMOCJA SPRZEDAŻY - jak zwiększać sprzedaż bez obniżania cen. Mechanizmy i techniki stosowane w handlu tradycyjnym oraz e-commerce
Promocje sprzedaży to szeroko rozumiane mechanizmy i techniki mające w swoim zamierzeniu zwiększyć sprzedaż produktów bądź usług. Nar...

Czytaj więcej

PR PRODUKTOWY (Public Relations Produktu). Jak wykorzystać PR w zarządzaniu produktem?
Szkolenie ma na celu przekazanie uczestnikom działań PR produktowego, jego roli dla przedsiębiorstwa, korzyści wizerunkowych i sprzedażowych...

Czytaj więcej

PRICING. POLITYKA CENOWA i MARKETING CENY. Praktyczne Metody Zarządzania Cenami
Czym jest cena, która wzbudza tak wiele emocji i kontrowersji? Czy faktycznie złota myśl "cena czyni cuda" tak często powtarzana prze...

Czytaj więcej

PRODUCT MANAGEMENT (Zarządzanie Produktem). Szkolenie dla Product Managerów
Celem tego szkolenia jest zapoznanie uczestników z efektywnym zarządzaniem produktem z wykorzystaniem zarządzania strategicznego i ma...

Czytaj więcej

PROGRAMY LOJALNOŚCIOWE
Programy lojalnościowe to działania, których perspektywa czasowa może sięgać nawet kilku lat. To również przedsięwzięcie wymag...

Czytaj więcej

REPOZYCJONOWANIE MARKI i REBRANDING. Zarządzanie Marką Dla Zaawansowanych
Repozycjowanie i rebranding marki coraz częściej staje się koniecznością przed która, stają Dyrektorzy Marketingu i Brand Managerowie...

Czytaj więcej

SOCIAL MEDIA W MARKETINGU
Social media (media społecznościowe) stały się ważnym kanałem komunikacji marketingowej z rynkiem i odbiorcami. Dynamiczny rozwój i w...

Czytaj więcej

TRADE MARKETING. Metody Wsparcia Wzrostu Sprzedaży
Trade marketing to szeroko rozumiane działania marketingowe skutkujące wzrostem sprzedaży, pozycją i ekspozycją produktów w dystrybuc...

Czytaj więcej

WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK (New Product Development)
Wprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą. I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskie...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ KLIENTA I FIRMY
Podczas szkolenia zdefiniujemy pojęcia wartości dla klienta i dla firmy oraz rozważymy konotacje wynikające z tych definicji dla każdego z n...

Czytaj więcej

Trenerzy
Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Tomasz Dyba
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z blisko 20 - letnim doświadczeniem w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą (B2B i B2C). ...

Czytaj więcej

Marcin Kozioł
Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m....

Czytaj więcej

Tomasz Łucek
Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development. Karierę zawo...

Czytaj więcej

Artykuły
Umysł klienta jest wiele wart

Od lat w badaniach produktu, (tzw. testy ślepe) Pepsi wypada znacznie lepiej niż Coca-Cola. Konsumenci cenią smak Pepsi i napój te...

Czytaj więcej

Raz, Dwa, Trzy... niska cena patrzy / straszy

Piszę do Was, aby podzielić się z Wami refleksją na temat obniżania cen jako narzędzia wspierającego sprzedaż. Jednocześnie chciałabym Wa...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketing okiem Tomasza Dyby

Trade marketing to „wszelkie działania marketingowe zwiększające popyt na produkty lub usługi w kanale dystrybucji.”

...

Czytaj więcej

QR kody w marketingu mobilnym

Skuteczność QR kodów (Quick-Response) bywa kwestionowana przez specjalistów marketingu. Często niesłusznie i na pewno przed...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku

Brak doświadczenia twórców i nieumiejętne niekiedy ściąganie wzorców z krajów Zachodnich owocuje popełnianiem...

Czytaj więcej

Reklama wizerunkowa w Internecie

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się rynek usług e-marketingowych, a wydatki na reklamę w internecie systematycznie rosną. Wciąż po...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -