drukuj

b_form
 @ 1,980.00
b_form

CATEGORY MANAGEMENT (Zarządzanie Kategorią Produktów)


O szkoleniu


Szkolenie Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów) zostało podzielone na:

  • ośmiostopniowy cykl zarządzania kategorią produktów,
  • praktyczne narzędzia planowania sprzedaży i zamówień produktów w kategorii,
  • oraz strategie i sposoby zarządzania dostawcami oraz klientami wewnętrznymi. 

Cele szkolenia


Efektywne zarządzanie kategoriami produktów i asortymentem jest oczywistym wyzwaniem managerów zarówno po stronie producenta jak i kanału dystrybucji. Dogłębna analiza klienta, otoczenia, konkurentów jest naszym sprzymierzeńcem. Wprowadzanie w firmie przedstawionych podczas programu narzędzi przynosi znaczne zwiększenie wyników sprzedaży.

Podstawowymi celami szkolenia z category management jest zwiększenie sprzedaży, minimalizacja kosztów związanych ze sprzedażą kategorii, lepsze dopasowanie oferty do różnych grup odbiorców, zwiększenie zysku z kategorii oraz większe zadowolenia klientów ostatecznych poprzez między innymi bardziej intuicyjne lokowanie produktów w sklepie i przyjazną obsługę.

Szkolenie z zarządzania kategorią produktów pozwoli również na ocenę pozycji strategicznej firmy wobec konkurentów i zidentyfikowanie sfer zwiększenia efektywności współpracy z dostawcami.

Biorąc udział w szkoleniu Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów) dowiesz się, jak:

  • skutecznie zarządzać kategorią i asortymentem,
  • efektywnie dobierać kategorie i asortyment,
  • wyznaczać cele sprzedażowe,
  • znacznie podnieść produktywność sprzedaży kategorii i asortymentu,
  • wpływać na stabilną sprzedaż,
  • dokonać analizę portfela,
  • zwiększyć zyskowność sprzedaży,
  • zwiększyć przewagę nad konkurencją w sprzedaży i relacjach z odbiorcami,
  • zdywersyfikować portfel klientów i produktów,
  • znacznie zwiększyć udział w sprzedaży wyrobów premium.

Forma prowadzenia szkolenia "Category Management (Zarządzanie Kategorią Produktów):

Zajęcia odbywają się w formie praktycznych warsztatów rozwijających umiejętności - część prezentacyjna 20%, interaktywna praca i ćwiczenia 80% czasu szkolenia.

Wybrane studia przypadków:

Alma, Biedronka, Lidl, Tesco, Rekitt Benkiser, Sokołów, Cardiff, Lidl, Samsung, Philips, Sony, Cola Cao, Nesquik, Merten, Bacardi, E.Wedel, CCC, IKEA, McDonalds, szampony, odżywki do włosów, akcesoria, ubrania damskie i akcesoria, Pamapol, ketchup, Bacardi, Kormoran, Żywiec, Unilever, Play, Orange, Miś z okienka, Harley-Davidson, Merten, K. Hołowczyc, Partner AGD-RTV, Media Markt, Biedronka, Winiary, Kruk, Malta Festival, BBC, E.Wedel, Apple ipad, Adidas-Nike, Raiffeisen Bank, McDonald, CCC, Lotos, Orlen, Ikea, sprzedaż tego samego produktu w sieci tradycyjnej i marketowej, samochody terenowe, elektronarzędzia, Mixxed up – Red Bull, Pepsi i Coca Cola – Freeway, Original, Nescafe, Lipton.

Program szkolenia


1.ZDEFINIOWANIE KATEGORII

  • Określenie potrzeb i oczekiwań klientów
  • Określenie mierzalnej i zarządzalnej grupy produktów i segmentacja kategorii
  • Drzewo decyzyjne klienta i dobór kategorii

2. USTALENIE ROLI KATEGORII

  • Nadanie roli kategorii
  • Sposoby nadawania roli danej kategorii oraz jej istota dla portfolio firmy

3. OKREŚLENIE WYNIKÓW / WYDAJNOŚCI

  • Podstawy produktywności: skuteczność, produktywność, wyniki
  • Analiza kategorii, subkategorii, produktu w oparciu o dane rynkowe i informacje o konsumentach na poziomie sklepu
  • pozycjonowanie kategorii vs konkurencji; trendy rynku i sprzedaż w zależności od pozycjonowania w percepcji klientów
  • Wyznaczenie strategii; dobór wyników do indywidualnych arkuszy sklepów
  • Produktywność zapasów
  • Portfel produktów w kategorii
  • Wolumen i wielkość sprzedaży
  • Pozycja rynkowa dostawców
  • Zyskowność sprzedaży
  • Określenie popytu rynku
  • Prognozy sprzedaży
  • P/S/I; P&L

4. WYZNACZENIE CELÓW

  • Wyznaczanie celów kategorii
  • Wskaźniki pomiaru wpływu działań kategorii na sprzedaż

5. STRATEGIE

  • Przegląd poprzednich parametrów
  • Identyfikacja segmentów / marek SKU, które pozwolą na osiągnięcie celów

6. TAKTYKA KATEGORII

  • Cena w placówce handlowej
  • Merchandising
  • Promocje w sieci dystrybucji dla klienta ostatecznego
  • Asortyment

7. REALIZACJA

  • Stworzenie planu wykonania dla strategii i taktyki
  • Komunikowanie realizacji planu, ustalanie osób odpowiedzialnych, czasu wykonania (deadline)
  • Ustalenie taktogramu dla ról kategorii w odniesieniu do asortymentu, ceny, promocji i merchandisingu
  • Kalendarz promocji

8. KONTROLA

  • Porównanie wyznaczonego planu i jego realizacji: ocena, zdjęcie rzeczywistości, określenie odpowiedzialności i wąskich gardeł
  • Wnioskowanie i dokonanie zmian
  • Rola spotkań podsumowujących i oceniających

9. WSPÓŁPRACA Z DOSTAWCAMI

  • Podstawy
  • Planowanie sprzedaży i zakupów
  • Zarządzanie sprzedażą wewnętrzną / dostawcami
  • Zadania i rola menadżera działu sprzedaży i zakupów
Szkolenia otwarte
07.09 - 08.09.2017
Warszawa
09.11 - 10.11.2017
Warszawa
Cena

1980 zł netto +23% VAT

Cena zawiera:

Uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (ćwiczenia, handouts), podręcznik: "Category management. Zarządzanie kategorią produktów", materiały piśmiennicze, obiad w trakcie szkolenia, przerwy kawowe, certyfikat ukończenia szkolenia.

 @ 1,980.00


Promocje

10 % dla nowych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 osób
20 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 1 osoby
25 % dla stałych klientów biznesowych przy zgłoszeniu 2 i więcej osób
100 zł netto rabatu przy zgłoszeniu na 40 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
100 zł netto rabatu przy płatności na 20 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia
1.000 zł netto zamiast 1.740 zł netto (+23% VAT). Cena przy zgłoszeniu osoby prywatnej w ramach Ogólnopolskiego Projektu Kompetencyjnego "Profesjonalny Indywidualista 2016". WIĘCEJ


Pytania / Kontakt
Tel: 784 010 774 E-mail: bok@bonavigator.pl
Formularz
Szkolenia zamknięte

Rekomendujemy przeprowadzenie tego szkolenia w formie zamkniętej. Szkolenie zostanie poprzedzone profesjonalną analizą potrzeb szkoleniowych. Szczegółową propozycję można uzyskać kontaktując się z nami. Zapraszamy.


Pytania / Kontakt
Tel: 784 010 775 E-mail: olga.b@bonavigator.pl
Formularz

Szkoliliśmy

Szkolenia
CATEGORY MANAGEMENT W E-COMMERCE
Szkolenie jest skierowane do pracowników działu Marketingu i / lub Sprzedaży firm zainteresowanych wdrożeniem zarządzania kategoriami...

Czytaj więcej

NEGOCJACJE ZAKUPOWE. Profesjonalne Szkolenie Kupieckie
Negocjacje zakupowe i negocjowanie warunków zakupu towarów i usług wymaga, tak jak każde inne działanie w przedsiębiorstwie, p...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE DOSTAWCAMI. Szkolenie dla Działu Zakupów
Szkolenie przygotowaliśmy z myślą o wszystkich menedżerach, specjalistach, pracownikach, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności i ko...

Czytaj więcej

ZARZĄDZANIE ZAKUPAMI Z ELEMENTAMI NEGOCJACJI ZAKUPOWYCH
Zakupy jako nieodłączna część Łańcucha Dostaw stają się kluczowym elementem w strategicznym zarządzaniu organizacjami w obecnych czasach ora...

Czytaj więcej

Trenerzy
Tomasz Dyba
Trener - Praktyk. Menedżer marketingu z blisko 20 - letnim doświadczeniem w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą (B2B i B2C). ...

Czytaj więcej

Mauricio Vargas Tapias
Trener - Praktyk. Menedżer wyższego szczebla z ponad 15-letnim doświadczeniem. Znawca problematyki zarządzania strategicznego i operacyjnego...

Czytaj więcej

Marcin Mielniczuk
Trener praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania zakupami, dostawcami i negocjacji kupieckich. Posiada ponad 8 letnie doświadczenie zawodowe w...

Czytaj więcej

Krzysztof Wiak
Trener - Praktyk. Ekspert w zakresie zarządzania logistyką, dystrybucją, zarządzania projektami, customer service i eksportem. Menedżer wyżs...

Czytaj więcej

Artykuły
Bardzo kompetentny trener praktyk zakupów
Nasz ekspert w zakresie zarządzania zakupami w firmie - Marcin Mielniczuk przeprowadził 8 i 9 grudnia szkolenie otwarte "Zarządzanie do...

Czytaj więcej

Budowanie strategii wobec dostawców poprzez ich klasyfikację

Często osoby odpowiedzialne za proces zakupów ograniczają planowanie do czynności bieżących. Z łatwością wchodzą w ramy sfery komf...

Czytaj więcej

Negocjacje kupieckie – doświadczenia praktyka

Umiejętność negocjowania jest jedną z najważniejszych kompetencji biznesowych. Jednocześnie jest to jedna z najbardziej uniwersalnych zdo...

Czytaj więcej

Spotkania z potencjalnymi dostawcami w dziale zakupów

Praca osoby zarządzającej procesem zakupów wymaga innowacyjności, szybkiej reakcji na zmiany rynkowe i ciągłego poszukiwania nowyc...

Czytaj więcej

Zarządzanie dostawcami poprzez relacje na przykładzie modelu kooperacyjnego

Tematyka zarządzania dostawcami w ujęciu kupieckim jest bardzo szeroka i obejmuje wiele aspektów działalności biznesowej. Ró...

Czytaj więcej

NEWSLETTER


g -