drukuj

b_form
 @ 1,980.00
b_form

CATEGORY MANAGEMENT W E-COMMERCE


O szkoleniu


Szkolenie jest skierowane do pracowników działu Marketingu i / lub Sprzedaży firm zainteresowanych wdrożeniem zarządzania kategoriami w działalności sprzedaży internetowej (e-commerce).

Jest to pierwszy etap procesu szkoleniowego prowadzącego do pełnego wprowadzenia uczestnika/ów w tematykę dotyczącą nowego podejścia do sprzedaży, zakupu i dystrybucji produktów na rynkach nasyconych, jakim jest Zarządzanie Kategoriami (Category Management - CATMAN).

Podczas warsztatu zostanie wprowadzony temat Zarządzania Zakupami - kluczowe zagadnienie
w procesie CATMAN, które ściśle wiąże się z zarządzaniem łańcuchem dostaw
i zintegrowaniem działalności działu zakupów z działaniami innych działów (sprzedaż, finanse, marketing, etc.), w celu zwiększenia rentowności firmy poprzez optymalizację kosztów operacyjnych i innych.

Forma prowadzenia szkolenia:

Szkolenie realizowane w formie wykładowo/warsztatowej, przy wykorzystaniu metod i narzędzi aktywnych takich jak: wykłady, dyskusje moderowane, analizy przypadków i ćwiczenia praktyczne rozwijające umiejętności uczestników.

Cele szkolenia


Uczestnik szkolenia:

  • Zapozna się z pojęciami handlowymi i finansowymi, w celu ich zastosowania w codziennej pracy.
  • Nauczy się analizować dane i podejmować konkretne decyzje strategiczne na podstawie przedstawionych i omówionych narzędzi i metod.
  • Nauczy się określić efektywność swoich działań na podstawie analizy ustalonych kluczowych wskaźników efektywności (KPI).
  • Nauczy się klasyfikować dostawców wg określonych parametrów.
  • Zapozna się i zgłębi wiedzę nt. Zarządzania Kategoriami (Category Management) i jego zastosowania w e-Commerce.

Oczekiwane efekty szkoleniowe:

Uczestnicy nauczą się m.in.:

  • Budować strategię sklepu internetowego opartą o elementy zarządzania kategoriami, w celu zwiększenia rentowności i efektywności działań.
  • Budować odpowiednie strategie cenowe wg. kategorii produktowych.
  • Przygotować prognozę sprzedaży, analizę popytu rynkowego.
  • Analizować zapasy magazynowe stosując strategiczne podejście do dostawców i do zakupu produktów.
  • Analizować dane i statystyki procesu sprzedaży oraz inne parametry generowane, w celu usprawnienia działań marketingowych i sprzedażowych.

Program szkolenia


1. E-COMMERCE

  • E-Commerce a rynki B2B i B2C
  • Co i kto kupuje On-Line?
  • ECO-System handlu elektronicznego (e-Commerce)
  • Od E-Commerce do OMNI-Commerce
  • Kluczowe Wskaźniki Efektywności – KPI
  • Analiza przypadków

2. ZARZĄDZANIE KATEGORIAMI - CATEGORY MANAGEMENT

  • Model Biznesu e-Commerce, Strategia Biznesu a Proces Zarządzania Kategoriami - Category Management
  • Etapy procesu i ich definicje
  • Merchandising w e-Commerce (e-Merchandising)
  • Wprowadzenie i promocja nowych produktów
  • Strategia cen, rodzaje cen; cena zakupu, cena sprzedaży, etc.
  • Rabaty, rodzaje; marża a zysk; marża a cena jednostkowa; narzut
  • Wartość i rentowność zakupu - analiza wartości
  • P&L - Rachunek wyników; analiza rachunku wyników firmy - P&L, jako źródło informacji do optymalizacji kosztów
  • Definicja określeń i skrótów: SKU, YTD, YTY, MAT, COGS, FIFO, LIFO, Back Rebates, etc.

3. ANALIZA SPRZEDAŻY

  • Segmentacja klientów
  • Portfel klientów
  • Wolumen i wielkość sprzedaży
  • Rentowność sprzedaży

4. ANALIZA DANYCH

  • Ranking produktów - określenie listy produktów o największym udziale w rentowności firmy
  • Budowa Struktury Kategorii Produktowej
  • Określenie popytu rynku
  • Prognoza sprzedaży, podstawa do właściwego procesu zakupowego
  • Podejmowanie decyzji strategicznych na podstawie posiadanych danych

5. ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI

  • Rodzaj dostawców, baza dostaw, lista głównych dostawców
  • Budowa relacji z dostawcami, negocjacje z dostawcami
  • Proces zakupu
  • Proces decyzyjny a zakup, proces planowania asortymentu
  • Optymalizacja "bazy dostaw" - lista głównych dostawców
  • Strategia zakupu, cześć integralna strategii firmy
  • Wartość a nie cena - wstęp do zarządzania wartości
  • Definiuj twoje oczekiwania wobec dostawców i jego rozwiązań - to jego oferta wartości dla ciebie

6. ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI I ZAPASAMI

  • Negocjacje z dostawcami
  • Ocena ofert
  • Proces planowania asortymentu
  • Macierz Kraljic - segmentacja zakupów
  • Perfekcyjna dostawa - wskaźnik i jego analiza
  • Budżet zakupowy
  • Analiza stanu zapasów - Analiza danych
  • Metoda ABC/XYZ
  • Rotacja
  • Koszty utrzymania zapasów - optymalizacja zapasów to redukcja kosztów i zwiększenie rentowności firmy
  • Promocje a zapasy
  • KPI – Kluczowe wskaźniki efektywności
Szkolenia otwarte
03.07 - 04.07.2017
Warszawa
04.09 - 05.09.2017
Warszawa
Cena

1980 zł netto +23% VAT

Cena zawiera:

Uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (podręczniki, ćwiczenia handouts), materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

 @ 1,980.00


Promocje

10 % dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób
20 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
25 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
100 zł netto rabatu przy zgłoszeniu na 40 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
100 zł netto rabatu przy płatności na 20 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
1.000 zł netto zamiast 1.740 zł netto (+23% VAT). Cena przy zgłoszeniu osoby prywatnej w ramach Ogólnopolskiego Projektu Kompetencyjnego "Profesjonalny Indywidualista 2016". WIĘCEJ


Pytania / Kontakt
Tel: 608 022 888, 784 010 775 E-mail: bok@bonavigator.pl
Formularz
Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Tel: 784 010 775 E-mail: olga.b@bonavigator.pl
Formularz

Szkoliliśmy

Szkolenia
MARKETING INTERNETOWY (e-marketing). Reklama internetowa, Content Marketing, SEO, Social Media, Marketing Mobilny
Według danych z raportu "Ecommerce w Polsce" oraz z jego kolejnych edycji do robienia zakupów w sieci przyznaje się aż 46% polskich i...

Czytaj więcej

MARKETING MOBILNY (mobile marketing). Serwisy i aplikacje mobilne w marketingu
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, specjalistów marketingu i PR, a także osób zajmujących się sprzedażą, kt&oa...

Czytaj więcej

SOCIAL MEDIA W MARKETINGU
Social media (media społecznościowe) stały się ważnym kanałem komunikacji marketingowej z rynkiem i odbiorcami. Dynamiczny rozwój i w...

Czytaj więcej

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów)
Szkolenie Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów) zostało podzielone na: ośmiostopniowy cykl zarządzania kategorią p...

Czytaj więcej

NEGOCJACJE ZAKUPOWE. Profesjonalne Szkolenie Kupieckie
Negocjacje zakupowe i negocjowanie warunków zakupu towarów i usług wymaga, tak jak każde inne działanie w przedsiębiorstwie, p...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI. Szkolenie dla Działu Zakupów
Szkolenie przygotowaliśmy z myślą o wszystkich menedżerach, specjalistach, pracownikach, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności i ko...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI Z ELEMENTAMI NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
Zakupy jako nieodłączna część Łańcucha Dostaw stają się kluczowym elementem w strategicznym zarządzaniu organizacjami w obecnych czasach ora...

Czytaj więcej

Trenerzy
Mauricio Vargas Tapias
Trener - Praktyk. Menedżer wyższego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem. Znawca problematyki zarządzania strategicznego i operacyjnego...

Czytaj więcej

Izabela Bohdan - Talmont
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zarządzania markami (branding) i produktami (product managemen...

Czytaj więcej

Marcin Kozioł
Trener praktyk. Ekspert w zakresie emarketingu, marketingu mobilnego, mediów i reklamy. Menedżer z ponad 18-letnim doświadczeniem (m....

Czytaj więcej

Tomasz Łucek
Menedżer działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development. Karierę zawo...

Czytaj więcej

Tomasz Dyba
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z blisko 20 - letnim doświadczeniem w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą (B2B i B2C). ...

Czytaj więcej

Marcin Mielniczuk
Trener praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania zakupami, dostawcami i negocjacji kupieckich. Posiada ponad 8 letnie doświadczenie zawodowe w...

Czytaj więcej

Krzysztof Wiak
Trener - Praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania logistyką, dystrybucją, zarządzania projektami, customer service i eksportem. Menedżer wyżs...

Czytaj więcej

Artykuły
Bardzo kompetentny trener praktyk zakupów
Nasz ekspert w zakresie zarządzania zakupami w firmie - Marcin Mielniczuk przeprowadził 8 i 9 grudnia szkolenie otwarte "Zarządzanie do...

Czytaj więcej

Budowanie strategii wobec dostawców poprzez ich klasyfikację

Często osoby odpowiedzialne za proces zakupów ograniczają planowanie do czynności bieżących. Z łatwością wchodzą w ramy sfery komf...

Czytaj więcej

Negocjacje kupieckie – doświadczenia praktyka

Umiejętność negocjowania jest jedną z najważniejszych kompetencji biznesowych. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej uniwersalnych zdo...

Czytaj więcej

Spotkania z potencjalnymi dostawcami w dziale zakupów

Praca osoby zarządzającej procesem zakupów wymaga innowacyjności, szybkiej reakcji na zmiany rynkowe i ciągłego poszukiwania nowyc...

Czytaj więcej

Zarządzanie dostawcami poprzez relacje na przykładzie modelu kooperacyjnego

Tematyka zarządzania dostawcami w ujęciu kupieckim jest bardzo szeroka i obejmuje wiele aspektów działalności biznesowej. Ró...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketingowe strategie sprzedaży produktów w różnych sieciach dystrybucji

Jak można skutecznie sprzedawać produkty w sieciach tradycyjnej i marketowej? Czy to jest w ogóle możliwe? Jakie strategie i takty...

Czytaj więcej

Trade marketing okiem Tomasza Dyby

Trade marketing to „wszelkie działania marketingowe zwiększające popyt na produkty lub usługi w kanale dystrybucji.”

...

Czytaj więcej

QR kody w marketingu mobilnym

Skuteczność QR kodów (Quick-Response) bywa kwestionowana przez specjalistów marketingu. Często niesłusznie i na pewno przed...

Czytaj więcej

Wróżyć każdy może, czyli badania rynku i marketingowe

Firma X przez wiele lat funkcjonowała w przekonaniu, że jest liderem rynkowym w swojej kategorii. Rozbudowany i dość różnorodny as...

Czytaj więcej

Reklama społeczna w Polsce po 1989 roku

Brak doświadczenia twórców i nieumiejętne niekiedy ściąganie wzorców z krajów Zachodnich owocuje popełnianiem...

Czytaj więcej

Reklama wizerunkowa w Internecie

W ostatnich latach dynamicznie rozwija się rynek usług e-marketingowych, a wydatki na reklamę w internecie systematycznie rosną. Wciąż po...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -